וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי האחיות נמשכים: "דנים על כל ניתוח דחוף"

רמי שני וקובי מנדל

4.12.2012 / 12:45

בתי החולים עובדים במתכונת שבת ורבים מהמרפאות והמכונים מושבתים. "יש חולים רבים שמחכים לבדיקות מומחים או ניתוחים שהוזמנו זמן רב מראש והם לא יתקיימו", סיפרה אחות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

הסתדרות האחיות עדיין לא הגיעה להסכמות עם האוצר, ובבתי החולים ניכר היום (שלישי) המשך העיצומים, כאשר לדברי האחיות סלע המחלוקת הוא סירוב האוצר להחריג את שכרן מהסכמי השכר הקיבוציים. בתי החולים פועלים זה היום השני במתכונת שבת, למעט בתי חולים פסיכיאטריים, גריאטריים ושיקומיים. בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מרפאות החוץ אינן עובדות וכך גם מרבית המכונים, למעט מכוני פוריות, אונקולוגיה ונפרולוגיה (טיפול בחולי כליות). "צוות משותף של האחיות דן עם נציגות בית החולים וועד העובדים על כל ניתוח דחוף שצריך לבצע", הסבירה גילה לוי, יושבת ראש ועד האחיות של בית החולים.

"שלושת האתרים של חדרי הניתוח עובדים במתכונת שבת", הסבירה לוי. "זה עצוב, כי יש חולים רבים שמחכים לבדיקות מומחים או ניתוחים שהוזמנו זמן רב מראש והם לא יתקיימו". האחיות מצביעות על שורה של מחדלים בתפקוד הגופים שהיו אמורים להיות מעורבים בפתרון בעיית השכר. "היינו צריכים לשבת עם נציגות ממשלתית בעניין כבר לפני חודשים, אבל הדבר נדחה ונדחה ועתה איננו יכולים יותר להמתין", הסבירה לוי. "השביתה הקודמת הייתה נוכח עומסים בלתי אפשריים בבתי החולים לצד מחסור באמצעי טיפול. הפעם זה על תנאי השכר שלנו".

מבית החולים סורוקה נמסר כי השביתה מורגשת, אך בשלב זה לא מורגשת מדי. בבית החולים יש למעלה מאלף אחיות ואחים, הפועלים כאמור בימים אלה במתכונת שבת, דבר שאינו מביא להשבתת המוסד הרפואי. עוד נמסר כי ועדת החריגים מטפלת עניינית בכל צורך דחוף שמתעורר.

שביתת אחיות בבית החולים אסף הרופא, דצמבר 2012. דרור עינב
"איננו יכולים עוד להמתין". הפגנת האחיות, אתמול/דרור עינב

יו"ר ועד האחיות של בית החולים ברזילי באשקלון, אסנת בן חמו, סיפרה כי הצוות עובד יותר קשה מביום רגיל, בשל הצורך לטפל בכל המקרים הדחופים. "אנחנו בעצם כוועדת חריגים, מטפלים בהרבה מקרים וצריך גם להסתובב במחלקות ולראות ששום דבר לא נפגע", סיפרה בן חמו. "זו תקופה מאוד קשה בשבילנו. קשה לנו לשבות. יש הרבה מקרים של חולים, שצריך לבטל להם טיפולים או בדיקות בפעם השנייה בתוך פחות מחודש. בפעם הקודמת, זה היה בגלל סבב ההסלמה. הפעם זה בגלל המצוקה של האחיות". לדבריה, האחיות מקוות שהשביתה תביא בסופו של דבר לרווחה לחולים ולהפחתת העומס עליהן. "החולים אומרים לנו 'תילחמו, אנחנו אתכם, אין לנו בעיה שתדחו ניתוחים'", היא אומרת. בית החולים, בו עובדות כ-800 אחיות, עובד במתכונת שבת ומספק רק טיפולי חירום.

מהנהלת בית החולים נמסר, כי בשלב זה לא מורגשת כמעט מצוקה אצל המטופלים בשל השביתה וכי ועדת החריגים מטפלת בכל מקרה לגופו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ברמב"ם בוטלו עשרות ניתוחים

גם בבתי החולים בצפון מורגשים עיצומי האחיות. בבית החולים רמב"ם בחיפה בוטלו עשרות ניתוחים וחלק ממרפאות החוץ נותרו סגורות גם הבוקר. בחלק מהמחלקות הפנימיות מורגש עומס וחולים אולצו להישאר במסדרונות. חדר המיון עדיין מתפקד כרגיל, אך קיים חשש כי במהלך היום יעבור את התפוסה המקסימלית. בבית החולים בנהריה התפוסה הבוקר היא כ-90%. חדר המיון מתפקד כרגיל, אם כי לפנות בוקר עברה התפוסה את רף ה-100%. ועד האחיות פיזר שלטי מאבק בבית החולים כדי ליידע את ציבור החולים על המאבק. גם בבית החולים כרמל בחיפה מורגשים עומסים בחדר המיון. כמו כן, בוטלו מקרים דחופים ובמחלקות פועלים במתכונת מצומצמת.

אתמול הפגינו בבית החולים אסף הרופא שבצריפין עשרות אחים ואחיות, נגד מה שכינו "קריסה מוחלטת בבתי החולים ובמרפאות". אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, תקפה בחריפות את התנהלות משרד האוצר: "מה הם עושים? כמו רחיצת מכוניות. המשא ומתן הוא ככה: קודם כל שוטפים אותך, אחר כך מסבנים אותך, אחר כך מייבשים אותך, ואחר כך יש 'אור ירוק'. האם זה נקרא משא ומתן?". שאול סקיף, חבר הסתדרות האחיות, הוסיף: "לא השכר של האחיות הוא זה שיציל את התקציב של מדינת ישראל. נהפוך הוא: אנחנו כיפת הברזל של מערכת הבריאות, של החולים במדינת ישראל תנו לנו את מה שמגיע לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully