וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקלות: ההצבעה בפריימריז בליכוד תימשך הבוקר

פנחס וולף

26.11.2012 / 0:30

בעקבות תקלות המחשוב ייפתחו מחדש 39 קלפיות ברחבי הארץ בין השעות 11:00 ל-21:00. נתניהו: "מבקש מחברי הליכוד להגיע לקלפיות"

צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מועד ב': ההצבעה בבחירות המוקדמות בליכוד תתחדש היום (שני) ב-39 קלפיות ברחבי הארץ, נוכח תקלות שהיו אתמול במערכת המחשוב. ההצבעה בקלפיות אלה תחל בשעה 11:00 וצפויה להסתיים ב-21:00. אמש נסגרו הקלפיות בשעה 24:00, לאחר ש-51.6% מבעלי זכות ההצבעה הספיקו לממש את זכותם. תוצאות ההצבעה אתמול הועלו על שני תקליטורים - אחד מהם הועבר ליו"ר ועדת הבחירות והשני למבקר המפלגה בניסיון למנוע זיופים.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

הבוקר פנה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למתפקדי הליכוד שלא הצביעו אתמול, לעשות זאת היום. "בוקר טוב מתפקדי הליכוד, מדבר בנימין נתניהו. אני פונה אליכם, אלה מכם שלא הצביעו אתמול בפריימריז לעשות זאת היום. בשל התקלות במחשבים, החליטה ועדת הבחירות של הליכוד להאריך את הבחירות לפריימריז ביום נוסף", אמר נתניהו, "ולכן היום, יום שני, מתקיימות בחירות לפריימריס בליכוד. יש לכם את הזכות המלאה להצביע ולהכריע, אני מבקש מכם לבוא לקלפיות, הן פתוחות משעה 11:00 בבוקר ועד השעה 21:00 בערב ותוכלו למצוא את מקומות ההצבעה באתר הליכוד באינטרנט. לכו להצביע, לכו להכריע, להתראות בקלפיות".

בכירים בליכוד תהו אמש על שיעור ההצבעה הגבוה, דווקא במערכת בחירות בה אירעו תקלות טכניות כה רבות: "עוד תהיה כאן חקירה ארוכה, לא ברור איך בזמן קצר אחוזי ההצבעה זינקו מ-8%, כפי שהיו לפני שהודיעו על כך שההצבעה לא תבוטל, עד למספרים הגבוהים אפילו מאלו שהיו בפריימריז הקודמים". עוד אמרו גורמים בליכוד כי בעוד אתמול ככל הנראה הוכרעה העשירייה הראשונה - היום הקרב הוא על העשיריה השנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדלשטיין קרא לאסור תעמולה, איתן קרא לא לבטל הצבעות. מחוץ לקלפיות בבנייני האומה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר מיכאל איתן אמר בתגובה להחלטה לקיים יום הצבעה נוסף, כי "החלטה נכונה המכבדת את הזכות הבסיסית של חברי הליכוד להשפיע על דמותה של רשימת הליכוד לכנסת. אני מקווה כי רבבות חברי הליכוד ינצלו את ההארכה שניתנה ויממשו את זכותם להצביע למרות העובדה שנבצר מהם לעשות זאת במועד שנקבע לכך".

אמש אמר השר יולי אדלשטיין, כי אם "יוחלט על קביעת מועד נוסף לבחירות המקדימות, על ועדת הבחירות העליונה של הליכוד לאסור החל ממחר בבוקר, כל תעמולה בפרסום בכלל ובאזורי הקלפיות ביום עצמו בפרט כדי למנוע עבירות כספיות וליצור שיוויון בין כלל המועמדים". אדלשטיין הוסיף, כי "יש למנוע בכל מחיר הדלפה של תוצאות ההצבעה שכבר התקיימה מחשש שהן תשפענה על מועד ב".

אתמול אחר הצהריים פנו שני ראשי ערים מטעם המפלגה לנתניהו וקראו לו לבטל את הפריימריז ולקיים את הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת באופן ידני, במועד המוקדם ביותר האפשרי. ראש העיר בית שאן, ג'קי לוי, וראש העיר מעלה אדומים, בני קשריאל, שיגרו לראש הממשלה מכתב בו טענו השניים כי "עקב תקלות רבות בשיטת הבחירה הממוחשבת בפריימריז ובעקבות התורים הארוכים שנוצרו ולאחר שמספר רב של בוחרים עזבו את הקלפיות שחלקן כלל לא נפתחו, אנו דורשים לבטל את הבחירות". לוואלה! חדשות הגיעו עדויות לפיהן גם בחלק מהמקומות שהמערכת הממוחשבת פעלה לא ניתן היה להצביע לנציג המחוז, כך שבכל מקרה ההצבעה הייתה חלקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully