וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "עמוד ענן": בצה"ל חוששים מהסלמה בגדה

יהושע בריינר

22.11.2012 / 4:57

אף שלא הייתה התרעה מדויקת על הפיגוע בתל אביב, ברור היה כי פעילים בגדה נדרשים לפגוע בישראלים - וגם הפרות הסדר החריפו. בצבא "לוקחים בחשבון האפשרות שהאירועים יימשכו"

אודיו מתוך קו החרום של מד"א

(בווידאו: הרגעים הראשונים אחרי הפיגוע)

לצה"ל לא הייתה התרעה מוקדמת ספציפית לפיגוע, אך בשל מבצע "עמוד ענן" היו הערכות כי ארגוני טרור בעזה ילחצו על עמיתיהם בגדה לבצע פיגועים בערי ישראל – כך אמר אתמול (רביעי) גורם צבאי בכיר בעקבות הפיגוע בשדרות שאול המלך בתל אביב. בפיצוץ שאירע באוטובוס קו 142 של "דן", נפצעו 27 בני אדם, אחד מהם באורח קשה. במשך שעות חיפשו כוחות הביטחון אחר אדם שהניח את מטען החבלה ונמלט, אך לאחר כמה שעות הכוננות הוסרה והחיפושים הופסקו.

הפיגוע בת"א: נמשכות הסריקות אחר המחבל. דרור עינב
לא הייתה התרעה ספציפית. שוטר בזירת הפיגוע בתל אביב, אתמול/דרור עינב

מאז שצה"ל יצא למבצע ברצועת עזה, הבחינו באוגדת יהודה ושומרון בעלייה דרסטית במספר הפיגועים והפרות הסדר האלימות ברחבי הגדה. אמש נפצעה אישה ישראלית באורח קשה מיידוי אבנים סמוך לבית"ר עילית ומוקדם יותר השבוע נורו יריות על מוצב צה"ל בצפון השומרון - אירוע שהסתיים ללא נפגעים.

עם זאת, בכל ימי הלחימה נערכו עשרות הפגנות אלימות הכוללות יידויי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, והחשש העיקרי בפיקוד המרכז הוא כי הפרות הסדר בגדה יוסיפו להסלים גם כעת, לאחר שהושגה הפסקת אש בעזה. "זו שאלת המפתח, אם ההסלמה הזו תימשך גם לאחר שהמבצע בעזה יופסק", אומר גורם צבאי בכיר. "אנחנו בהחלט מודאגים מכך. האירועים ביהודה ושומרון הושפעו מאוד ממבצע 'עמוד ענן' ואנחנו בהחלט לוקחים בחשבון את האפשרות שהאירועים יימשכו".

ידויי אבנים  ליד כלא עופר במחאה על תקיפות צה"ל בעזה, נובמבר 2012. רויטרס
פלסטיני מפגין נגד תקיפות צה"ל ברצועה, בראשית מבצע "עמוד ענן"/רויטרס

במקביל, הערב נודע כי מצ"ח פתחה בחקירת מותו של מפגין פלסטיני, רושדי תמימי, בן 31 מהכפר נבי סאלח, בסוף השבוע האחרון במהלך עימותים עם צה"ל. מתחקיר האירוע עולה כי תמימי נהרג מאש חיה של הכוחות במהלך ההפגנה. על פי טענות הפלסטינים, החיילים אף עיכבו את פינויו לבית החולים. מנגד בצה"ל נוטים בשלב זה לקבל את גרסתו של חייל שירה למוות בפלסטיני אחר, לפני יומיים, בכפר חלחול ליד חברון. מהתחקיר עולה כי החייל פתח בירי משום שחש סכנת חיים וזאת לאחר שכוח קטן נתקל במספר רב של מפגינים פלסטינים שיידו עליהם אבנים.

  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully