וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד ובן ארי: נשרוף דגלי פלסטין בשל ההצבעה באו"ם

יהושע בריינר

28.11.2012 / 15:10

במקביל לבקשת הרשות להתקבל כמשקיפה באו"ם, מתכננים ראשי מפלגת "עוצמה לישראל" לקיים פרובוקציה יחד עם פעילים מול משרד הארגון בבירה. "לא הייתה מדינה פלסטינית ולא תהיה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פרובוקציה של הימין על רקע ההצבעה באו"ם: ראשי מפלגת "עוצמה לישראל", ח"כ אריה אלדד וח"כ מיכאל בן ארי, מתכוונים לשרוף מחר (חמישי) דגלי פלסטין מול משרד האו"ם בשכונת ארמון הנציב בירושלים, במחאה על מה שהם מכנים "שיתוף הפעולה של הארגון". תחת החסינות הפרלמנטרית של השניים, הם צפויים להגיע, יחד עם פעילים נוספים של המפלגה, ולמחות על ההצבעה מחר, במסגרתה צפויה להתקבל בקשת הרשות הפלסטינית להתקבל כמדינה לא-חברה בעצרת הכללית בניו יורק.

אירוע שריפת הדגלים מתוכנן להתקיים אחר הצהריים מול משרדי הארגון בירושלים, הממוקם לא רחוק מהשכונה הערבית ג'בל מוכבר, וכבר עתה נראה כי האירוע עשוי להוות מטרד לא מבוטל לכוחות המשטרה בבירה. בין היתר, צפויים להשתתף באירוע גם פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, מועמדים אף הם ברשימת המפלגה לכנסת הקרובה.

"הדגל הפלסטיני - אמצעי לחיסול מדינת ישראל"

"ניתן היה לצפות מנתניהו שיגיב בעוצמה ולא בסמרטוטיות נגד הצעד החד-צדדי של אבו מאזן באו"ם", אומר ח"כ אלדד. "ישראל חייבת להודיע לאלתר כי המשמעות של הצעד הערבי החד-צדדי הוא ביטול הסכמי אוסלו. אין די בהצבעה באו"ם נגד בקשת אבו מאזן, צריך להכריז על הרשות הפלסטינית כבלתי חוקית ולשרוף את דגליה, מרגע שביקשו להכיר בהם כמדינה".

ח"כ בן ארי הוסיף על דברי ראש המפלגה, ואמר כי "שריפת דגלי אש"ף היא מסר חד משמעי – מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית ולעולם לא תהיה. דגלה הוא אמצעי לחיסול מדינת ישראל ולכן יש לחסל אותו ואת מה שהוא מייצג. במקום בו הממשלה מגמגמת, יש לעשות מעשה שמאחוריו אמירה ברורה".

מסיבת עיתונאים של אריה  אלדד ומיכאל בן ארי. עומר מירון
"ניתן היה לצפות מנתניהו שיגיב בעוצמה ולא בסמרטוטיות". בן ארי ואלדד/עומר מירון

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, לנושא, ואמר: "השבוע, אחרי חגיגות החמאס בעזה, אנחנו עומדים להעניק לפלסטינים את הסיבה למסיבה השבועית, והפעם ברמאללה. אסור שנגיע למצב שבו תחת הממשלה הנוכחית מוקמת מדינה פלסטינית. זה הזמן להודיע מה יהיו צעדי התגובה של מדינת ישראל, וכך לעצב את העתיד ולא להיגרר אחריו".

היום ואתמול הודיעו מספר מדינות באירופה על כוונתן לתמוך בבקשת הרשות הפלסטינית מחר במסגרת ההצבעה באו"ם. בירושלים, שם מבינים את משמעות המהלך, הוחלט היום "להנמיך פרופיל" בכל הקשור להצהרות נגד ההצבעה מחר, ולהימנע מצעדים מעשיים בעקבות פעולות הפלסטינים בזירה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully