וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפה הלחימה בסוריה: "הקרב הקשה שידעה דמשק"

ניר יהב

3.12.2012 / 9:35

האופוזיציה הסורית דיווחה כי הצבא מוסיף להפגיז בבירה ובחומס, שמבצר בה נתון ל"ירי המסוקים הכבד ביותר עד כה", שכולל הטלת חביות נפץ. אתמול נהרגו במדינה 121 בני אדם

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר יום דמים נוסף בסוריה, שבמהלכו נהרגו 121 בני אדם ברחבי המדינה – מהם 40 בשני פיצוצים של מכוניות תופת בעיר חומס – ממשיך צבא סוריה להפגיז ללא הרף: פעיל אופוזיציה מחומס אמר הבוקר (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי מבצר "אל-חסן" שנמצא בעיר "נתון מזה יומיים לירי מסוקים הכבד ביותר שידע עד כה". הוא אמר כי המסוקים מטילים "חביות עם חומר נפץ" לעבר אזורים מיושבים והוסיף כי מטוסי קרב לא לוקחים חלק במתקפה אלא רק מסוקים. גם בדמשק מדווחים התושבים על "הקרבות הקשים ביותר שידעה העיר".

רוב ההפגזות של צבא סוריה בימים האחרונים מתמקדות בעיקר באזורים חומס ודמשק, ולפי הדיווחים, צבא סוריה הפגיז ביממה האחרונה אזורים נרחבים בבירה ובפרבריה ואף תגבר את כוחותיו באזור פרברי דמשק במטרה להכניע את צבא המורדים אשר הצליח בשבועות האחרונים להתקדם רבות ולהשתלט על שני בסיסי צבא בסמוך לבירה. לפי עדי ראייה, צבא סוריה פועל כדי להפריד את מרכז דמשק מפרבריה.

בתוך כך, האופוזיציה דיווחה הבוקר כי צבא סוריה תוקף באזור דרעא וחיילי הצבא הסורי החופשי יורים בתגובה אש נ"מ. במקביל דיווחו פעילי אופוזיציה על עימותים בין חיילי צבא סוריה הכפופים לנשיא בשאר אסד, לבין חיילי הצבא הסורי החופשי בשכונות אל-מידאן וסלימאן אל-חלבי שבעיר חלב וכן על ירי ארטילריה כבד לעבר העיר דאריא שבפרברי דמשק.

"נערכים למערכה הגדולה על דמשק"

האופוזיציה הסורית הודיעה הבוקר כי הצליחה להפיל אתמול כמה מסוקים השייכים לצבא אסד, ביניהם מסוקים מעל שדה התעופה הצבאי 'אל-מזה', מעל אזור מערה נעמאן שבמחוז אידליב, מעל אזור פרברי חומס ומעל פרברי הבירה דמשק בסמוך לשדה התעופה בעיר. פעילי האופוזיציה הסורית, אשר תארו את יום ראשון כ"יום הפלת המסוקים", הוסיפו וטענו כי הצליחו להפיל מטוס מיג השייך לצבא אסד באזור אל-חרבא שבפרברי דמשק.

מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אל-אסעד, התייחס הבוקר לנושא הפלת המטוסים של צבא סוריה באומרו כי מטוסי המיג של צבא סוריה שהופלו באחרונה באידליב וחלב, "הופלו על ידי טילים ממחסני צבא סוריה שהשתלטנו עליהם באותם אזורים". עוד אמר כי עדיין מתקיימות ההכנות לקראת "המערכה הגדולה על דמשק" והוסיף כי הצבא הסורי החופשי פועל כיום בצורה "מדויקת יותר מבעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully