וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין רפטינג לדירה שכורה: השאלון עם ציפי חוטובלי

הח"כית המתמודדת על מקום ברשימת הליכוד מתנגדת לנישואים אזרחיים ומתכוונת לחתום אחרי הפריימריז על כרטיס לתרומת איברים ולקדם חוק להארכת חופשת הלידה. השאלון הזהה למועמד

ציפי חוטובלי (34) היא חברת כנסת מטעם הליכוד ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה. היא עורכת דין בהכשרתה ודוקטורנטית למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, לאחר שסיימה תואר ראשון ותואר שני במשפטים באוניברסיטת בר-אילן. את פעילותה הציבורית היא החלה בזירה התקשורתית - בתכנית הטלוויזיה "מועצת החכמים" בערוץ 10 ובכתיבת מאמרי דעה בעיתון "מעריב". היא הצטרפה לשורות הליכוד בשנת 2009, לאחר שבנימין נתניהו פנה אליה וביקש ממנה להמשיך את המאבק על העמדות שהיא ייצגה בתקשורת בזירה הפוליטית.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

לקראת הבחירות המוקדמות הנערכות היום (ראשון) בליכוד, השיבה חוטובלי על "השאלון הזהה למועמד" של וואלה! בחירות 2013.

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

בשבוע שעבר הלכתי למכולת מול הדירה שלי, וקניתי פירות וירקות.

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

ידועים בציבור מקבלים את מלוא הזכויות מהמדינה. יוזמה שתבוא להתיר נישואים אזרחיים רק תיצור תסיסה ותגביר את הקרע בעם. לפיכך, אתנגד לכל יוזמה שכזו.

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

עדיין לא, אך יש לי מספר תכניות אישיות שבכוונתי לעשות כשייגמרו העומס והלחץ של הפריימריז בליכוד. אחת מהן היא חתימה על כרטיס "אדי". ישנם בארץ מאות חולים שעבורם השתלה היא הפתרון היחיד שיביא להצלת חייהם. זמן ההמתנה לתורם בישראל ארוך ביחס לשאר מדינות העולם המערבי, כך שבמקרים רבים חולים נפטרו רק משום שלא נמצא להם תורם. ככול שיותר ישראלים יחתמו על כרטיס "אדי", יגדל מספר חולים שיזכו לחיים חדשים.

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

הייתי אומרת לו בפשטות שלא נותר לו ולמשטר האייתוללות הרבה זמן. כנראה שהוא שכח שלפניו קמו עוד רבים ומתוכחמים ממנו שניסו להשמיד את העם היהודי. שיעור קצר בהיסטוריה היה מוכיח לו שכל מי שאיים על קיומו של עם ישראל הביא את האבדון בסופו של דבר על עצמו. מה נשאר מפרעה, מנבוכדנצר, מהמן הרשע, מטיטוס, מהיטלר או מכל אלה שרצו להשמיד אותנו? או שהם בסך הכל מיצג דומם במוזיאון עתיקות, או שהם קבורים עמוק בפח הזבל של ההיסטוריה. העם היהודי לעומת זאת הקים מדינה לתפארת עם צבא חזק וכלכלה יציבה.

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

חיפשתי היכן נמצא בית הקפה שבו אני אמורה להיפגש עם אחד הפעילים שלי.

6) מני שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

במסגרת תפקידי כיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה העברתי חוק המאריך את חופשת הלידה לשישה חודשים. החוק חוסך את התהליך הביורוקרטי עבור נשים שרצו להאריך את חופשת הלידה שלהן. מעבר לכך, הוא מגן עליהן מפני מעסיקים שלא ראו בעין חיובית את הארכת חופשת הלידה. המטרה שלי בכנסת הבאה היא לדאוג שנשים יזכו לקבל תשלם לכל אורך חופשת הלידה שלהם – בדומה לשלושת החודשים הראשונים.

חוק נוסף שאני מעוניינת לקדם הוא חינוך חינם לפעוטות בגילאי 0-3. אני מאמינה כי יש להקל על הנטל הכלכלי הכרוך בגידול הילדים. הורים צעירים מתמודדים עם אתגר הכלכלי של תשלומי משכנתא או שכירות גבוהים ולכן אני שמחה מאוד שהצלחתי להעביר את חוק חינוך חינם לילדים בגילאי 3-4.

בכנסת הקרובה אפעל להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. לא ייתכן שבניית בית מחייבת אישור שר ביטחון והקמת אוניברסיטה מותנית בחתימה של אלוף פיקוד. מדובר כאן בחבלי ארץ שמבחינה היסטורית שייכים למדינת ישראל, מוחזקים על ידיה למעלה מארבעים שנה, והם לא נכבשו משום מדינה. הגיע הזמן להפסיק להתייחס לתושבי איו"ש כאל סוג ב'. הם אזרחי ישראל לכל דבר.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

בקיץ האחרון טסתי להודו ונהניתי מאוד. כמו כל תרמילאי, שמחתי מאוד לפגוש ישראלים בבית חב"ד. מה שכן, הופתעתי עד כמה הישראלים היו בהלם מעצם העובדה שחברת כנסת ישנה בגסטהאוס ויוצאת איתם לרפטינג וטרקים בהודו ובחבל קשמיר. כנראה שזה לא מחזה שגרתי עבור חברת כנסת. אם זה מרגיע אותם, אז שידעו שפגשתי שם גם פרלמנטרית הודית ואפילו את הדאלי-לאמה.

אחד הדברים שהדהימו אותי מאוד על הודו היא העובדה שמעצמה אזורית בדרום מזרח אסיה רואה בישראל סוג של מעצמת-על. שוחחתי שם עם חבר פרלמנט הודי שהסביר לי מדוע הקשר בין ישראל להודו חשוב מאוד לביטחונה של הודו.

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

אני מתגדת לכך באופן חד-משמעי, ובהזדמנות זו אני רוצה לציין שגם אלכוהול הוא סוג של סם. רק בשנה החולפת היינו עדים למקרים רבים ומזעזעים של מעשי רצח ואלימות קשה שבוצעו על ידי מבוגרים ונערים שהיו שרויים תחת השפעת סמים ואלכוהול. יש להיאבק בנגע הסמים, ולא לאשר אותו.

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

לא. אני שוכרת דירה בירושלים.

אחד האתגרים החשובים ביותר של ממשלת ישראל הבאה הוא לפתור את משבר הדיור. יש להבין שבישראל, בדומה לערים המרכזיות בעולם המערבי, מחירי הדיור גבוהים מאוד. כיוון שלא נוכל להמשיך ולהצטופף בין גדרה לחדרה, הפתרון נמצא בפריפריה וממשלת ישראל צריכה לעסוק בפיזור אוכלוסין. תראו את הצלחת העיר מודיעין הממוקמת בשפלה, בין ירושלים לתל אביב. בשנותיה הראשונות סיפקה דיור מוזל ואיכותי לזוגות צעירים שעבדו במרכז או בבירה. העתקת המודל לפריפריה ולישובי שפלת יהודה ושומרון, כדוגמת אריאל, תביא לצניחה במחירי הדיור.

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

אני מתנגדת לכל יוזמה שפירושה חלוקת הארץ. זוהי אדמתו של העם היהודי, ואין לחלק אותה. הצורך לצאת למבצע "עמוד ענן" הוכיח שפינוי שטחים ומסירתם לפלסטינים משמעותו הקמת בסיסי טרור אירניים. כיום, רובו המוחלט של הציבור בישראל מבין שההתנתקות מעזה הייתה טעות חמורה. אילו מהלך דומה היה מתבצע גם ביהודה ושומרון, לא רק גוש דן, אלא גם חיפה, ערי השרון וכמובן נתב"ג היו נתונים לאיום מתמיד של קסאמים וטילים אירניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully