וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים שהפסיקו לעשן לפני גיל 30 בריאות יותר

פרופסור שהשתתף במחקר הסביר כי תפקוד הריאות מגיע לשיאות בגיל 20 ומאז הוא נמצא בדעיכה מתמדת. משרד הבריאות הבריטי מזהיר: "אין מדובר ב'רישיון' לעשן בגיל צעיר יותר"

מעשנת? כדאי לך להפסיק לפני גיל 30. מחקר שנערך בבריטניה מצא כי נשים שוויתרו על ההרגל המגונה לפני שמלאו להן 30 הצליחו, כמעט לחלוטין, להימנע מהסיכוי לחלות במחלות הקשורות לעישון. במחקר השתתפו מעל מיליון נשים מרחבי בריטניה. "יותר ממחצית הנשים שמעשנות ויתמידו בכך ימותו ממחלות שייגרמו עקב כך", אמר פרופ' ריצ'רד פטו מאוניברסיטת אוקספורד ל-BBC. "הגמילה עוזרת. באופן מדהים, למעשה", הוא הוסיף. במשרד הבריאות הבריטי מיהרו להצהיר כי אין בדבר נתוני הסקר "רישיון" לעישון בגיל צעיר.

"במהלך שנות ה-20 שלנו תפקוד הריאות מגיע לשיאו ואז דועך", הסביר פרופ' רוברט ווסט מאוניברסיטת לונדון, שהשתתף במחקר. "אצל רוב האנשים הריאות יתפקדו טוב גם בגילאי 60 ו-70, אך אם מדובר במעשנים, כדאי להפסיק זאת לפני שייווצר נזק בלתי הפיך".

עוד עולה מהמחקר כי גם נשים שנוהגות לעשן פחות מעשר סיגריות ביום נוטות למות מוקדם יותר. פרופ' פטו הדגיש כי מדובר באותן תוצאות שיימצאו אצל גברים מעשנים. "הפסקת עישון יכולה להיות קשה והיא מסתכמת ב-70% הצלחה. עדיף לא להתחיל לעשן ולחשוב שאחר כך יהיה קל להיגמל", אמרה יו"ר קרן הריאות הבריטית, ד"ר פני וודס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully