וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המובילים, הנדחקים והחדשים: הליכוד בוחר רשימה

פנחס וולף

25.11.2012 / 9:01

למעלה מ-120 אלף מתפקדי הליכוד בוחרים היום את הרשימה של המפלגה, שלפי שעה, מובילה בכל הסקרים. מי צפוי להתברג בחמישייה, מי האישה המובילה, וכמה כוח צבר חיים כץ?

123,351 מתפקדי הליכוד מצביעים היום (ראשון) בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת ב-1,335 עמדות מחשב שיפוזרו בין 132 אתרים שונים ברחבי הארץ. בשל העובדה שמדובר בהצבעה ממוחשבת, בליכוד נערכים לכך שבעקבות מזג אוויר סוער יהיו תקלות תקשורת בעמדות הצבעה, שאותן יצטרכו לתקן במהירות.

כנס מרכז הליכוד,אפריל 2012. דרור עינב
שלום וסער צפויים להתברג בחמישייה הראשונה/דרור עינב

הקלפיות נפתחו בשעה תשע בבוקר וייסגרו בשעה 22:00. אם הכל יתנהל כשורה, ההערכה היא כי בסביבות חצות יהיו תוצאות. בפריימריז הקודמים בשנת 2008, התוצאות הוכרזו לקראת השעה שתיים בלילה. 59 מתמודדים על הרשימה הארצית בליכוד, 38 מועמדים למחוזות. 11 מועמדים ביקשו "קיצור פז"ם" – מאחר שהתפקדו לפני זמן קצר, וביקשו שיוותרו להם על תקופת ההכשרה בת 16 החודשים. על פי הנתונים, החלוקה למחוזות תהיה כך: שבעה במחוז דן, שישה לכל אחד ממחוזות ירושלים, גליל ועמקים, שניים בחיפה, ארבעה במועצות אזוריות, שבעה במישור החוף, חמישה בשפלה ותשעה בתל אביב.

הפריימריסטים "חורשים" את השטח. לא היה להם הרבה זמן לכך. במהלך שבוע קריטי שלם, כולם נאלצו להקפיא את הקמפיין שלהם בעקבות מבצע "עמוד ענן". רק ביום חמישי האחרון הם ניערו את האבק מקלסרי המתפקדים ושבו להילחם על כל קול - והמלחמה היא קשה וכואבת. בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו התגייס למאמצים להוציא את המתפקדים לקלפיות. "בבחירות האלה, בפריימריז, אתם תקבעו איך תיראה הנהגת המדינה בשנים הבאות", אמר אתמול בהודעה מוקלטת למתפקדי הליכוד. "אני קורא לכם לבוא ולהשפיע, להכריע ולהצביע. להתראות מחר, יום ראשון, בקלפיות".

רגב, לבנת, גמליאל, חוטובלי - מי תהיה האישה המובילה?

מבדיקת וואלה! חדשות עולה, כי ככל הנראה בחמישייה הראשונה ישובצו ישראל כץ, גדעון סער, גלעד ארדן, סילבן שלום ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין. לא מן הנמנע כי המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, ימוקם לא הרבה אחריהם. לעומתם, שר האוצר, יובל שטייניץ, כנראה יהיה בעשירייה השנייה, אך ההערכה היא כי ימשיך לכהן כשר אוצר גם בקדנציה הבאה, אלא אם כן הליכוד ייאלץ לוותר על התיק לשותפה קואליציונית אחרת. בנוסף, גם צחי הנגבי צפוי להתברג אי שם בשלהי העשירייה השנייה.

על תפקיד האישה הראשונה, במקום העשירי ברשימת הליכוד, התחרות קשה. בין היתר, מתמודדות עליו ח"כ מירי רגב, השרה לימור לבנת וסגנית השר גילה גמליאל. גם לח"כ ציפי חוטובלי סיכוי להגיע למקום העשירי, בעוד שסגנית השר לאה נס, נבחרה למקום גבוה במיוחד הודות לדיל עם חיים כץ, נחשבת חלשה יותר. ישנם גם שרים וחברי כנסת בסכנה של אי כניסה לרשימה, או לפחות דחיקה משמעותית אחורה: מיכאל איתן, שעליו אמר גורם בליכוד כי "אם הוא יהיה בפנים, הוא עובר את שמעון פרס כעוף החול". מלבד איתן, צפויים להידחק גם לאה נס, דן מרידור, בני בגין , ציון פיניאן, כרמל שאמה-הכהן, ופורשי קדימה: אבי דיכטר, יוליה שמאלוב ברקוביץ' ואריה ביבי.

כך או כך, כל מקום שייבחר בליכוד יידחק למקום רחוק יותר ברשימה המאוחדת של "הליכוד ביתנו". כך, למשל, הראשון שייבחר, יהיה מספר שלוש ברשימה המאוחדת. האישה הראשונה, שבליכוד אמורה להיות מספר עשר, תהיה מספר 15 ברשימה המאוחדת. מחוז השפלה, שהוא הראשון במחוזות, ממוקם במקום 22 ברשימת הליכוד, אך הרשימה המאוחדת דוחקת אותו 11 מקומות אחורה למקום ה-33. "האישה החדשה" הראשונה תהיה רק במקום 36 ברשימה המאוחדת, ובמקום ה-24 אילו הליכוד היה רץ לבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתפים פעולה. חיים כץ ומשה פייגלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרת אלפים מתפקדים לחיים כץ

הכוח הראשי בבחירות הפנימיות בליכוד הוא ללא ספק של ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ויו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית. בליכוד יש מי שמכנים אותו "הבבא כץ". כץ מגיע למירוץ כשבאמתחתו כעשרת אלפים מתפקדים הנחשבים ל"ברזל" - כלומר יצביעו למי שכץ יאמר להם בלי יותר מדי שאלות.

חיים כץ מקיים שיתוף פעולה עם שר התחבורה, ישראל כץ, עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ועם ח"כ יריב לוין, שצפוי גם ליהנות מהתמיכה של אנשי יהודה ושומרון – יוסי דגן, שבח שטרן, נתן אנגלסמן ומשה פייגלין – אנשי מחוז השפלה, תומכי סגנית השר גילה גמליאל ואנשי מחוז מודיעין. מלבד השלושה, כץ ימליץ ברמה פחותה יותר ובאופן שווה על השרים יעלון, סער, שלום, ארדן, אדלשטיין, יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, צחי הנגבי, חמש חברות הכנסת, והמועמדות לתפקיד "האישה החדשה", קטי שטרית וקרן ברק.

אחרי כץ, אנשי יהודה ושומרון נחשבים לחזקים מאוד במפלגה, אם כי הם נחלקים לשלוש קבוצות: קבוצה בראשות יוסי דגן - איש הליכוד החזק ביותר בשומרון; קבוצה של שבח שטרן ונתן אנגלסמן בחבל בנימין; וקבוצה בהנהגת משה פייגלין, שכוחו במפלגה אמנם נחלש מאוד לעומת מערכות בחירות קודמות, אך עדיין לרשותו עומדים כ-4,000 מתפקדים, רק כאלף מתוכם בהתנחלויות. כל מי שרוצה להבטיח את תמיכת המתנחלים שחברים במפלגת השלטון, צריך לשאוף לתמיכת שלוש הקבוצות.

שתי הקבוצות הראשונות יתמכו בשרים ובחברי הכנסת שהוכיחו נאמנות לאורך הקדנציה להתיישבות ביהודה ושומרון. הם יתמכו בשרים משה יעלון, יולי אדלשטיין, ישראל כץ וגדעון סער, בחברי הכנסת דני דנון, ציפי חוטובלי, זאב אלקין חיים כץ, וכאמור - גם ביריב לוין. גם שני מועמדים שאינם ח"כים מכהנים יזכו לתמיכה: קטי שטרית וגבי אביטל. "סמרטוט אדום" עבור שתי הקבוצות האלה הם השרים דן מרידור, מיכאל איתן ובני בגין. אלה יזכו לתמיכת ותיקי המפלגה, שיתמכו גם ביו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ובחברי הכנסת אופיר אקוניס, זאב אלקין ויולי אדלשטיין. פייגלין יתמוך, כמובן, בעצמו וגם בסילבן שלום, לאחר שבין השניים נרשם שיתוף פעולה בחודשים האחרונים.

ומי במחוזות?

במחוז שפלה, יתמודדו ראש בראש בקרב קשה סגן ראש עיריית ראשון לציון, דוד ביטן, הנתמך על ידי סניפו וכן על ידי הערים מודיעין, אשדוד, רמלה ורחובות, מול ממלא מקום חיים כץ בתעשייה האווירית, מאיר מלכה, שבאופן טבעי זוכה לתמיכתו. במחוז דן יתמודדו אורי פרג', הנחשב לבעל הסיכויים הגדולים ביותר, עו"ד יוסי פוקס, יואב קיש ומועמדו של נתניהו שלמה מעוז. סיכוייו להיבחר נמוכים, אך השמועות במפלגה מדברות על כך שאם ייכשל, נתניהו יצרף אותו כחלק מהרשימה, על חשבון המכסה של "ישראל ביתנו". שמועות דומות מדברות על כך שכך ייעשה גם עם מרידור ובגין.

על מקום "האישה החדשה" נלחמות זו בזו קרן ברק וקטי שטרית. השתיים נחשבות לחזקות בשטח ולבעלות סיכויי הצלחה דומים. המקום הבא ברשימה משוריין לבני מיעוטים, אותו ייקח ככל הנראה סגן השר, איוב קרא. על מחוז הנגב מתמודדים בעיקר ראש עיריית אשקלון לשעבר, שבתאי צור, מול איציק דנינו, הנתמך על ידי חיים כץ. בירושלים בעל הסיכויים המרביים הוא דודו אמסלם, שעליו קורא תיגר משה אפרגן, הזוכה לתמיכת אנשי פייגלין.

במחוז גליל ועמקים המתמודדים העיקריים הם שוקי אוחנה, הנתמך בידי חיים כץ, מול ראש עיריית יבניאל, רוני כהן, ואיש העסקים רוני שטרן. במקום 29 (43 ברשימה המשותפת) תמוקם אישה נוספת. המקום הבא, שלא נחשב לריאלי, משוריין לעולה. אחריו המחוזות חיפה, תל אביב - שבו החליטו לא להתמודד מזכיר הממשלה, צבי האוזר, וראש מטה שר האוצר לשעבר, דוד שרן - ומישור החוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully