וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת עצרה גבר ואישה בחשד שסייעו למחבל מטולוז

הגבר וחברתו לשעבר חשודים שסייעו למוחמד מראח ולאחיו לגנוב קטנוע ששימש למילוט מזירות הרצח בטולוז ובמונטבאן. מראח רצח ארבעה יהודים ושלושה חיילים ממוצא צפון-אפריקני

משטרת צרפת עצרה הבוקר (שלישי) גבר ואישה בחשד שסייעו למוחמד מראח, המחבל שרצח ארבעה בני אדם בבית-ספר יהודי בטולוז ורצח שלושה חיילים ממוצא צפון-אפריקני בעיר ובסביבתה. מעשי הרצח היו בחודש מרץ, ומראח נעזר בקטנוע כדי להימלט מזירות הפשע.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי אחד החשודים נתפס בעיר אלבי, צפונית-מזרחית לטולוז. מקור משטרתי אמר כי העצורה השנייה היא חברתו לשעבר של החשוד. היא עצמה נתפסה בטולוז. לא נמסרו פרטים נוספים.

דו"ח בצרפת: המשטרה נכשלה במעקב המוקדם אחרי מראח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקטנוע שככל הנראה שימש את מראח להימלטות מזירות הרצח/מערכת וואלה, צילום מסך

אחיו הגדול של מראח, עבד אל-חאדר, נעצר והואשם לאחרונה בסיוע לשבעת מעשי הרצח. לפי דיווחים בצרפת, הוא סיפר לחוקרי במטה המודיעין המסכל בפריז כי "אדם שלישי" סייע לו ולאחיו לגנוב את הקטנוע ששימש את מראח להימלט מזירות הרצח, אך סירב לנקוב בשמו של הסייען. אחותו של מראח נחקרה לאחרונה מפני שהתגאתה במעשיו של אחיה.

מראח, מוסלמי קיצוני, אזרח צרפת ובן למהגרים מאלג'ריה, התגורר בטולוז ועבד במוסך. ב-11 במרץ השנה הוא רצח את החייל עימאד אבן-זיאטן בטולוז, וכעבור ארבעה ימים רצח במונטאבן את שני החיילים אבל שנוף ומוחמד לגואד. ב-19 במרץ, פתח מראח באש בבית הספר "אוצר תורה" בטולוז, שם רצח את הרב יונתן סנדלר ואת ילדיו אריה וגבריאל, וירה למוות בבתו של מנהל בית הספר, מרים מונסונגו. הוא נמלט בקטנוע והתבצר בדירתו במשך כמה ימים. ב-22 במרץ, אחרי שעות של מצור ומשא-ומתן ממושך, פרצו שוטרים לדירתו של מראח והרגו אותו. מראח נקבר בפאתי טולוז, אחרי שאלג'יריה סירבה לקבל את גופתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully