וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס א-זהאר: "אירן תגביר הסיוע הצבאי לעזה"

ניר יהב וטל שלו

24.11.2012 / 19:21

סגנו של חאלד משעל, אבו מרזוק, הוסיף כי "אין סיכוי שחמאס יחדל מלהתחמש". במקביל דווח כי אזרחי הרצועה מתחילים להרגיש את ההקלות מצד ישראל, בהתאם להסכם הפסקת האש

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, אמר הערב (שבת) כי "לאחר הניצחון על ישראל בשמונת ימי המלחמה על רצועת עזה, אירן תגביר את הסיוע הצבאי והכלכלי לחמאס ולג'יהאד האיסלמי". במסיבת עיתונאים שקיים בעיר עזה הוסיף: "טהרן לא ביקשה מחמאס שום דבר בתמורה לסיוע שיועבר לנו. יש לי פרויקט בעזה והוא ההתנגדות. לכן אנו מקבלים תמיכה בנשק ובכסף ללא תנאים". א-זהאר הוסיף עוד כי היכולות המבצעיות של חמאס, הג'יהאד האיסלמי ויתר הארגונים "לא נפגעה במהלך המלחמה על עזה". הוא ציין כי חמאס מתכוון להכניס נשק לתוך עזה כדי להגביר את היכולות המבצעיות של הארגונים.

"חמאס לא תחדל מלהתחמש", כך אמר היום גם מספר שתיים בחמאס, מוסא אבו מרזוק, בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי שהתקיים בקהיר. בכיר במערכת הביטחון אמר כי ישראל מעוניינת להמשיך להקל על מעבר פלסטינים במחסומים, אך זאת בהתאם להתחייבותו של חמאס להפסיק להתחמש. אבו מרזוק דחה את הדרישות ואמר כי "התחמושת מגנה עלינו ואין סיכוי שנפסיק לרכוש ולייצר אותה". בראיון אמר אבו מרזוק כי ביום שני יתקיימו בקהיר שיחות נוספות, לא ישירות, בין ישראל וחמאס בתיווך מצרים, בהן ידונו בהמשך ההקלות ברצועה.

הדייגים מרגישים את ההקלות

בתוך כך דיווחו היום בעזה כי ישראל החלה להקל על תושבי הרצועה, בהתאם לנאמר בהפסקת האש שסיימה את מבצע "עמוד ענן". בין היתר, דווח כי ישראל הרחיבה את שטח הדייג. "ישראל אפשרה לדייגים פלסטינים לדוג במרחק של תשעה קילומטרים וחצי מקו החוף, כארבעה קילומטרים וחצי יותר משהותר להם עד היום", נמסר בהודעה מטעם משרדו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. לפני כשלוש שנים אסרה ישראל על דייגי עזה לדוג במרחק הגדול מחמישה קילומטרים מקו החוף, כחלק מהאמצעים למניעת הברחות נשק.

הסכם הפסקת האש שנחתם ביום רביעי, כלל התחייבות מישראל להקל על המגבלות בחופי עזה, אך לא צוין מתי וכיצד הדבר ימומש. "ספינות חיל הים הישראליות ראו את הדייגים חוצים את מגבלת חמשת הקילומטרים ולא עשו דבר", טען מוראד אל-עיסי, דייג עזתי. עוד דווח כי ישראל אפשרה לחקלאים ששדותיהם סמוכים לגבול עם ישראל לחזור לאדמותיהם.

גורמים מדיניים אישרו הערב כי החל הליך ההקלות על תושבי הרצועה, אך הבהירו כי מדובר ראשית רק על מרחב הדייג. לפי ההערכה בירושלים, להקלה על הדייגים ישנה משמעות תודעתית חשובה בצד הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully