וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירה של טעם טוב: אנה וינטור תייצג את ארה"ב?

גורמים בוושינגטון סיפרו כי עורכת הגרסה האמריקאית של מגזין האופנה ווג היא אחת המועמדות לתפקיד בבריטניה או בצרפת, בשל הכספים הרבים שגייסה לקמפיין אובמה. בווג מכחישים

אנה וינטור, עורכת הגרסה האמריקאית של מגזין האופנה ווג, היא אחת המועמדות לתפקיד שגרירת ארצות הברית בצרפת או בבריטניה – כך סיפרו אתמול (שלישי) שני גורמים המעורים במינוי השגרירים לרשת "בלומברג". על פי הדיווח, הנשיא ברק אובמה שוקל את המינוי לאור העובדה שווינטור, ילידת בריטניה ואזרחית ארצות הברית, הייתה אחת ממגייסות הכספים הנלהבות ביותר למסע הבחירות של הנשיא – והצליחה לגייס עבורו יותר מחצי מיליון דולרים הקיץ.

אנה וינטור בערב הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2012. GettyImages
השגרירה לובשת פראדה? בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק/GettyImages

ההחלטה על המינוי צפויה להתקבל כבר בשבועות הקרובים. על פי הדיווח, המתחרה העיקרי של וינטור לתפקיד בבריטניה הוא מתיו ברזון, מנכ"ל הכספים של הקמפיין האחרון של אובמה, שמתוקף תפקידו היה אחראי גם הוא למימון בחירתו מחדש של הנשיא וגייס עבורו גם הוא סכום של כחצי מיליון דולרים.

השגריר הנוכחי של ארה"ב בבריטניה הוא לואיס זוסמן, בנקאי השקעות משיקגו שגייס כספים רבים למסע הבחירות הראשון של אובמה בשנת 2008. זוסמן לא צפוי להמשיך לכהונה נוספת בתפקידו. עם זאת, מייגן סולט, דוברת מטעם מגזין ווג, אמרה לרשת כי וינטור "מרוצה מתפקידה הנוכחי".

מישל אובמה נואמת בוועידת המפלגה הדמוקרטית בקרוליינה הצפונית. רויטרס
הפכה לסמל אופנה בזכות וינטור? מישל אובמה/רויטרס

אנה וינטור בת ה-63 היא העורכת העומדת בראש הגרסה האמריקאית של מגזין האופנה ווג, ונחשבת על ידי רבים לאחד הגורמים המשפיעים ביותר על האופנה המערבית, תעשייה המגלגלת מיליארדים. היא מזוהה בזכות "תספורת בוב" שכמעט ולא השתנתה עם השנים ובזכות מבע קשוח והרגל להרכיב משקפי שמש גם בזמן שהיא צופה בתצוגות אופנה חשוכות. אישיותה תועדה רבות בתרבות הפופולרית, בין היתר בסרט הדוקומנטרי המצליח "גיליון ספטמבר", כשיש הגורסים כי דמות העורכת בסרט ובספר "השטן לובשת פראדה" מבוססת עליה.

וינטור נולדה בלונדון כבתו של צ'ארלס וינטור, עורך העיתון "איבנינג סטנדרד". לדבריה, הוא זה שאמר לה כי יום אחד תהיה עורכת מגזין ווג. לפני שהגיעה לתפקיד בו היא אוחזת מאז 1988, עבדה בשורה של מגזינים שונים, בין היתר הרפר'ז בזאר והגרסה הבריטית של ווג.

וינטור נחשבת כאחת התומכות הגדולות של אובמה, וסייעה במידה רבה במערך גיוס הכספים והתורמים. בסמוך לבחירות האחרונות בארצות הברית אף נטען ב"פוקס ניוז" כי הסיבה לכך שתקשורת האופנה ומעצבים מתמקדים בסגנונה של מישל אובמה כאייקון אופנה, ולא באופן לבושה של אן רומני, קשורה ללחץ שמפעילה וינטור. העורכת, מצדה, דחתה את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully