וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מיכאלי לשליט: המנצחים והמפסידים בעבודה

טל שלו ופנחס וולף

30.11.2012 / 16:00

ההתברגות של כבל, מיכאלי ובן-אליעזר בצמרת רשימת העבודה מהווה הישג לפרץ, אבל גם יחימוביץ' הצליחה לשלב במקומות ריאליים את רוב מומלציה. נעם שליט: "מחנה פרץ פסל אותי"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן ; קריינות: אביב אברמוביץ'

מי ניצח, ומי הפסיד? כל אחד משני המחנות הגדולים במפלגת העבודה - מחנה שלי יחימוביץ' ומחנה עמיר פרץ - טוען היום (שישי) לניצחון מובהק על יריבו לאחר שפורסם הרכב רשימת העבודה לכנסת ה-19. עם זאת, נראה ששני המחנות יכולים לזקוף לזכותם הישגים משמעותיים ולהיות מרוצים בסך הכל.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבחרת העבודה לכנסת ה-19/מערכת וואלה!, צילום מסך

החמישייה הראשונה ברשימת העבודה מסמלת הישג משמעותי לעמיר פרץ ותומכיו. בהתאם לתחזיות, חבר הכנסת יצחק הרצוג זכה אמנם במקום הראשון ברשימה, אך מיד אחריו הגיע פרץ, ושלושת המקומות העוקבים מאוישים על ידי איתן כבל, מרב מיכאלי ובנימין בן-אליעזר - שכולם היו חלק מ?הבלוק? שפרץ ניסה לקדם בשבועות האחרונים. ותיק חברי הכנסת מטעם המפלגה, בן- אליעזר, כבר נחשב באחרונה ל"מחוסל" פוליטי, אך בסיוע יו"ר ההסתדרות עופר עיני ופרץ הוא קצר הישג בלתי-מבוטל והשתלב בעשירייה הראשונה. גם מועמדים נוספים ממחנה פרץ הצליחו להשתלב במקומות הריאליים ברשימה ומוגדרים כמנצחים גדולים - דני עטר שזכה במקום השמור למושבים והקיבוצים וחבר הכנסת ראלב מג?אדלה ששמר על הייצוג של המגזר הערבי, למרות טענות של מחנה פרץ על ניסיונות יחימוביץ? לחסלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מיכאלי, שהודיעה על הצטרפותה למירוץ רק לפני חמישה שבועות ואף נתקלה בהתנגדות מרומזת של יחימוביץ?, מוגדרת על ידי גורמים במפלגה כמנצחת הגדולה. היא זכתה לתמיכתו של פרץ, אך גם לפופולריות רבה בקרב כל המתפקדים - עקפה את כל הנשים החדשות במפלגה, והתברגה לתפקיד האישה השנייה אחרי יחימוביץ?. סתו שפיר, שלא נהנתה מתמיכה מובהקת של אף מחנה, קצרה הצלחה ותהפוך לאשה השלישית במפלגה במקום התשיעי, ואף עקפה את המועמדת של יחימוביץ?, מיכל בירן, שלפי ההערכות הראשוניות קיוותה לזכות בכסא הנשי הראשון. בסופו של דבר תיאלץ בירן להסתפק בהבטחת ייצוג למקום ה-14.

למקום השמיני בעשירייה הראשונה התברג מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, עמר בר-לב, שרושם לזכותו הישג מרשים; בין אם זה הייחוס המשפחתי או התדמית הביטחונית שכה נזקקים לה בעבודה, בר-לב הצליח לזכות בתמיכה של מתפקדים רבים במפלגה.

בעבודה הטילו בשבועות האחרונים ספק לגבי השתלבותם של חברי הכנסת הוותיקים ברשימה, אך המתפקדים הבהירו כי פרצופיהם עדיין רצויים. כך, גם ח?כ אבישי ברוורמן, שפותח את העשירייה השניה, הצליח בניגוד לתחזיות להשתלב במקום גבוה ברשימה, ככל הנראה בזכות סיוע שקיבל מיחימוביץ?, וכמוהו גם ח?כ נחמן שי שימשיך למלא תפקיד פרלמנטרי בכנסת הבאה, לאחר העריקה מקדימה.

הכרזת רשימת מפלגת העבודה לכנסת. נמרוד סונדרס
גם יחימוביץ' וגם פרץ יכולים להיות מרוצים./נמרוד סונדרס

ההצלחות של יחימוביץ? נרשמו בעיקר בעשירייה השנייה - שם השתלבו מיכל בירן ונאדיה חילו - שתי הנשים שהיא קידמה לרשימה, וכן איציק שמולי, מיקי רוזנטל ומשה מזרחי - שהצטרפו למפלגה בשנה האחרונה בעקבותיה של יחימוביץ?. גם איש החינוך חילי טרופר, שקיבל בשבוע האחרון תמיכה גדולה מיחימוביץ?, הפתיע כשהתברג למקום ה-24, שלפי הסקרים היום אינו ריאלי, אך בכל זאת עבור מועמד חדש במפלגה, שאינו מוכר בציבור הרחב ואף מגיע מציבור חובשי הכיפות שלא בהכרח מזוהה עם מצביעי העבודה - מדובר בהישג שאינו מבוטל.

הבולטים במפסידים בפריימריז בעבודה הם נעם שליט, אביו של גלעד שליט, מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר, ראש העיר רעננה נחום חופרי וחברת הכנסת לשעבר משינוי מלי פולישוק-בלוך. שליט נתמך על ידי יחימוביץ', שאף טלפנה אליו בצהריים. הוא מצדו אמר לה כי "זה המשחק הדמוקרטי. מי שלא יודע להפסיד, גם לא יכול לנצח". אופנהיימר נתמך בידי פרץ, ולמרות זאת לא הצליח להתברג במקום ריאלי ברשימה.

בשיחה עם וואלה! חדשות, נשמע נעם שליט מאוכזב, אך רק מעט. "אלה בחירות דמוקרטיות", אמר. "לא היו לי ציפיות גבוהות כי אין לי שום מחנה, דיל או מפקד, ולכן גם האכזבות לא גדולות. יש קצת אכזבה. בבחירות כאלה אם אין בסיס יותר חזק לא ניתן לנצח. מחנה פרץ פסל אותי, כי הייתי מתחרה של דני עטר. זו אחת הבעיות. גם הקמפיין שלי היה מאוד מינורי. לא גייסתי תרומות, והכל היה מחסכונות אישיים".

אף על פי כן, שליט מתכוון לסייע למפלגה בבחירות הקרובות. "יש עכשיו בחירות כלליות לעבור, ואני מקווה שיהיה לי מה לתרום", הוא אמר. "חבל לי שרוב החברים שנבחרו למקומות ריאליים הם מהמרכז ומתל-אביב. חוץ מעמיר פרץ, דני עטר וראלב מג'אדלה. לא הצטרפתי לעבודה עכשיו ואני לא פעיל בעבודה מהיום. אני חבר בעבודה כבר 17 שנה, ואני מקווה שהנבחרת שנבחרה היא הטובה ביותר, שתביא להצלחה גדולה בבחירות".

לקריאה נוספת:
נבחרת העבודה: הרצוג ופרץ בראש, מיכאלי חמישית
המנצחים בעבודה: "עכשיו נחליף את השלטון"
הליכוד ולפיד: "רשימת העבודה שמאלנית מדי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully