וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם פלסטין חי": חגיגות ברמאללה לאחר ההכרה

ניר יהב, רמאללה

30.11.2012 / 2:19

תמונות דומות נראו לפני 65 שנים בצד השני של הגדה. "מדינה! מדינה!" קראו אלפי הפלסטינים, אשר חגגו אל תוך הלילה את ההכרזה ההיסטורית באו"ם ופצחו במחולות בכיכר העיר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

המוני פלסטינים הגיעו הלילה (שישי) לכיכר ערפאת ברמאללה וחגגו את היום ההיסטורי בתולדותיהם – היום בו הוכרה פלסטין כמדינה. "מדינה! מדינה!" קראו מאות מתוך המכוניות שהגיעו בשיירה לכיכר, בעודם מניפים דגלי פלסטין ואת תמונתו של גיבור הערב, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן.

מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את קבלת פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012. דרור עינב
החגיגות ברחובות רמאללה, הלילה/דרור עינב

"השמחה גדולה מאוד, הגיע היום שחיכינו לו כל כך הרבה זמן", אמר בהתרגשות פאדי, תושב רמאללה שהגיע לחגוג בכיכר בשיחה עם וואלה! חדשות. בין אם בגלל הקור ובין אם בגלל השעה המאוחרת, בכיכר לא היו הרבה חוגגים פלסטינים. לפי ההערכות היו במקום כ-2,000 איש, שמספרם הלך והצטמצם ככל שנקפו השעות. נאומו של אבו מאזן התקבל בהתלהבות רבה על ידי החוגגים בכיכר, ובכל פעם שהוא תקף את ההתנחלויות הוא התקבל במחיאות כפיים רמות. על הבמה שהוקמה בכיכר ישבו לצד מאות הפלסטינים גם בכירי הרשות, ג'יבריל רג'וב וחנאן עשראווי, אשר המתינו אף הם בציפייה לתוצאות ההצבעה.

נאומו של שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התקבל תחילה בקריאות בוז. ככל שנמשך הנאום, המשיכו החוגגים בריקודיהם תוך התעלמות מהנאום. בבית הקפה הצופה לכיכר, "קפה רמאללה", העדיפו לצפות בנאומיהם של אבו מאזן ופרושאור תוך כדי עישון נרגילה ומשחקי קלפים. "נלך לחגוג אחרי ההצבעה", צחקו עשרות החוגגים שגדשו את בית הקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את קבלת פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012. דרור עינב
"אנחנו רוצים שלום ואבו מאזן רוצה שלום"/דרור עינב

עם הכרזת תוצאת ההצבעה, יצאו תושבי רמאללה לרקוד ברחובות, הריעו בשמחה וירו באוויר. משתתף אחד נפצע מירי ופונה לבית חולים. בעקבות האירוע, נתבקשו החוגגים להפסיק לירות באוויר. גם קבוצה של פעילי שמאל ישראלים הצטרפה לחגיגות, בהם חבר מועצת תל אביב יפו אחמד משראווי והמועמדת מטעם מרצ לכנסת, תמר זנדברג. בכיר פתח, ג'יבריל רג'וב, עלה לבמה וברך את העם הפלסטיני "על ניצחונו". רג'וב תקף את הכיבוש ואת ההתנחלויות, אמר שמדובר ב"יום היסטורי" והוסיף: "אילולא האסירים והשהידים, לא היינו עומדים כאן".

מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את קבלת פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012. דרור עינב
אלפים שטפו את רחובות העיר/דרור עינב

כרים, תושב רמאללה, אמר לוואלה! חדשות לאחר ההכרזה: "תוך חודש רשמנו שני ניצחונות - ניצחנו גם בעזה וגם באו"ם. אנחנו שמחים מאד ואני אישית רוצה להגיד לעם ישראל - עם פלסטין חי. אנחנו קיימים פה ונבנה מדינה פה. לצערי, כל ממשלות ישראל רק דיברו על שלום, אך לא הובילו לשלום. במשך עשר שנות משא ומתן עם אבו מאזן, הוא לא קיבל מישראל כלום. עם פלסטין חי וקיים ואנו רוצים להקים מדינה לצד ישראל".

מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את קבלת פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012. דרור עינב
שיירת מכוניות בדרך לכיכר עראפת/דרור עינב
מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את ההכרה בפלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012. רויטרס
מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את ההכרה בפלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012/רויטרס
תושבי רמאללה חוגגים את הכרת האו"ם במדינת פלסטין, 29 נובמבר 2012. יותם רונן
תושבי רמאללה חוגגים את הכרת האו"ם במדינת פלסטין, 29 נובמבר 2012/יותם רונן

עשראווי אמרה לוואלה! חדשות מיד לאחר ההצבעה: "זה מאורע מיוחד מאד. זו נקודת מפנה, זה פרק חדש בהיסטוריה שלנו. הגיע הזמן שתהיה לנו מדינה, עכשיו הגיע הזמן שנשחרר אותה".

"יש מקום אחר להיות בו בלילה הזה? בעולם? באזור?", אמרה זנדברג לוואלה! חדשות. "היינו בהפגנה בתל-אביב והבנו שאין מקום אחר להיות בו אז נכנסנו לאוטו והגענו. האווירה כאן שמחה, אבל צריך לזכור שגם מדינת ישראל אחרי 47' קמה למחרת ולא הרבה השתנה. יקח זמן ובסוף תקום מדינה. מחר בבוקר לא יהיה שינוי, הכיבוש עדיין ישתנה, לא תהיה פלסטין, אבל זו בלי ספק אבן דרך שסופו תהיה מדינה פלסטינית. זה ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully