וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובוקציה מול הכנסת: אלדד ובן-ארי הציתו דגל פלסטין

יהושע בריינר

29.11.2012 / 19:17

הח"כים ניסו לבצע את המעשה בהפגנה מול מטה האו"ם, אך המשטרה מנעה זאת. "האלימות המשטרתית לא תצליח לשלול מאתנו את חופש הביטוי". במקביל, הפגנת תמיכה במהלך הפלסטיני בת"א

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בניסיון הצתת הדגל אחר הצהריים מול מטה האו"ם)

ראשי מפלגת "עוצמה לישראל", ח"כ אריה אלדד וח"כ מיכאל בן-ארי, הציתו הערב (חמישי) דגלי פלסטין מול בניין הכנסת בירושלים, במחאה על ההצבעה הצפויה הערב על שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם. השניים ביצעו את המעשה לאחר שהמשטרה מנעה מהם ומפעילים נוספים של התנועה להצית את הדגלים מול מטה האו"ם שבשכונת ארמון הנציב, שם התפתחו עימותים קשים בין המשטרה לפעילים, ושלושה מהם נעצרו, בהם בנצי גופשטיין, אחד הפעילים המרכזיים של הימין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד ובן-ארי שורפים דגל פלסטין מול הכנסת, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי הכנסת טוענים כי הותקפו על ידי שוטרים בהפגנה מול ארמון הנשיא, וכי בכוונתם להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. בן-ארי טען כי הוא סובל מחבלות קהות בכל חלקי גופו ומשריטה בידו הימנית, שנגרמה מהאלימות של השוטר שניסה לטענתו לחטוף מידיו דגל.

הפגנת פעילי ימין נגד הכרה במדינה פלסטינית מול ארמון הנציב, נובמבר 2012. עומר מירון
ההפגנה מול מטה האו"ם בירושלים, היום/עומר מירון

"על אף שהזהרנו את השוטרים כי אנחנו חברי כנסת ואסור להם לנקוט נגדנו אלימות כלשהי, הם לא נמנעו מלהפעיל אלימות כדי להגן על דגל אש"ף, כדי לפגוע בחופש הביטוי של חברי כנסת, והכל באצטלה של שמירת שלום הציבור", מסרו חברי הכנסת לאחר שהשניים ביצעו את המעשה הפרובוקטיבי. "גם האלימות המשטרתית לא תצליח לשלול מאתנו את חופש הביטוי והמחאה, לנוכח ההתרפסות וההסננות שמגלה ממשלת ישראל במאבק נגד הקמת מדינה פלסטינית".

הפגנת פעילי ימין נגד הכרה במדינה פלסטינית מול ארמון הנציב, נובמבר 2012. עומר מירון
הפגנת פעילי ימין נגד הכרה במדינה פלסטינית מול ארמון הנציב, נובמבר 2012/עומר מירון

כבר אתמול הודיעו חברי הכנסת אלדד ובן-ארי על כוונתם להגיע, תחת החסינות הפרלמנטרית, ולשרוף דגלים מול מטה האו"ם. ח"כ אלדד אמר אתמול: "ניתן היה לצפות מנתניהו שיגיב בעוצמה ולא בסמרטוטיות נגד הצעד החד-צדדי של אבו מאזן באו"ם". לדבריו, "ישראל חייבת להודיע לאלתר כי המשמעות של הצעד הערבי החד-צדדי היא ביטול הסכמי אוסלו. אין די בהצבעה באו"ם נגד בקשת אבו מאזן, צריך להכריז על הרשות הפלסטינית כבלתי חוקית ולשרוף את דגליה, מרגע שביקשו להכיר בהם כמדינה".

ח"כ בן-ארי הוסיף על דברי ראש המפלגה, ואמר: "שריפת דגלי אש"ף היא מסר חד משמעי – מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית ולעולם לא תהיה. דגלה הוא אמצעי לחיסול מדינת ישראל ולכן יש לחסל אותו ואת מה שהוא מייצג. במקום בו הממשלה מגמגמת, יש לעשות מעשה שמאחוריו אמירה ברורה".

במקביל, פרסם מטה מפלגת "עוצמה לישראל" את מצעה לקראת הבחירות הקרובות. בין היתר, הועלה נושא ההתבוללות, ובאחד מסעיפי המצע נכתב: "עוצמה לישראל תעודד ותתמוך בהשקעת משאבים לחיזוק והעמקת הזהות היהודית בקרב בני הנוער בישראל, למניעת התבוללות".

הפגנת תמיכה של פעילי שמאל בפניה הפלסטינים לאו"ם בשדרות רוטשילד בתל אביב, נובמבר 2012. רויטרס
הפגנת שמאל לתמיכה במהלך הפלסטיני, הערב/רויטרס

בתוך כך, כ-200 פעילי שמאל השתתפו הערב בעצרת תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית, שהתקיימה בשדרות רוטשילד בתל אביב, תחת הסיסמה "מדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי". בעצרת נמסר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, העביר ליו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מסר לפיו הוא מעריך ומודה על תמיכת המפלגה במהלך הפלסטיני והזמין אותה ואת מנהיגי מחנה השלום ללשכתו ברמאללה, עם שובו מארצות הברית. ח"כ ניצן הורוביץ, שהשתתף באירוע, אמר: "אין להיבהל, אין הערב באו"ם שום הפסד לישראל. מדינה פלסטינית תאפשר לנו לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully