וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקנאים בישראל? אל-ערביה מציגה: השאפות של הכנסת

ניר יהב

4.12.2012 / 17:32

הרשת הערבית השתאתה מכמות הפנים הנשיות בפוליטיקה הישראלית והחליטה להקדיש להן כתבה. בין הנשים שמנהלות "מאבק לוהט" בדרך לכנסת: חוטובלי, לבני, יחימוביץ' ומרב מיכאלי

הצלחת הנשים להתברג במקומות מרכזיים ברשימות המתמודדות לכנסת ה-19 מעוררת עניין רב בעולם הערבי. כך למשל, רשת "אל-ערביה" פרסמה היום (שלישי) כתבה באתר האינטרנט שלה העוסקת בפוליטיקאיות הישראליות, תוך מתן דגש למראה החיצוני שלהן. בכתבה, שכותרתה "היפות מובילות את רשימות המפלגות בבחירות בישראל", נטען כי "צעירות מהמין היפה מנהלות מאבק לוהט" על הזכות להיכנס לכנסת.

הכתבה נפתחת במשפט: "ריחן של היפות נודף מרשימת המפלגות הישראליות שיתמודדו בבחירות לכנסת ב-22 בינואר". לאחר מכן מובאים סיפוריהן של כמה מהפוליטיקאיות הבולטות במערכת הבחירות הנוכחית, ובראשן מירב מיכאלי, הניצבת במקום החמישי ברשימת מפלגת העבודה. הכתבה מציגה את מיכאלי כהפתעה הגדולה של הפריימריז במפלגה ומפרטת על עברה העיתונאי, לצד משנתה הפמיניסטית והעדפתה לדבר בלשון נקבה.

אחריה מוזכרת גם סתיו שפיר, "פנים חדשות נוספות בזירה הפוליטית בישראל", אשר "למרות גילה הצעיר – 27 - הצליחה לכבוש את המקום התשיעי ברשימת העבודה לפני פוליטיקאים כמו נחמן שי ואבישי ברוורמן". בהמשך מפורטת פעילותה במהלך המחאה החברתית שפרצה בקיץ שעבר. בנוסף מוזכרת גם חברת הכנסת לשעבר נדיה חילו, שהגיעה למקום ה-19 ברשימת העבודה, ועליה נכתב כי היא "נלחמת למען הנשים הערביות בישראל".

סתיו שפיר בפגישה עם שלי יחמוביץ'. נמרוד סונדרס
"ריחן של היפות נידף מרשימת המפלגות הישראליות". שפיר ויחימוביץ'/נמרוד סונדרס

בכתבה לא נשמט גם מקומן של פוליטיקאיות ותיקות יותר, וגם כאלה שאינן נמנות עם מחנה השמאל. בין השאר מוזכרים שמותיהן של מנהיגת מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שמעדיפה - לפי כותב הכתבה - "לעסוק בסוגיות חברתיות על פני מדיניות", מנהיגת מפלגת "התנועה" ציפי לבני, ואף ציפי חוטובלי ממפלגת הליכוד. על חוטובלי נכתב בין השאר כי התקשורת הישראלית "תוהה מדוע היא טרם התחתנה" וכן שהיא מחזיקה בדעות מדיניות קיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully