וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן העקיף בין חמאס לישראל יחל היום בקהיר

ניר יהב

26.11.2012 / 9:58

אתמול הגיעה לקהיר משלחת של חמאס, והבוקר צפויה להגיע לשם משלחת ישראלית, שם יקיימו הצדדים פגישות בנפרד עם בכירי המודיעין המצרי וידונו בפרטי הסכם הפסקת האש

המשא ומתן העקיף בין נציגי חמאס וישראל ייפתח היום (שני) בקהיר ויכלול דיונים ביישום הסכם הפסקת האש שנכנס לתוקפו ביום רביעי בשבוע שעבר. לאחר שאתמול הגיעה לקהיר משלחת של חמאס בראשות סגן ראש הממשלה ברצועה, זיאד זאזא, הבוקר צפויה להגיע לבירה המצרית משלחת ישראלית, שם הן אמורות לקיים פגישות בנפרד עם בכירי המודיעין המצרי ולדון בפרטי ההסכם. סגן שר החוץ בממשלת חמאס, ראזי חמד, אמר כי רוב השיחות יתמקדו בעיקר בסעיף הנוגע לפתיחת מעברי הגבול לרצועה.

חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש, אוקטובר 2012. רויטרס
הניה בחגיגות בעזה בעקבות הפסקת האש/רויטרס

אתמול פרסם משרד הדתות בממשלת חמאס ברצועה פסק-הלכה האוסר להפר את הפסקת האש מול ישראל ברצועת עזה "בכל צורה שהיא". פסק ההלכה האיסלמי נכתב על ידי השייח' סלמאן נסר דאיה, פוסק הלכה מרכזי ברצועת עזה הנחשב למקורב הן לחמאס והן לזרם הסלפי הקיצוני בעזה. בפסק ההלכה נכתב כי "על כל אחד מאיתנו מוטלת החובה לכבד את ההודנה", כל עוד ישראל אינה מפרה אותה, והפרתה נחשבת "חטא" לפי האיסלם.

זו הפעם הראשונה שבה מפרסם איש דת ברצועת עזה פסק-הלכה הקובע כי יש לכבד הפסקת אש עם ישראל. בעבר נהגו אנשי הדת בעזה לפרסם פסקי הלכה הקוראים לג'יהאד על ישראל "הכובש את האדמות הפלסטיניות ואת המקומות הקדושים לפלסטינים". עדות נוספת למאמץ של חמאס לשמור על הפסקת האש היא התפרסותם של שוטרי חמאס לאורך גדר הגבול עם ישראל במטרה לשמור על השקט בגבול.

ביום שבת דווח כי ישראל החלה להקל על תושבי הרצועה, בהתאם לנקבע בהפסקת האש שסיימה את מבצע "עמוד ענן". בין היתר דווח כי ישראל הרחיבה את שטח הדייג. "ישראל אפשרה לדייגים פלסטינים לדוג במרחק של תשעה קילומטרים וחצי מקו החוף, כארבעה קילומטרים וחצי יותר משהותר להם עד היום", נמסר בהודעה מטעם משרדו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. לפני כשלוש שנים אסרה ישראל על דייגי עזה לדוג במרחק הגדול מחמישה קילומטרים מקו החוף, כחלק מהאמצעים למניעת הברחות נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully