וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הצבת הפטריוט: נאט"ו בוחנת אתרים בטורקיה

צבא טורקיה הודיע כי משלחת של בכירי נאט"ו תגיע למדינה ותבחן אתרים להצבת הטילים שמטרתם להגיב לתקיפות מכיוון סוריה. רוסיה ואירן מתנגדות: "זה רק יסבך את המצב"

צבא טורקיה הודיע היום (שני) כי משלחת של בכירים טורקים ובכירים בנאט"ו תחל לבחון אתרים לפריסה אפשרית של טילי פטריוט בגבול טורקיה-סוריה. בהודעה שפרסם הצבא הטורקי נמסר כי על האתרים הנבחרים, מספר המערכות שיותקנו וכוח האדם שיופקד על הנושא יוחלט לאחר שבחינת האתרים, אשר תחל מחר, תסתיים. עוד נמסר, כי מתנהל תהליך להתאמת המערכות לרשת ההגנה האווירית של טורקיה.

נשיא סוריה בשאר אסד עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
לא מדובר בניסיון לאכוף סגר אווירי בשמי סוריה. אסד וארדואן/AP

בשבוע שעבר הודיעה נאט"ו כי תשקול להיענות לבקשת טורקיה להעביר לה סוללות פטריוט, שיוצבו בשטחה על מנת להגיב לתקיפות נוספות מצד סוריה. "השגרירים ינהלו היום דיונים אינפורמטיביים ראשוניים בנושא הבקשה הטורקית", נמסר ביום רביעי מבכיר נאט"ו. ראש נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אישר כי המדינות החברות בברית ידונו בנושא "ללא שהות". לדבריו, "פרישת טילים שכזו עשויה לשפר את יכולות ההגנה האווירית של טורקיה שישמשו להגנה על אזרחיה ועל שטחה". הוא הוסיף בהודעה רשמית מטעם הברית כי המהלך "יתרום להרגעת המשבר בגבולה הדרום-מזרחי של ברית נאט"ו". לדבריו, מדובר בצעד מגננתי, ולא בניסיון לאכוף סגר אווירי בשמי סוריה.

לאחר הודעת נאט"ו נשמעה ביקורת נוקבת מצד אירן ורוסיה, בנות בריתה של סוריה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר מפני המהלך, שעלול לדבריו לגרום לשימוש בנשק ולהצית "סכסוך חמוש רציני מאוד" שיערב את מדינות ברית נאט"ו. "אני מבין שלאיש אין כוונה לראות את נאט"ו נכנסת לעימות בסוריה", אמר לברוב לכתבים, והוסיף: "ככל שיותר נשק נאגר, כך גוברת הסכנה שייעשה בו שימוש".

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד,2012. AP
ארצו מתנגדת למהלך. אחמדינג'ד/AP

דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפרסט, אמר בסוף השבוע כי בקשתה של טורקיה מנאט"ו להציב סוללות פטריוט בגבול עם סוריה "רק תחמיר את המצב" באזור. בסוכנות הידיעות האירנית פרס.טי.וי. דווח כי מהמנפרסט אמר כי "הבקשה לא תעזור במשבר הסורי ורק תסבך את המצב ותחמיר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully