וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא מורסי נפגש עם השופטים: "תומך בעצמאותכם"

ניר יהב

26.11.2012 / 23:35

דוברו של הנשיא מסר כי מורסי הסכים לצמצם את תוקף הצווים שפרסם, ולהגביל את חסינותו המשפטית "רק לענייני ריבונות". האחים המוסלמים לא יפגינו מחר בקהיר כדי לתמוך בנשיא

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הסכים לצמצם מעט את תוקף הצווים שפרסם, וקבע כי רק החלטותיו הנוגעות לענייני ריבונות יהיו חסינות מפני ביקורת שיפוטית – כך הודיע הערב (שני) דוברו, ד"ר יאסר עלי. לדבריו, מורסי נפגש הערב עם נציגי איגוד השופטים, בשל הביקורת החריפה שהשמיעו עליו בעקבות החלטתו לקחת לידיו בידיו סמכויות שיפוט וחקיקה רבות. בתום הפגישה אמר דוברו כי מורסי הסכים להצעת התיווך של השופטים. "מורסי הבהיר כי הוא תומך בעצמאות מערכת המשפט מתוקף היותה מגנת זכויות האדם", הוסיף. עדיין לא ידוע אם השופטים יפסיקו את שביתתם וישובו לעבודה סדירה.

פרשנות // החוקים החדשים של מורסי: כלכלן מחושב, לא פרעה אכזרי

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נואם מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר. 23 בנובמבר 2012. Aly Hazaza, AP
מוחמד מורסי נואם בפני תומכיו בסוף השבוע. הרחוב עדיין זועם/AP, Aly Hazaza

מוקדם יותר, תנועת האחים המוסלמים החליטה לדחות את העצרת הגדולה שתכננה לערוך מחר (שלישי) בכיכר תחריר בקהיר, שם צפויים להתקהל מתנגדי הנשיא מורסי ולמחות על הצעדים שנקט. בהודעה שפרסמה מפלגת החירות והצדק, המשויכת לתנועה, נאמר כי העצרת בוטלה כדי "למנוע אלימות". גם מפלגת א-נור של הזרם הסלפי הקיצוני הודיעה כי אנשיה לא ישתתפו בהפגנה בכיכר.

בעניין אחר, הבית הלבן התייחס לראשונה למשבר הפנימי במצרים. דוברו של הנשיא אובמה, ג'יי קרני, הבהיר כי וושינגטון קוראת לרגיעה במצרים, אך אמר באותה נימה כי "הדבר החשוב הוא שהעם המצרי מעוניין בממשלה שתשקף את רצונו". קרני, שדיבר בתדרוך היומי בבית הלבן, שיבח את הנשיא מוחמד מורסי ש"שיחק תפקיד חשוב בכינונה של הפסקת האש בין ישראל לחמאס", אך הדגיש כי "אנו מודאגים לגבי חלק מההחלטות וההצהרות (של מורסי), ונמשיך לדון עם המצרים לגביהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully