וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים הסורים: "אם נשתלט על הנשק הכימי - נפרקו"

ניר יהב

4.12.2012 / 8:54

סגן מפקד הצבא הסורי החופשי אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי בידי אסד מאגרים רבים של הנשק המסוכן. "ההיסטוריה הברברית של המשטר הזה מוכיחה שהוא לא יהסס להשתמש בזה"

צילום: רויטרס, סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

האופוזיציה הסורית מבהירה כי אם תשים את ידה על הנשק הכימי של המשטר – היא תדאג להוציאו מכלל שימוש. סגן מפקד הצבא הסורי החופשי, עארף אל-חמוד, אמר הבוקר (שלישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי מאגרי הנשק הכימי הנמצאים בידי המשטר רבים מאד. "הם נמצאים באזורים הרריים ויש יחידות מיוחדות, בראשן יחידה 417 בדמשק ויחידה 418 בחומס, ששומרות עליהם", הסביר אל-חמוד. "אם נצליח לשים ידינו על הנשק הכימי - נעביר אותו למומחים כדי שיפרקו אותו. אם המשטר יחליט לעשות בו שימוש – אין לנו כרגע את האמצעים להשבית את השימוש בו".

לדברי אל-חמוד, קיימת בהחלט אפשרות שהנשיא בשאר אסד יעשה שימוש בנשק הכימי נגד האזרחים. "המשטר הסורי פחדן, ולכן הוא כנראה ייקח בחשבון את האזהרות הבינלאומיות בנושא הנשק הכימי. עם זאת, ההיסטוריה הברברית של המשטר הזה מוכיחה שהוא לא יהסס להשתמש בנשק כימי כדי לרצוח כמה שיותר אנשים מבני העם", אמר אל חמוד. הוא הוסיף כי הנשק הכימי הוא אחד מיעדיו של הצבא הסורי החופשי ויפעל כדי להוציאם מכלל שימוש "משום שמדובר בנשק שאסור לעשות בו שימוש".

האופוזיציה הסורית חושפת: כאן נמצא הנשק הכימי של אסד. צילום מסך
תיעוד האופוזיציה הסורית של מאגרי הנשק הכימי של אסד/צילום מסך

קצין שערק משורות "יחידת המלחמה הכימית" בצבא סוריה והצטרף למורדים אמר לעיתון כי בנובמבר האחרון הועברו מאגרי הנשק הכימי מהמחסנים בהר אל-קלמון אל כמה שדות תעופה במדינה, ובראשם לשדה התעופה 'אל-דמיר' שבפרברי דמשק. בנוסף, לדבריו, הועבר נשק כימי בתוך מכוניות אזרחיות לכמה אזורים בלבנון.

הקצין, עבד א-סלאם עבד א-רזאק, אישר שלמשטר יש כמות גדולה של נשק כימי והוסיף כי לכוחות החמושים של האופוזיציה יהיה קשה מאד להשתלט על המחסנים שבהם מוחזק נשק זה: "לצבא הסורי החופשי אין כעת את היכולות לבצע פעולות מסוג זה. דבר זה מצריך סיוע צבאי ומודיעיני כדי לאתר את המקום המדויק שבהם הנשק מוחזק ולאחר מכן לפגוע בו".

על רקע דיווחים על הזזת הנשק הכימי בסוריה, הזהיר אמש נשיא ארצות הברית ברק אובמה את נשיא סוריה, בשאר אסד, מפני שימוש בנשק כימי נגד כוחות האופוזיציה הנלחמים נגדו מאז מרץ אשתקד במלחמת האזרחים במדינה והבהיר כי שימוש שכזה הוא לחלוטין בלתי מקובל, "ואילו תעשה את הטעות הטרגית של שימוש בנשק, יהיו לכך השלכות ותיחשב אחראי לכך". המגזין "אטלנטיק" דיווח אתמול מפי מקורות בשתי מדינות כי משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר אנשי מוסד לעמאן, שהעבירו מסרים בדבר תקיפה אפשרית בסוריה. לפי הדיווח, הובהר לישראל כי "זה לא הזמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully