וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האוניברסיטאות העולמי: ישראל בירידה

דירוג האוניברסיטאות העולמי הציב את אוני’ קיימברידג’ הבריטית במקום הראשון. כל האוניברסיטאות הישראליות ברשימה ירדו בדירוג ביחס לשנה שעברה. במקום האחרון: אוניברסיטת בון בגרמניה

דירוג 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם של חברת QS לשנת 2010 מציב את אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית בתור המוסד האקדמי הטוב בעולם. בכך היא דוחקת את אוניברסיטת הרווארד האמריקאית מפסגת הרשימה בפעם הראשונה בשבע שנות קיומו של הדירוג.

את העשירייה הפותחת חתמה אוניברסיטת פרינסטון האמריקאית. במקום האחרון נמצאת אוניברסיטת בון בגרמניה שטיפסה 37 מקומות מהשנה שעברה. מתוך 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם, 31 שייכות לארה"ב, ו- 29 לבריטניה.

לישראל שלוש נציגות ברשימה. האוניברסיטה העברית בירושלים מדורגת במקום ה-109, ירידה מתונה של שבעה מקומות ביחס לדירוגה בשנה שעברה. אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום ה-138, ירידה של 24 מקומות ביחס לשנה שעברה. גם הטכניון רושם ירידה דומה והוא מידרדר 27 מקומות, מהמקום ה-132 ב-2009 למקום ה-159 השנה.

QS היא חברה היוצרת קשרים בין בוגרי תארים מתקדמים ומעסיקים ברחבי העולם, והסקר השנתי שלה הפך לאבן בוחן לדירוג האוניברסיטאות העולמיות. במקום השלישי ממוקמת אוניברסיטת ייל, במקום הרביעי יוניברסיטי קולג' (UCL) שבלונדון ובמקום החמישי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסס (MIT) בבוסטון.

הדירוג משתמש במספר מאפיינים כדי לקבוע את מיקום מוסדות הלימוד. 40% מהציון נסמך על המוניטין האקדמי של המוסד, 10% על אפשרויות התעסוקה של בוגריו, 20% מהציון מתקבל משקלול הציטוטים של חוקריו בספרות המדעית, 20% נוספים על פי יחס מספר המרצים למספר סטודנטים שבקמפוס ו- 10% מדורגים על פי מידת הרב-לאומיות של סגל המרצים והסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully