וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבי סבא"א נפרצו: קבוצה אירנית נטלה אחריות

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה כי מידע הקשור למומחיה דלף, אך לא ציינה אם מדובר בקבוצת ההאקרים "פאראסטו", שטענה שפרסמה שמות של כמאה ממדעני הסוכנות

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה אמש (שלישי) כי האקרים גנבו מידע מאחד השרתים הישנים שלה. קבוצת האקרים הנקראת "פאראסטו" – ששמה הוא שם נפוץ של ילדות באירן – טענה לפני יומיים באתר האינטרנט שלה כי פרסמה שמות של יותר ממאה מומחים שעובדים עבור סבא"א. בהודעתם דחקו חברי הקבוצה במומחי סבא"א לחתום על עצומה הדורשת "חקירה פתוחה" של הנשק הגרעיני שלטענתה ישראל מחזיקה בו. מהסוכנות לא נמסר אם גניבת המידע שעליה הודיעה היא אותה פריצה שעליה נטלה "פאראסטו" אחריות.

"מידע הקשור למומחים אשר עובדים עם סבא"א פורסם באתר של האקרים לפני יומיים", אמרה דוברת הסוכנות, גיל טודור. "הסוכנות מצטערת על כך עמוקות". מסבא"א נמסר כי הם נוקטים בכל האמצעים האפשריים להבטיח כי מערכת המחשבים מוגנת כעת. טודור ציינה כי אותו שרת ישן שממנו נגנב המידע כובה ממזמן וכי מומחי אבטחה של הסוכנות עבדו על מחיקת כל "חולשה אפשרית" שאולי קיימת בו, עוד לפני שנפרץ.

בימים הקרובים תתכנס מועצת הנגידים של סבא"א לדיונה הרבעוני כדי לדון בדו"ח על אירן. דו"ח זה חוזר על טענות קודמות כי אירן ממשיכה להעשיר אורניום, להתקין סרכזות חדשות במתקני הגרעין שלה להעשרת אורניום בנתנז ובפורדו, ולהתעלם מהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם הקוראות לה להפסיק זאת.

סוכנות הידיעות AP פרסמה אמש תרשים הדמיה אירני, לבדיקת עוצמת פיצוץ גרעיני. מדובר בתרשים בשפה הפרסית, אך מצוין כי לא ידוע מתי שורטט. על פי המסמך מדובר בהדמיה של פיצוץ גרעיני של אירן לבדיקת יכולתו של נשק גרעיני. על פי הידיעה, נאמר כי המסמך הגיע לידי AP ממדינה שבשמה אינם נוקבים בסוכנות הידיעות, אך היא מוגדרת "ביקורתית לגבי תכנית הגרעין של אירן", הגדרה שיכולה להלום את ישראל, ארצות הברית, בריטניה וכמה מדינות מערביות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully