וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר יום ביטחוני? סקר: הליכוד צונח, העבודה מתחזקת

יומיים אחרי "עמוד ענן", שתי המפלגות "החברתיות" - ש"ס והעבודה, מתחזקות ב-4 ו-2 מנדטים, לפי סקר מעריב. עצמאות של ברק עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים. ולבני?

יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש בין ישראל לחמאס וסיום מבצע "עמוד ענן", סקר של מכון "מאגר מוחות" שנערך עבור עיתון מעריב מציג כי הליכוד נחלש משמעותית בכוחו לאחר המבצע – מ-43 מנדטים, כפי שהראה סקר דומה של המכון לפני כשלושה שבועות, ל-37 בלבד בסקר הנוכחי. בניגוד להנחות כאילו המבצע יקדם סדר יום מדיני-ביטחוני בבחירות הקרובות, על חשבון האג'נדה החברתית-כלכלית – מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' מתחזקת דווקא בסקר מ-20 מנדטים בסקר הקודם (ושמונה בכנסת הנוכחית) ל-22, אילו הבחירות היו מתקיימות היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרוויחים הגדולים של המבצע? יחימוביץ' ודרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שמתחזקת במידה ניכרת לאחר המבצע היא גם ש"ס, שעולה מעשרה מנדטים ל-14. המשלמת העיקרית על ההתחזקות, לפי הסקר, היא "יש עתיד" של יאיר לפיד, שיורדת מ-15 מנדטים בסקר הקודם לתשעה בלבד בסקר הנוכחי. "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט עולה לתשעה מנדטים משמונה, יהדות התורה זוכה לשישה מנדטים, מרצ לשלושה, חד"ש לארבעה, רע"ם-תע"ל לשלושה ובל"ד לשלושה נוספים.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בניגוד לנתניהו - ברק כנראה הרוויח מהמבצע

בניגוד לראש הממשלה, שמפלגתו כאמור נחלשת בסקר, מפלגתו של שר הביטחון ברק, "עצמאות" – דווקא מתחזקת: בעוד שבסקר הקודם, כמו בסקרים רבים אחרים, היא לא עוברת את אחוז החסימה, אילו היו מתקיימות הבחירות היום, הייתה "עצמאות" זוכה לארבעה מנדטים. קדימה - מפלגה של שר ביטחון אחר בעבר, שאול מופז, קורסת בסקר מ-28 מנדטים בכנסת הנוכחית – דרך ארבעה בסקר הקודם – לשניים בלבד בסקר הנוכחי, ומגרדת בקושי את אחוז החסימה. "עם שלם", בראשותו של הח"כ הפורש מש"ס – חיים אמסלם, זוכה לשלושה מנדטים, ועוצמה לישראל – בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, לא עוברת את אחוז החסימה לפי הסקר.

במעריב העלו גם האופציה התיאורטית לפיה ציפי לבני תתמודד בראשות מפלגה עצמאית, כפי שמעריכים במערכת הפוליטית שתכריז בקרוב. על פי הסקר, מפלגה כזו תזכה לשמונה מנדטים, כשהיא לוקחת את מצביעיה בעיקר מ"יש עתיד" (שיורדת במצב כזה לחמישה מנדטים) ומקדימה (שיורדת מתחת לאחוז החסימה). העבודה מאבדת שלושה מנדטים, מ-22 ל-19.

עיקריו של הסקר דומים לתוצאות סקר שפורסם אתמול בערוץ 2. על פי הסקר מאמש, נתניהו וליברמן זוכים יחד ל-38 מנדטים, בעוד שמפלגת העבודה יורדת ל-19 מנדטים. נפתלי בנט והבית היהודי זוכים לתשעה מנדטים, "עם שלם" של חיים אמסלם והעצמאות עוברות גם בסקר זה את אחוז החסימה.

תוצאות הסקר במלואן:
הליכוד 37 מנדטים (43 בסקר הקודם, בסוף אוקטובר)
העבודה 22 מנדטים (20)
ש"ס 14 מנדטים (10)
יש עתיד 9 מנדטים (15)
הבית היהודי-המפד"ל 9 מנדטים (8)
יהדות התורה 6 מנדטים (6)
עצמאות 4 מנדטים (0)
חד"ש 4 מנדטים (4)
מרצ 3 מנדטים (3)
רע"מ-תע"ל 3 (3)
בל"ד 3 מנדטים (4)
עם שלם 3 מנדטים (3)
קדימה 2 מנדטים (4)
עוצמה לישראל 1 מנדטים - לא עוברת את אחוז החסימה


בחירות 2013 - כותרות אחרונות:
פרשנות: צה"ל נצר את האש, הלחימה הפוליטית התחדשה
סקר: לבני מרסקת את לפיד - מקבל ארבעה מנדטים בלבד
כנס ליכוד לפני הפריימריז: "המבצע - לא פוליטי"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully