וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה למטה הליכוד בבית שאן, עשור לאחר הפיגוע?

קובי דוד

26.11.2012 / 0:54

ב-2002 השתלטו שני מחבלים על הסניף והרגו שישה מתושבי העיר. מאז, לדברי פעילי הליכוד, הסניף איבד מהיוקרה שלו. "פעם היו מוכנים לעשות הכול בשביל המפלגה, היום זה השתנה"

עשר שנים חלפו מאז אירע פיגוע הטרור בסניף הליכוד המרכזי בבית שאן. בחודש נובמבר 2002 השתלטו שני מחבלים של הפתח על סניף הליכוד המרכזי בעיר שהמה אנשים ופעילים, פתחו בירי חי והשליכו רימונים אל תוך הבניין. שישה מתושבי בית שאן נהרגו ועשרות נפצעו. מאז התחלפו ימי הזוהר של הסניף, שידע אלפי מתפקדים, למספר מצומצם של מאות מתפקדים בלבד.

"בעלי תמיד נהג לומר 'אני נולדתי ליכודניק ואמות ליכודניק'", סיפרה בדמעות תמי אביטן, שאיבדה את בעלה יהודה (אהוד) באותו פיגוע. "באותו היום הוא צלצל אליי בדרכי מהעבודה לבית שאן. בשיחה האחרונה שלנו הוא השביע אותי שאני אצביע לליכוד", משחזרת תמי. "כשהגעתי למשרד שנמצא בסמוך לסניף שמעתי לפתע מטח יריות. מיד התחלתי לצעוק 'איפה יהודה שלי? מה קרה לו?'". שבעה חודשים הסתגרה אביטן בביתה. "לא יכולתי לצאת מפתח הבית". לדבריה במהלך השבעה זרמו אל ביתה נבחרי ציבור רבים מתנועת הליכוד. בזה אחר זה הם הבטיחו לעזור ולתמוך. "אבל היום אף אחד לא מגיע ולא שואל עלינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעלי תמיד נהג לומר 'אני נולדתי ליכודניק ואמות ליכודניק'". תמי אביטן עם כרטיס הבוחר של בעלה יהודה שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הכול, אביטן נשבעה להמשיך את הצוואה הלא כתובה של בעלה - להצביע לליכוד, לא משנה מי יעמוד בראש הרשימה. היא, לדבריה, הייתה מעוניינת להצביע למפלגה אחרת. "אני לא הייתי מצביעה היום ליכוד. קודם כל שיפסיקו להילחם ביניהם, רק אחר כך יגיע השלום שכולנו מייחלים לו". אביטן המשיכה בחייה. היא גידלה בגפה את ארבעת ילדיה, פתחה משרד תיווך מצליח בעיר, אך למרות כל השנים נותר בה כעס גדול. "אני כועסת על סניף הליכוד בבית שאן. גם כשבעלי נפטר הוא לא קיבל את הטיפול הראוי לו. אני לא יודעת אם היה אפשר להציל אותו, לצערי אף אחד לא ניסה".

"אנחנו עדיין נאמנים לליכוד, למרות מה שקרה"

אחד הפעילים הנמרצים בעיר, גבי זדה, כמעט שילם על פעילותו הפוליטית בחייו. בפיגוע הטרור ספג זדה חמישה כדורים שפגעו בכל חלקי גופו, הוא פונה במצב אנוש לבית החולים, מפרפר בין חיים למוות. "הם חוררו את גופי". נזכר זדה. "אני מצטמרר רק מלחשוב על אותו יום נורא". זדה נעמד בכניסה לסניף המקומי והוסיף בהתרגשות: "עברתי דרך שיקום ארוכה ומייגעת. מרבית מהמתפקדים היו מוכנים לעשות הכול בשביל המפלגה, היום זה קצת השתנה. אנחנו עדיין נאמנים לליכוד, למרות מה שקרה".

כאמור, בתחילת שנות ה-2000 היה סניף הליכוד בבית שאן בין המובילים בצפון הארץ. בתוך העיר הקטנה והמנומנמת התאגדו למעלה מ-2,500 מתפקדים שניסו בכל כוחם לגייס עוד ועוד מתפקדים לתנועת הליכוד. לדבריו של חבר מרכז ותיק, איציק כנפו, סניף הליכוד בעיר שינה פניו. "הסניף איבד מהיוקרה שלו בשנים האחרונות. בעידן הטכנולוגי הכול מתנהל במחשב. בעבר היינו יוצאים לפקוד אנשים פנים מול פנים. דור ההמשך לא מעוניין להזדהות פוליטית". מאות המתפקדים שהגיעו אתמול (ראשון) להצביע למועמד הנבחר נאלצו להמתין שבע שעות ארוכות, בשל תקלה טכנית במחשבי ההצבעה. "זה בחיים לא קרה לנו". הסביר כנפו. "חייבים לתת לכל מתפקד את הזכות והזמן הלגיטימי להצביע".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully