וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-9:45 בבוקר: משדר מיוחד בוואלה! – העבודה בוחרת

המפלגה תודיע היום על נציגיה לכנסת ה-19. מי ינצח בקרב ההשפעה, יחימוביץ' או פרץ, ואילו "כוכבים" יכנסו לרשימה? וואלה! תלווה את ההכרזה בשידור מבית ברל בהנחיית ינון מגל

צילום: אבי כהן, גדעון צנטנר, דניאל בוק, טל אנגלנדר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי חודשים של קמפיין, הבוקר זה יקרה: מפלגת העבודה תודיע על תוצאות הפריימריז ועל הרכב רשימתה לכנסת ה-19, ובכך ייוודע סופית – האם שלי יחימוביץ' הצליחה למנוע רשימה "שמאלנית" מדי, או שמא דווקא עמיר פרץ הצליח לקדם גורמים אחרים? מי הגיע ראשון בפריימריז – ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, או פרץ עצמו? מי תהיה האישה הראשונה ברשימה? מי מה"כוכבים" החדשים שגייסה יחימוביץ' יישאר בחוץ, והאם יצטרפו אליו חברי כנסת מכהנים? וואלה! חדשות תלווה את ההכרזה במשדר מיוחד בהנחיית ינון מגל, הבוקר (שישי) החל מהשעה 09:30, בהשתתפות אראל סג"ל, לירון מרוז ופנחס וולף, עם כל התוצאות, העדכונים, הדיווחים והפרשנויות, ישירות מבית ברל בכפר סבא.

אחרי הפארסה הממוחשבת של הליכוד השבוע, בעבודה לא נטלו שום סיכון והחליטו לקיים הצבעה ידנית. עם זאת, טפסי ההצבעה ייספרו באופן ממוחשב. למעלה מ-60 אלף חברי המפלגה יוכלו להגיע עד השעה 22:00 ל-450 קלפיות בכ-70 אתרי בחירה ברחבי הארץ, שם הם יבחרו בין שמונה ל-12 מועמדים מתוך רשימה ארוכה. נוסף על כך, תפעיל המפלגה שלוש קלפיות ניידות שיעברו בין אתרי ההצבעה המרוחקים ויהיו נגישות לציבור הבוחרים. לאחר נעילת הקלפיות, ייספרו טפסי ההצבעה באתר מרכזי אחד במשך כל הלילה, ולקראת השעה 07:00 יימסרו תוצאות ההצבעה, והזוכים המאושרים יתכנסו בבית ברל לתמונה המסורתית של הנבחרת לכנסת.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מיקי רוזנטל מצביע לפריימריז של העבודה. בן קלמר
ההערכה היא כי מרבית הח"כים יצליחו להתברג במקומות ריאליים. הצבעה בגבעתיים, היום/בן קלמר

במפלגה מעריכים שעשרים המקומות הראשונים ברשימה נחשבים לריאליים, ושבעת חברי הכנסת המכהנים – יצחק הרצוג, עמיר פרץ, איתן כבל, בנימין בן-אליעזר, דניאל בן-סימון, פרופ' אבישי ברוורמן וראלב מג'אדלה - ינסו להתברג שוב ברשימה. לפי ההערכה הרווחת, הרצוג ישמור על המקום הראשון (אחרי יחימוביץ'), אך גם פרץ צפוי לזכות לפופולריות רבה - בין היתר בעקבות ההכרה העצומה שלה זכה במהלך מבצע "עמוד ענן" על פיתוח מערכת "כיפת ברזל". עוד מעריכים במפלגה, כי מרבית הח"כים יצליחו להתברג במקומות ריאליים ברשימה וכי אם יהיו הדחות - מדובר בכאלה של בודדים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מחנה השמאל לא רגיל לניסיונות השתקה מבפנים"

בעבודה מנסים אמנם להתנער ממלים כמו "דילים" ו"רשימות חיסול", ומספר המקומות הפנויים במפלגה הרגיע במידת מה את הסכינאות והחיסולים, אך מתחת לפני השטח, כאמור, מתנהל קרב השפעה דרמטי בין יחימוביץ' לבין פרץ. בתווך פועלים גם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, חברי הכנסת יצחק הרצוג, איתן כבל ונציגי המחאה החברתית, שמשחקים כולם תפקיד בניסיון לעצב את הרשימה שאמורה להיות האלטרנטיבה לשלטונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יחימוביץ' הבהירה בימים האחרונים באופן פומבי שהיא תשמח ליצור "רשימה ערכית ומאוזנת שניתן לעבוד איתה בצוות", ולדברי גורמים במפלגה היא גם הבהירה היטב שתשמח לראות את אנשיה בקדמת הרשימה - בראש ובראשונה קורנפלד ובירן - וכן את ח"כ אבישי ברוורמן והמועמדים יוסי יונה, משה מזרחי, איציק שמולי, נדיה חילו וחילי טרופר. מנגד, פרץ מקדם מועמדים אחרים, שיסורו פחות למרותה של יחימוביץ' ומייצגים סדר יום מדיני יותר מאשר סוציאל-דמוקרטי, כמו חברי הכנסת בן-אליעזר, כבל ומג'אדלה - וכן מירב מיכאלי, יריב אופנהיימר, אסתי קירמאייר וערן חרמוני. אופנהיימר עצמו פרסם הבוקר הודעה, ובה ציין כי "מחנה השלום הישראלי רגיל שמנסים להשתיק אותו מימין, הוא לא רגיל שזה בא מתוך מפלגת העבודה. מתפקדי העבודה יוכיחו היום שהם רוצים להציב מול הימין נבחרת נחושה ואמיצה שלא מפחדת להיאבק על חזון שתי המדינות ועל דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בהצלחה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully