וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 אוניברסיטאות מישראל בין ה-200 הטובות בעולם

לפי דירוג שהתפרסם בבריטניה, העברית ממוקמת במקום ה-137 בעולם, אוניברסיטת תל אביב במקום ה-158 ואילו הטכניון במקום ה-193. במקום הראשון: המכון הטכנולוגי בקליפורניה

שלוש אוניברסיטאות ישראליות דורגו פעם נוספת בשנתיים האחרונות בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם לפי מדד "Times Higher Education World University Rankings" לשנים 2012-2013, שנעשה בשיתוף עם חברת "תומסון רויטרס" והתפרסם בבריטניה. המדד מדרג את האוניברסיטאות לפי קריטריונים של הוראה, מחקר, העברת ידע, ובחינה בינלאומית. האוניברסיטאות שהצליחו להיכנס לדירוג הן האוניברסיטה העברית בירושלים, הטכניון בחיפה ואוניברסיטת תל אביב.

המדד מחלק ציונים מפורטים ל-200 המוסדות האקדמיים הטובים בעולם, ומדרג 200 מוסדות אקדמיים נוספים ללא פירוט, מתוך כ-700 מוסדות אקדמיים שנבחנו בסך הכול. האוניברסיטה העברית דורגה במקום 137, ירידה לעומת הדירוג במדד 2012-2011 שהציב אותה במקום ה-121.

אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום 158, עלייה מהמקום ה-166 בדירוג של השנה שעברה, והטכניון בחיפה דורג במקום 193, עלייה מהשנה שעברה בה דורג בין המקומות 201-225 (דירוג שאין לגביו פרטים נוספים). בדירוג של השנה שעברה שובצה גם אוניברסיטת בר אילן בין המקומות 301-350.

בדירוג של השנים 2010-2011 לא הגיעו מוסדות ישראלים ל-200 הראשונות. יש לציין כי קיים מדד נוסף שעורכת אוניברסיטת שנחאי ג'יאוטונג שבסין, לפיו ישראל מדורגת גבוה יותר במרבית המקרים.

אוקספורד. ShutterStock
במקום השני והמכובד. אוניברסיטת אוקספורד/ShutterStock

בדירוג השנה הצליח המכון הטכנולוגי בקליפורניה להתברג למקום הראשון היוקרתי. אחריו מדורגות לפי סדר יורד: אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, אוניברסיטת סטנפורד בארה"ב, אוניברסיטת הארוורד, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), אוניברסיטת פרינסטון האמריקאית, אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית, אימפריאל קולג' בלונדון, אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, ואוניברסיטת שיקגו שחותמת את העשירייה הראשונה.

את המקומות האחרונים ברשימה תופסות (בסדר יורד): אוניברסיטת באפלו בארה"ב, אוניברסיטת יוהן וולפגנג בגרמניה ואוניברסיטת בירקבק בלונדון. למי שתהה היכן ממוקמת אוניברסיטת "ייל" הידועה, היא נדחקה מחוץ לעשירייה הראשונה, ומוקמה במקום ה-11.

המכון הטכנולוגי בקליפורניה הצליח זה שנה שנייה ברצף להשתבץ במקום הראשון, כאשר אוניברסיטאות כמו סטנפורד, הארוורד, אוקספורד ופרינסטון מדורגות אחריו. בדירוג של השנים 2010-2011 לעומת זאת, הייתה זו הארוורד שהובילה את הדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully