וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת גורמי ביטחון: המחבל בשומרון פעל לבדו

יהושע בריינר

3.12.2012 / 18:03

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את הפיגוע בו התנגש פלסטיני ברכב של אנשי שב"כ ליד שבי שומרון ואז תקף אותם בגרזן. מתחזקת ההערכה כי לא היה לו מידע קודם על נוסעי הרכב

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

במערכת הביטחון ובשב"כ ממשיכים בחקירת הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בשומרון, בו תקף ופצע פלסטיני מטול כרם שהיה חמוש בגרזן חמישה אנשי שירות, אחד מהם באורח בינוני ולאחר מכן נורה למוות. במערכת הביטחון מעריכים כי הפלסטיני, שתחילה התנגש ברכב בו נסעו אנשי השירות ולאחר מכן תקף אותם בגרזן, פעל לבדו ולא כחלק מהתארגנות רחבה יותר.

פלסטיני ניסה לתקוף שני חיילי צה"ל בכביש 57,דצמבר 2012. שלומי גבאי
ההערכה כי המחבל פעל לבדו ולא כחלק מהתארגנות רחבה יותר. זירת האירוע/שלומי גבאי

עם זאת, מיד לאחר הפיגוע נכנסו כוחות גדולים של צה"ל אל כפרים באזור מגוריו של הפלסטיני ועצרו כמה תושבים, חלקם קרובי משפחתו של המחבל. בשלב זה עדיין לא ברור אם התוקף אכן ידע כי ברכב נמצאים אנשי שב"כ, אולם העובדה כי ההתנגשות הייתה חזיתית וכי הרכב היה צבאי מחזקת את ההערכה כי הפיגוע נעשה ללא מידע קודם.

חמשת אנשי השב"כ נסעו הבוקר בכביש 557, סמוך לשבי שומרון. הפלסטיני התנגש ברכבם ולאחר ששניים מהנוסעים חילצו עצמם מן הרכב, הם הותקפו בידי הפלסטיני החמוש בגרזן שפצע אותם. השניים פתחו לעברו באש וירו בו למוות. מצבו של אחד הפצועים באירוע קל-בינוני והיתר נפצעו באורח קל. כל החמישה טופלו בשטח בידי חובשי מגן דוד אדום וצה"ל.

"ראיתי ג'יפ הפוך כשהמחבל הפלסטיני שכוב הרוג על הכביש, כשהגרזן לידו", סיפר שלומי מועלם, קצין בטיחות באחד היישובים באזור, שהיה מהראשונים שהגיע לזירה. "ממה שהבנתי המחבל יצא מהרכב וניסה לתקוף את שני הישראלים, שאחד מהם הצליח לצאת מהרכב ולירות לעבר מרכז גופו ולהרוג אותו. הישראלים היו פצועים פציעות יבשות ואחד מהם נחתך בראשו", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully