וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטן לובשת פראדה פעם שנייה: ספר ההמשך בדרך

3.6.2012 / 10:00

השטן לובשת פראדה, רב המכר שעובד לסרט מצליח על עורכת מגזין אופנה מרושעת ובלתי אפשרית, יזכה לספר המשך בשנה הבאה. אנה וינטור בכוננות ספיגה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שישה חודשים ברשימת רבי המכר של ה'ניו יורק טיימס'. עטיפת 'השטן לובשת פראדה'/מערכת וואלה!, צילום מסך

לורן ווייסברגר, צעירה יהודייה מפנסילווניה אשר חלמה על קריירה בעיתונאות, מצאה את עצמה לאחר הקולג’ משמשת כמזכירה זוטרה במערכת מגזין ווג בניו יורק. את זכרונותיה מן העבודה עם עורכת המגזין אנה ווינטור, היא פירסמה בספרה הראשון, ”השטן לובשת פראדה” (2003). לספר שהיה לרב מכר בינלאומי, יהיה המשך. על פי אישורה של המחברת, 'נקמה לובשת פראדה: השטן חוזרת', צפוי לצאת לאור בשנה הבאה.

ב"השטן לובשת פראדה", ספר ביוגראפי למחצה, ביקרה ווייסברגר בישירות ובהומור ציני את הלחץ והטירוף הסובבים את עולם האופנה הניו יורקי, ובמיוחד את ההתנהלות במערכת המגזין הנחשב. הג’וב החלומי בו זכתה תואר על ידה כסיוט מתמשך, בעיקר בשל העבודה תחת עורכת העל הבלתי אפשרית של המגזין. הדמות, שתוארה כסנובית, קרירה, צינית, מרוחקת וחסרת כל הערכה לכל מי שנתון למרותה, התבססה על אספקטים מאישיותה של עורכת המגזין במציאות, אנה ווינטור. על רקע הגילויים המרעישים וחשיפת דמותה הלא ממש ידועה עד אז של ווינטור, הספר עורר מהומה ושהה ברשימת רבי המכר של ה’ניו יורק טיימס’ כשישה חודשים. בארץ יצא הספר לאור בהוצאת מודן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוויות קשות מעבודתה בווג עם אנה ווינטור. המחברה לורן ווייסברגר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אנה ווינטור, עורכת ווג ארצות הברית בגאלת זכויות האדם (Human Rights Campaign Gala) במלון וולדורף אסטוריה, 4 פברואר 2012. Taylor Hill, GettyImages
התאמצה מאז פרסום הספר לשפר את תדמיתה. אנה ווינטור/GettyImages, Taylor Hill

עיבוד קולנועי מצליח

ב-2006 הספר עובד על ידי אופני ‘פוקס המאה העשרים’ לסרט מצליח עם מריל סטריפ ואן הת’ווי באותו שם. הסרט גרף כ-27 וחצי מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון להקרנתו, ובסך הכל הרוויח כ-322 מיליון דולרים ברחבי העולם.

הסרט היה מועמד לגלובוס הזהב בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר, אמילי בלאנט ששיחקה לצידן של הת'ווי וסטריפ היתה מועמדת לפרס בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר ומריל סטריפ זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. כמו כן, היא הייתה מועמדת על משחקה בסרט לפרס השחקנית הטובה ביותר באוסקר. הביגוד בסרט, שכלל עיצובי בתי אופנת על רבים, הפך אותו לאחד הסרטים בעלי קולקציית התלבושות היקרות ביותר.

באפריל שנה הבאה, בדיוק עשר שנים לאחר פרסום הספר, צפוי לצאת ספר ההמשך שיגולל את סיפורה של אנדריאה, הגיבורה ובת דמותה של המחברת, שמונה שנים לאחר ההתרחשויות בספר הראשון; כשהיא עורכת מגזין כלות מצליחה, אנדריאה עדיין לא שוכחת את נסיונה בעבודה תחת "מלכת הקרח" מווג ואף פוגשת בה מחדש. כותרת ספר ההמשך: ללא ספק, חדשות מסקרנות עבור כל המעורבים באופן כלשהו בעולם האופנה בניו יורק ובכלל. כמו כן, סביר מאוד שאנה ווינטור, שהשתדלה מאז יציאת הספר המקורי לשנות את המוניטין ה"שטני" שנוצר לה בעקבותיו, נתונה בלחץ.

לא ידוע על עיבוד קולנועי בעבודה לספר ההמשך, אך על בסיס ההיסטוריה של רבי המכר שעובדו בהצלחה לקולנוע וזכו לספרי המשך, סביר שהוליווד תגלה עניין גם בספר ההמשך ל"השטן לובשת פראדה". מריל סטריפ שוב בתפקיד אנה ווינטור? אנחנו יותר מנשמח.

מריל סטריפ ואן הת'ווי בסרט "השטן לובשת פראדה" (2006). imdb
ג'וב החלומות בווג התגלה כסיוט. מריל סטריפ ואן הת'ווי ב"השטן לובשת פראדה"/imdb
מריל סטריפ ואן הת'ווי בסרט "השטן לובשת פראדה" (2006). imdb
מריל סטריפ שוב בתפקיד אנה ווינטור? אנחנו יותר מנשמח/imdb
אן הת'ווי ומריל סטריפ בבכורת הסרט השטן לובשת פראדה בפסטיבל דוויל ה-32, צרפת, 9 ספטמבר 2006. GettyImages
יחזרו לגלם את הדמויות המקוריות במקרה שיופק גם סרט המשך? אן הת'ווי ומריל סטריפ בבכורת 'השטן לובשת פראדה' בצרפת/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully