וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום במשא ומתן: האחיות ימשיכו מחר בשביתה

לאחר שהשיחות עם נציגי משרד האוצר הסתיימו שוב ללא תוצאות, תיכנס שביתת האחיות ליומה השלישי. בדיקת משרד הבריאות מעלה: תורים ארוכים וירידה של עד 50% במספר הניתוחים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

שיחות המשא ומתן בין הסתדרות האחיות לנציגי משרד האוצר הסתיימו הערב (שלישי) ללא תוצאות. כתוצאה מכך, ימשיכו האחיות גם מחר בשביתה שבה פתחו אתמול במחאה על גובה שכרן ותנאי עבודתן. בתי החולים ברחבי הארץ יוסיפו לפעול במתכונת שבת, כפי שפעלו היום ואתמול, למעט בתי חולים פסיכיאטריים, גריאטריים ושיקומיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים אסף הרופא, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקה שערך היום מינהל הרפואה במשרד הבריאות עולה כי השביתה הובילה לירידה משמעותית של 30%-50% בממוצע במספר הניתוחים שביצעו בתי החולים, שנותנים מענה רק למקרים אונקולוגיים ולמקרים דחופים. עוד נמסר כי נרשמו תורים ארוכים במרפאות בבתי החולים, כאשר בהיעדר אחיות הרופאים הם שנותנים את המענה.

כמו כן, הבדיקה העלתה כי קיים עומס רב בחדרי המיון בחלק מבתי החולים, בעוד שבאחרים קיימת ירידה בפעילות. את הירידה הזו מייחסים במינהל הרפואה לעובדה שככל הנראה החולים מודעים לשביתה ומוותרים מראש על ההגעה לחדר המיון. לעומת זאת, בחדרי הלידה הפעילות נמשכת כסדרה וניתן מענה מלא לפונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאבק על תנאי השכר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האחיות מצביעות על שורה של מחדלים בתפקוד הגופים שהיו אמורים להיות מעורבים בפתרון בעיית השכר. "היינו צריכים לשבת עם נציגות ממשלתית בעניין כבר לפני חודשים, אבל הדבר נדחה ונדחה ועתה איננו יכולים יותר להמתין", הסבירה יו"ר ועד האחים והאחיות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, גילה לוי. "השביתה הקודמת נפתחה נוכח עומסים בלתי אפשריים בבתי החולים לצד מחסור באמצעי טיפול. הפעם זה על תנאי השכר שלנו".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, שוחח היום עם יושבת ראש הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, והביע את תמיכת הסטודנטים במאבק האחיות על תנאי העסקתן. 4,000 סטודנטים וסטודנטיות לסיעוד לומדים במוסדות השונים בישראל, וקיימת ירידה מתמדת במספר האחיות המשתלבות בשוק העבודה מדי שנה. "הסטודנטים לסיעוד מודאגים מאוד ממצבם של האחים והאחיות בישראל וחשים כי עתידו של המקצוע מצוי בסכנה", הצהיר רשטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully