וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחם בן ששון מונה ליו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות

נשיא האוניברסיטה העברית, שיחליף בתפקידה את פרופ' רבקה כרמי, אמר לאחר בחירתו כי יפעל להגברת החופש האקדמי של האוניברסיטאות. "עומדים בפני הוועד יעדים חשובים"

נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' מנחם בן ששון, נבחר לתפקיד יושב ראש ועד ראשי האוניברסיטאות. בהודעת ועד ראשי האוניברסיטאות היום (ראשון) נכתב כי פרופ' בן ששון יחליף בתפקיד את נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי, שכיהנה כיושבת ראש הוועד בשנתיים האחרונות. ההחלטה על המינוי התקבלה בישיבת הוועד ביום חמישי שעבר.

פרופ' בן ששון, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת קדימה, אמר לאחר בחירתו כי "בפני ועד ראשי האוניברסיטאות עומדים כמה יעדים חשובים: חיזוק המעמד של אוניברסיטאות המחקר, הן בתודעת הציבור והן בתודעת מקבלי החלטות, כגופים הנושאים בעול האחריות האסטרטגית למעמד החברה והמדינה; היערכות לשינויים הצפויים בהרכב הסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות המחקר לאור פתיחת שעריהן לקבוצות אוכלוסייה מגוונות במסגרת תכניות הנגישות; ייצוב מעמדן הכספי של אוניברסיטאות המחקר לאחר שנות 'עשור התקציבים האבוד' והגברת החופש האקדמי של האוניברסיטאות".

"כרסום בחופש האקדמי"

עם סיום כהונתה מתחה פרופ' כרמי ביקורת על התערבותן של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) בחופש האקדמי של האוניברסיטאות. "מערכת היחסים בין ועד ראשי האוניברסיטאות לבין שני הגופים השתפרה לאין ערוך בשנים האחרונות, אך עדיין נדרשת השקעה במערכת היחסים החשובה הזו", אמרה פרופ' כרמי. לדבריה, "בשנים האחרונות חזינו לצערי, במגמות בעייתיות בהתנהלות של הוועדה לתכנון ותקצוב והמועצה להשכלה גבוהה כלפי אוניברסיטאות המחקר. בין היתר מדובר ברגולציית יתר עד כדי מיקרו-ניהול וכן בהתערבות וכרסום בחופש האקדמי והניהולי של האוניברסיטאות. יותר מדי גורמים בעלי יכולת השפעה על האקדמיה, בעיקר תקציבית, סבורים שיש מקום לצמצם באופן משמעותי את החופש הזה".

פרופ' כרמי הוסיפה כי בפני יושב ראש ועד ראשי האוניברסיטאות הנכנס עומדות משימות חשובות. "אני מאחלת לפרופ' בן ששון וליושב ראש פורום המנכ"לים החדש, דוד ברקת, הצלחה רבה בתפקידיהם. אני רוצה להודות למוטי כהן, יו"ר פורום המנכ"לים היוצא ומנכ"ל אוניברסיטת תל אביב, שהיה שותף יוצא דופן ויד ימיני למשימות של ניהול ועד ראשי האוניברסיטאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully