וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על נאום אבו מאזן: "נאום שטנה נוטף ארס"

טל שלו

30.11.2012 / 0:26

לדברי רה"מ, הנאום היה "מלא בתעמולה שקרית. כך לא מדבר מי שרוצה שלום". יחימוביץ': "נאום מלא סילופים - אך ההכרה בפלסטין היא הוכחה שצריך תהליך מדיני כדי למנוע נזקים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בלשכת ראש הממשלה הבהירו הערב (חמישי) בתגובה להכרה במדינה פלסטינית באו"ם כי "בהליכתם לאו"ם הפרו הפלסטינים את ההסכמים עם ישראל, וישראל תפעל בהתאם". בירושלים שבו והדגישו כי אישור ההצעה הפלסטינית הוא "החלטה חסרת משמעות שלא תשנה דבר בשטח".

בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו לקראת ההצבעה בעצרת נמסר כי "ראש הממשלה הבהיר שלא תקום מדינה פלסטינית ללא הסדר שיבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא ייתן שביהודה ושומרון יקום בסיס טרור אירני, נוסף על אלה שהוקמו בעזה ובלבנון. הדרך לשלום בין ירושלים לרמאללה עוברת במשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, ולא בהחלטות חד צדדיות באו"ם".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיב מטעם ישראל לנאום אבו מאזן. בדבריו בעצרת הכללית של האו"ם, אמר פרושאור כי כי "ישראל נשארת מחויבת לשלום, אך לא נקים עוד בסיס טרור אירני במרכז מדינתנו". לדבריו, "לפני שלושה חודשים נתניהו עמד כאן והושיט את ידו לשלום לנשיא עבאס. הוא אמר שמטרתו להכיר בשתי מדינות לשני עמים". בהמשך התייחס פרושאור לנאום אבו מאזן, ואמר: "הנשיא עבאס, לא שמעתי אותך משתמש בביטוי הזה היום. מעולם לא שמעתי אותך אומר את זה או מכיר בישראל כמדינת לאום לעם היהודי". ואולם פרושאור פנה לאבו מאזן ואמר: "אדוני הנשיא, זה הזמן שתתחיל לעשות היסטוריה בכך שתעשה שלום עם ישראל".

נתניהו שוחח עם פרושאור לאחר ההצבעה, ושיבח את הנאום שנשא. נתניהו אמר לפרושאור: "אני גאה בך. ייצגת את האמת של מדינת ישראל. זה היה נאום של עובדות מול נאומו נוטף הארס של אבו מאזן".

ליברמן: "הנאום הוכיח שמדובר באויב"

גם שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב לנאומו של אבו מאזן. "הנאום הוכיח שוב, למי שעוד היה צריך הוכחה, כי מדובר באויב שאין לו שום רצון או כוונה לשלום", אמר ליברמן, השוהה בניו יורק. "נאום השטנה שלו היה ההסבר הטוב ביותר מדוע כל עוד אבו מאזן עומד בראש העם הפלסטיני, לא רק שהוא לא יביא לבני עמו שום התקדמות, אלא הוא ימשיך להשתמש בהם לצרכיו האישיים, לגרום להם סבל וירחיק כל הסדר של שלום".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הציגה עמדה דומה למדי לזו של נתניהו וליברמן - אך לא שכחה גם למתוח ביקורת עליהם. החלטת עצרת האו"ם, לדבירה, היא "תוצאה רעה שלפניה שמענו נאום קשה, מקומם ורווי סילופים היסטוריים מפיו של אבו מאזן". יחימוביץ' אמרה גם כי "מדובר בהחלטה חד-צדדית הפוגעת בדרך היחידה שבה יש לנהוג, והיא משא ומתן מפוכח ואחראי. ההחלטה באו"ם באה בעקבות הקיפאון המדיני המתמשך, והיא הוכחה לכך שעל ישראל לשלוט בתהליך המדיני, ולא לספוג בלית ברירה נזקים קשים שאין לנו שליטה עליהם. נתניהו צריך לשאול את עצמו ואת שותפו אביגדור ליברמן איך במשמרת שלהם נגרמה לישראל מפלה ומבוכה, ואיך דווקא הם אלה שהעניקו לפלסטינים מתנה בסדר גודל שכזה, ועוד בכ"ט בנובמבר".

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הציגה עמדה שונה בתכלית. "מדינות העולם נתנו לביבי נתניהו סטירת לחי מצלצלת", אמרה. גלאון בירכה על הקמתה של מדינה פלסטינית, ואמרה: "עתה, משהוקמה המדינה הפלסטינית, הגיע הזמן להקים את הפרטנר הישראלי. זוהי ההזדמנות שלנו לנהל את המשא ומתן עם הפלסטינים, על ידי מדינאות ושגרירים שיביאו לקץ הסכסוך, ולא על ידי גנרלים ורובים, שרק מנציחים את אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully