וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס מים ודחיפות: כל מעללי אנסטסיה מיכאלי

היא שפכה מים על ראלב מג'אדלה, ניסתה להשתיק את חנין זועבי וטענה שהומואים עברו הטרדות מיניות בצעירותם. צפו במעללים של נציגת ישראל ביתנו שכבר לא נזכה לראות בכנסת הבאה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

כיצד נזכור את אנסטסיה מיכאלי? הכהונה של נציגת מפלגת ישראל ביתנו, שהודיעה אמש (שני) על פרישה מהחיים הפוליטיים, הייתה סוערת במיוחד. חברת הכנסת, שעלתה לישראל בשנת 1997 והצטרפה לכנסת במרץ 2009, התבלטה בעיקר בגין שורה של התבטאויות נגד הקהילה הגאה וחברי הכנסת הערבים ואף בשל מספר תקריות אלימות כלפי עמיתיה למשכן.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי בסדנא בכנסת ללימוד חברי הכנסת השימוש בפייסבוק, טוויטר, אייפד ואייפון, ינואר 2011. עומר מירון
פורשת מהפוליטיקה. מיכאלי/עומר מירון

דומה כי התקרית הזכורה ביותר שבה מיכאלי הייתה מעורבת היא שפיכת כוס המים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה (העבודה) במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת, שעסק בהחלטתו של מנהל בית ספר בערערה להוציא תלמידים ל"תהלוכת זכויות אדם". העימות החל כשמג'אדלה אמר למיכאלי: "את חוצפנית ולא תשתיקי אותי". בתגובה לכך השיבה מיכאלי: "אין לך כבוד למקום הזה ולאישה" ושפכה לעברו את כוס המים. האירוע חולל סערה במסדרונות הכנסת, ובעקבותיו הרחיקה ועדת האתיקה את מיכאלי למשך חודש ימים מדיונים במליאת הכנסת. גם חבר הכנסת אחמד טיבי, שהגיב למעשה בנאום שבו כינה אותה "אנסטסיה השופכת", הורחק מהמליאה למשך שבוע.

לאירוע הזה קדמה תקרית שאירעה בחודש יוני 2010, על רקע השתתפותה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) במשט הטורקי לעזה. במהלך נאומה של זועבי במליאת הכנסת קמו ממקומותיהם מספר חברי כנסת וקראו לעברה "גיס חמישי", "בוז", ו"בוגדת". חברת הכנסת מיכאלי הגדילה לעשות כשעלתה לדוכן הנואמים, ניגשה למיקרופון בעודה צועקת וניסתה ולמנוע מזועבי לדבר, תוך שהיא דוחפת את אלה שניסו לעצור בעדה. לאחר העימותים הקשים בכנסת, הוחלט להצמיד לח"כ זועבי אבטחה מתוך חשש לפגיעה בביטחונה. שנה לאחר מכן נזפה ועדת האתיקה במיכאלי.

מיכאלי, הגיורת הראשונה בכנסת, המשיכה לעורר זעם במגזר הערבי, כאשר בדצמבר 2011 העלתה הצעת חוק לאיסור השימוש במערכות כריזה כדי לקרוא למתפללים, ובכך למעשה להגביל את הרעש מהמסגדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כנסת מצחיקה. גדעון צנטנר
התקרית של שפיכת המים/גדעון צנטנר

בשנה האחרונה הצטמצמו עיסוקיה של מיכאלי במגזר הערבי ובנבחריו, והיא התבלטה על רקע התבטאויות בגנות קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסקסואלים ובי-סקסואלים). בעת דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת אמרה מיכאלי: "כשאני פותחת ערוץ 10, אני רואה תכניות בידור 'כמה זה נחמד להיות הומו'. רוב ההומואים זה חבר'ה שעוברים חוויה של הטרדות מיניות בגיל צעיר, וזה הולך ומידרדר. הגיע הזמן לבדוק מאיפה לערוץ 10 יש זכות לעשות תכניות עם תוכן כזה. ילדים שלי רואים שזה נחמד ללבוש חצאיות ולהיות הומואים".

בניסיון להסביר את דבריה לאחר מכן אמרה מיכאלי בראיון לערוץ 2: "אני תמיד אומרת שזכותו של בן אדם לחיות בדרך בה הוא בוחר ולפי השקפתו, אבל אי אפשר להתעלם מכך שחלק מאוכלוסיית הלהט"ב סובלת ממצוקות קשות". היא הוסיפה: "למה כשאנחנו מוציאים את ילדינו מגני הילדים אנחנו צריכים לשמוע 'בואו תצטרפו למצעד הגאווה'? למה אנחנו צריכים לספר עם מי אנחנו שוכבים?".

זאת ועוד: בראיון נרחב לעיתון מעריב כשבוע לאחר מכן, הדגישה מיכאלי כי היא אינה מתנצל על דבריה. היא כינתה את מצד הגאווה "תוכן אלים ובוטה, בורות וסטייה שעוברת כל גבול", וקישרה בין "הפיכה" ללסבית לבין הפלה. לדבריה, "בנות צעירות נכנסות להיריון ועושות הפלה שפוגעת בסיכויים שלהן ללדת ילדים, ובסוף הן עוד הופכות ללסביות. זוגיות בין גבר לאישה היא הנורמה שאמורה להיות מקובלת במדינת ישראל, ואם אצל גברים מסוימים הנורמה היא לחיות עם גבר, לצאת למצעד הגאווה ולצעוד בתחתונים, או אפילו בלי תחתונים ברחובות - זו עבירת גבול. זו פגיעה בזכויות הילד, פגיעה בזכויות המשפחה, פגיעה בזכויות האישה. זה תוכן אלים ובוטה. זו בורות וסטייה שעוברת כל גבול".

מיכאלי הביעה תמיכה בערכי משפחה שמרניים ואמרה כי "נטייה מינית מתפתחת, משום שאין לנו מספיק הסברה לערכי משפחה נורמטיביים ולחינוך מיני ראוי. לאישה עדיף להישאר בבית ולגדל ילדים. אני חושבת שילדים עם אמא לא עובדת גדלים בבית הרבה יותר רגוע ועם חינוך טוב יותר. הבעיה היא שהיום נשים חייבות לעבוד בגלל יוקר המחיה".

אמש הודיעה מיכאלי, כי בכוונתה לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות לכנסת ה-19. זאת ככל הנראה לאחר שהיא הבינה שסיכוייה קלושים להתברג במקום ריאלי ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת.

לקריאה נוספת:
אנסטסיה מיכאלי הודיעה על פרישה מהפוליטיקה
מיכאלי שפכה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה
מיכאלי טוענת: "לא נגעתי בחנין זועבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully