וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבעו בטענה שסיגריות "לייט" מטעות מעשנים - ונדחו

גלעד גרוסמן

28.11.2012 / 17:54

מעשנים הגישו תביעה בסך מיליארדים לבית המשפט המחוזי בת"א בטענה כי חברת "פיליפ מוריס" פרסמה נתונים שקריים על חפיסות סיגריות "לייט". השופטים: תלוי בהרגלי העישון

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (רביעי) בקשה לאשר תביעה ייצוגית בגובה מיליארדי שקלים נגד ענקית הטבק "פיליפ מוריס" וחברת שיווק סיגריות ישראלית שנטען נגדן כי הטעו את ציבור המעשנים וגרמו להם לחשוב שבעת עישון סיגריות מסוג לייט, צורך המעשן כמות מופחתת של זפת וניקוטין לעומת סיגריות רגילות, וכי צריכת סיגריות אלה פוגעת פחות בבריאות המעשן.

בתביעה, שהוגשה על ידי שני מעשנים, נטען כי חברות הסיגריות הטעו את ציבור המעשנים, בכך שפרסמו על גבי חפיסות סיגריות כי בעת שמעשנים סיגריות לייט צורכים כמות מופחתת באופן משמעותי של זפת וניקוטין. התובעים העריכו כי מדובר בכ-200 אלף מעשנים שהוטעו. יצוין כי כיום אוסר המחוקק על שימוש בביטוי "לייט" או דומיו על גבי חפיסות סיגריות.

בית המשפט קבע כי התובעים היו מודעים לכך שכמות החומרים המסוכנים הנספגת בגוף המעשן תלויה בהרגלי העישון ובאופן העישון. כמו כן, נקבע כי גם גופים שונים עודדו מעשנים לעשן סיגריות לייט. בנוסף, הוצג בפני בית המשפט מחקר לפיו קיימות סיבות רבות לעישון סיגריות לייט וללא מנגנון זיהוי מתאים, שלא הוצע על ידי התובעים, לא ניתן לקבוע מי ממעשני סיגריות לייט עבר לעשן אותן מטעמי בריאות.

"פיליפ מוריס" יוצגה על-ידי עורכי הדין ירון אלחנני, חגית אברהמי ודרור קדם ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות' ועל ידי עורכי הדין גד טיכו וירון קוכמן ממשרד כספי ושות'. חברת ההפצה ומנשה ח. אלישר בע"מ יוצגה על-ידי עורכי הדין ברק טל ורות לובן ממשרד יגאל ארנון ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully