וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות המצלמות: אישום נגד מבצעי "טרור יהודי"

יהושע בריינר

4.11.2012 / 21:20

כתב אישום הוגש נגד שני קטינים בני 17 מאזור ירושלים, בגין השחתת כלי רכב וריסוס כתובות גרפיטי שנשאו את המילים "מוות לערבים" ו"נקמה בערבים", במזרח הבירה ובגוש עציון

בצעד נדיר הגישה המשטרה כתב אישום נגד שני קטינים בני 17 בגין מעורבותם במספר פעולות טרור יהודי בחודשים האחרונים, במזרח ירושלים ובגוש עציון. בשל תיעוד מעשיהם של השניים במצלמות אבטחה במזרח ירושלים, התאפשרה הגשת כתב האישום ביום חמישי שעבר לבית משפט השלום בעיר, נגד אותם קטינים, תושבי סביבת ירושלים. בכתב האישום תוארה מעורבותם של הנערים בעבירות של היזק בזדון בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין וכן פרסום הסתה לגזענות.

על פי כתב האישום, בחודש יוני האחרון ניקבו השניים את צמיגיהם של שני כלי רכב בבעלות פלסטינים שחנו בצומת גוש עציון, ועל רכב אחר הדביקו מדבקות שנשאו את הכיתוב "נקמה בערבים", כשכל העת מצלמות צה"ל שממוקמות בצומת מתעדות את השניים בשעת מעשה. שלושה ימים לאחר מכן הגיעו השניים לירושלים, שם על פי כתב האישום ניקבו את צמיגיו של טרקטור בבעלות ערבי-ישראלי שחנה במזרח העיר - וגם הפעם תועדו במצלמות אבטחה.

"ריססו גרפיטי 'מוות לערבים' על מאפייה בעיר העתיקה"

לדברי המשטרה, במהלך חקירתו הודה אחר הנערים כי ביצע את המעשים יחד עם חברו, ואף סיפר כי הם ניקבו צמיגי מכוניות בבעלות ערבים באזור הכותל המערבי וריססו כתובת גרפיטי עליה נכתב "מוות לערבים" על מאפייה בעיר העתיקה.

מדובר בהישג משמעותי ליחידה המרכזית במחוז ש"י, כיוון שהגשת כתב אישום נגד מבצעי פעולות טרור יהודי נחשבת לאירוע חריג. בשנה האחרונה הוגשו כ-70 כתבי אישום בחשד למעורבות בעבירות על רקע אידיאולוגי, אולם מבצעי פעולות הטרור היהודי החמורות, ובהן הצתת מסגדים ופגיעה משמעותית ברכוש פלסטיני, עדיין לא נתפסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully