וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעד ללא תקציב כבר 7 חודשים: "לפזר את המועצה"

4.12.2012 / 21:21

מועצת העיר אמנם אישרה את התקציב בחודש מרץ, אך משרד הפנים פסל אותו משום שהוא גרעוני. מאז לא נעשה הרבה, ובאופוזיציה דורשים משר הפנים למנות ועדה ממונה שתאושש את המצב

אלעד – עיר בלי תקציב: שבעה חודשים אחרי המועד האחרון בו עיריות אמורות לאשר את תקציבן, בעיר החרדית שבמרכז הארץ, הדבר עדיין לא נעשה. במכתב שנשלח לשר הפנים אלי ישי מטעם האופוזיציה באלעד נכתב כי המצב מחייב אותו להכריז על ועדה ממונה שתחליף את המועצה המכהנת. מנגד אמר ראש העיר, יצחק עידן, כי התקציב אושר אך דורש תיקון שיושלם בקרוב.

על פי פקודות העיריות, על רשות מוניציפלית לאשר את תקציבה שלושה חודשים לאחר שהכנסת אישרה את תקציב המדינה. נכון ל-2012, על כל הרשויות היה לאשר את התקציב עד ל-31 במרץ השנה. אף שעברו מאז שבעה חודשים, מועצת העיר אלעד עדיין פועלת ללא תקציב – למרות שזה אושר על ידי משרד הפנים.

פקודת העיריות מחייבת את שר הפנים לפזר מועצה שלא עמדה בהתחייבותה עד לתאריך הסופי ולמנות ועדה ממונה במקומה. על פי מסמכים שהגיעו לוואלה! חדשות, מועצת העיר אמנם אישרה את התקציב ברגע האחרון - אך זה לא קיבל את אישור משרד הפנים משום שמדובר בתקציב גרעוני.

משרד הפנים אף פנה לראש העיר אלעד בסוף חודש מרץ והבהיר לו שהתקציב חייב להיות מאוזן על מנת שיאושר. "עליכם לנקוט בצעדים ממשיים להגדלת ההכנסות העצמיות כמו ארנונה, שיפור הגבייה, ביצוע סקר נכסים וכל פעולה אחרת שתביא לשיפור מצבה הכלכלי של העירייה", נכתב. שלושה חודשים מאוחר יותר, ואחרי שלא נעשו פעולות משמעותיות להשיג איזון, נשלח מכתב נוסף מהמשרד.

היעדר תקציב - פגיעה בניהול העיר

בעקבות פניית וואלה! חדשות בסוף חודש אוקטובר אמרו במשרד הפנים כי עיריית אלעד אישרה את התקציב, ולכן לא מדובר במקרה של היעדר אישור תקציב. "לאור העובדה שהתקציב שהגישה אלעד לא התייחס לגירעון השוטף של העיר העומד על 6.9% לא אושר תקציב הרשות על ידי ממונה מחוז מרכז במשרד הפנים וראש העיר הוזמן לשימוע. בימים אלה בוחן משרד הפנם דרכים לפתרון נושא הגירעון השוטף של אלעד".

בעקבות ההשתהות באיזון התקציב, החליט חבר מועצת אלעד, שי נתן, לפעול לפיזורה של המועצה. במכתב ששלח לפני כשבועיים לשר הפנים באמצעות עו"ד מירב משען ממשרד עורכי הדין רונאל פישר טען כי "נוכח דברים אלה, הרי שלא השכלנו להבין הכיצד יתכן, כי מועצת עיריית אלעד מוסיפה לכהן בתפקידה כשבעה חודשים לאחר שכהונת המועצה אמורה הייתה להסתיים ולאחר שאדוני אמור היה למנות תחתיה ועדה למילוי תפקידה – משל לית דין ולית דיין". בהמשך המכתב מתואר כי עיכוב באישור התקציב פוגע אף בכל פעילויות העיר, בזה גם בתחום החינוך. נתן, באמצעות עו"ד משען, דורש מישי להכריז על ועדה ממונה בתוך שבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר אלעד. ארבעים אלף התושבים מחכים לתקציב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש העירייה עידן טען מנגד כי המכתב שהופנה לשר ישי טעות יסודו. "כל עניין פיזור המועצה הוא רק במידה ולא מאשרים תקציב במועצת העיר. התקציב אושר על ידי המועצה, ולמרות שהוא לא תוקן על פי דרישות משרד הפנים זו לא עילה לפזר את המועצה. כל הדרישה הזו היא בסך הכל ניסיון של גורמים באופוזיציה ליצור בוקה ומבולקה בשנת בחירות".

בנוגע לדרישות משרד הפנים לתקן את התקציב הוסיף כי "התקציב הוא טוב והוא לא גרעוני. יש לנו ויכוח עם משרד הפנים בנושא ואני מנסה להוכיח שמדובר בתקציב לא גרעוני ונתוני הרבעון הראשון מוכיחים את זה. אני מקווה שמשרד הפנים יבין זאת והתקציב יאושר בהקדם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully