וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידלטון עדיין מאושפזת: ממה היא בעצם סובלת?

ההריון של הדוכסית מקיימברידג' עורר את תשומת הלב בעולם לתופעה הנדירה שבה לקתה. אישה שסבלה מאותו מצב כתבה לנסיכה: "הייתי שם, קייט, זה מרגיש כמו הרעלה"

הבשורה על הריונה של הדוכסית קייט מידלטון, רעייתו של נסיך בריטניה וויליאם הציתה אתמול (שני) התרגשות ברחבי הממלכה ובעולם כולו, כאשר הדבר היחיד המעיב עליה היה הנסיבות שבהן פורסמה ההודעה הרשמית: מידלטון הובהלה לבית החולים בשל מצב נדיר של בחילות בוקר חמורות במיוחד. הבוקר היא עדיין מאושפזת, וכעת מתעסקים עיתונים רבים בהסברת התופעה הנדירה - Hyperemesis gravidarum – שזינקה גם היא לכותרות. חלק מההשערות כוללות ניחושים לגבי תאומים שאולי ייוולדו לזוג המלכותי, שכן נשים הנושאות בבטנן יותר מתינוק אחד מצויות בסיכון גבוה יותר ללקות בתופעה הנדירה. חלק מהדיווחים מתמקדים בתיאור יבש יותר של הסימפטומים, וב תמונה עגומה של הקאות, בחילות והתייבשות. כך למשל, על פי תיאור שהופיע ביומון הנפוץ "מירור", התופעה גורמות ללוקות בה להצטברות רעלים בדם ובשתן ואף להקאת דם.

תמונות רשמיות מהחתונה המלכותית. GettyImages
המצב הבריאותי העיב על הבשורה המשמחת/GettyImages

ד"ר מרלנה פדג'זו, רופאת נשים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, שבעצמה לקתה פעמיים בתופעה הנדירה, הסבירה ל"ניו יורק טיימס" את פשר המצב ממנו סובלת הדוכסית. "מדובר בבחילות קשות, שגורמות לתשישות ומלוות בהקאות, ושמובילות בדרך כלל לירידה של יותר מ-5% במשקל הגוף". לפי ד"ר פדג'זו, "המצב הזה עלול להוביל להתייבשות ולצורך בעירוי נוזלים".

לדבריה, על פי רוב המחקרים, רק 0.2% מהנשים ההרות לוקות בתופעה, וכחמישית מהחולות בה נזקקות להאכלה באמצעות צינור. "זה מאוד רציני", הבהירה. "יש לערוך להן בדיקות דם מדי יום". עם זאת, הרופאה אמרה כי לפי הדיווחים, לא נראה שמצבה של מידלטון כה רציני. "היא התאשפזה כנראה רק בשביל עירוי", אמרה.

"בחודשים הראשונים את מקיאה בין 20 ל-30 פעם ביום"

אם בריטית בת 49, אשר חוותה בעצמה Hyperemesis gravidarum לפני 15 שנה, פרסמה באתר ה"דיילי מייל" אגרת הזדהות לדוכסית מקיימברידג'. האישה, סוניה פורנל, כתבה: "כמה אני מרחמת על המלכה לעתיד". כדי לעודד את הנסיכה, סיפרה כי שמחת האימהות מאפילה על הבחילות הקשות. "הייתי שם, קייט, זה מרגיש כמו הרעלה", כתבה. "אבל זה יעבור במהרה. כשבני נולד, כל כך אהבתי אותו ששמתי את כל החוויה הזאת מאחורי".

חברה בעמותת תמיכה בריטית למען נשים הסובלות מבחילות הריון, קייטלין דין, שגם היא סבלה מהתופעה, סיפרה ל"מירור" על התחושות הקשות. "בחודשים הראשונים את מקיאה בין 20 ל-30 פעמים ביום", אמרה, "אחר כך זה רק פעם או פעמיים, אבל עדיין לא נעים". דין ציינה כי לדעתה אין מספיק מודעות למצב, אשר גורם לנשים להיות מרותקות למיטתן ומבודדות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully