וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: העצורים בחברון השחיתו בעבר מסגדים

יהושע בריינר

3.12.2012 / 21:08

נבדק אם שלושת החשודים שנעצרו כשבידם חומרי בעירה ותרסיסי צבע קשורים לפגיעה במסגדים. בית המשפט האריך מעצרם בשבוע והוצא צו מניעה האוסר עליהם להיפגש עם עורכי דינם

צילום: דוברות משטרת מחוז ש"י

חקירת הצתת כלי רכב והשחתה בכפר פלסטיני: במשטרה מייחסים לשלושת החשודים שנעצרו הלילה (שני) בחשד לפעולות טרור יהודי באזור חברון גם פגיעה במסגדים באזור. במשטרה חושדים כי השלושה היו מעורבים במספר רב של פעולות "תג מחיר" באזור חברון בשנים האחרונות, בהן השחתת כלי רכב פלסטיניים ופגיעה ברכוש פלסטיני ובמסגדים. המשטרה ממקדת את החשדות בריסוס כתובות גרפיטי ולא בהצתת הרכב בכפר דהריה, דרומית לחברון.

בית משפט השלום בירושלים האריך בשבוע את מעצרם של השלושה. המשטרה ביקשה להאריך מעצרם ב-12 יום. בעמותת חוננו המייצגת את השלושה אמרו הערב כי "חבל שהמשטרה החלה את הפרשייה הנוכחית תוך קמפיין שקרי נגד החשודים. אנו מקווים כי ענן התעמולה התפוגג מעל הפרשייה ויעמיד את הכול בפרופורציות הנכונות".

במקביל, הוציא מפקד היחידה המרכזית של מחוז ש"י צו המונע מפגש בין שלושת החשודים לבין עורכי דינם. לטענת המשטרה, מניעת המפגש חיונית מחשש לשיבוש הליכי חקירה ולכן הם אסרו את המפגש לשלושת הימים הקרובים. בעקבות זאת, עתרו באי כוחם של החשודים, עורכי הדין עדי קידר ויהודה שושן, לבית המשפט על מנת שיאפשר להם מפגש מיידי עם החשודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד היחידה המרכזית של מחוז ש"י הוציא צו המונע מפגש בין שלושת החשודים לבין עורכי דינם. הרכב השרוף בדהריה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושת החשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי קריית ארבע, בית אל ויתיר, נתפסו הלילה "על חם" על ידי כוחות משטרה, כשברשותם חומרי בעירה, תרסיסי צבע, דוקרנים ורובה מפלסטיק. "עצם הוצאת הצו האוסר עלינו להיפגש עם הלקוחות זה דבר שאין לעשותו והוא שמור למקרים קיצוניים במיוחד", אמר עורך הדין קידר. "החשודים מכחישים את המיוחס להם ואין שום ראייה הקושרת אותם למעשה הלילה או לכל מעשה אחר. מניסיוננו, רוב התיקים הללו אינם מפוענחים ומסתיימים בקול ענות חלושה. המאמצים של המשטרה בנושאים הללו מתבצעים תוך הפרה בוטה של הוראות החוק והרצון שלהם להגיע לתוצאות בכל מחיר מעבירה אותם על דעתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המשטרה: נתפסו בדרכם לפעולת טרור נוספת

לטענת המשטרה, במהלך הפעילות נמנע מהשלושה לבצע פעולת טרור יהודי נוספת בכפר סמוע הסמוך לדהריה. במשטרה מייחסים לשלושה ביצוע של פעולות נוספות הקשורות למה שמוגדר במערכת הביטחון כ"עבריינות אידיאולוגית".

כזכור, עד היום לא הצליחה המשטרה להגיש כתב אישום נגד איש ממציתי המסגדים בשנים האחרונות, זאת על אף שלפחות באחד המקרים אף נמצא DNA של אחד החשודים בזירת האירוע. במשטרה מעריכים כי נאספו די ראיות נגד שלושת העצורים וייתכן שינסו לקשור אותם למקרים נוספים של הצתות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully