וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מסר לחיזבאללה מידע על הכנסת ובתי חולים

25.11.2012 / 12:12

תושב הכפר ג'בל מוכבר נעצר לפני כחודש והיום הוגש נגדו כתב אישום, בין היתר בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעות לאויב. "דוגמא נוספת למאמצי הארגון לגייס סוכנים ישראלים"

תושב ירושלים נעצר לפני כחודש בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בשל חשד כי מסר מידע על אתרים בישראל לחיזבאללה - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. נגד האיש, עלי משאהרה, הוגש היום כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעות לאויב, קשירת קשר למסירת ידיעות לאויב ויציאה למדינת אויב ללא היתר. בנוסף הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים נגדו.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם בפני המון ב"יום השהיד" הלבנוני בפרברי ביירות, 12 בנובמבר 2012. רויטרס
גורמי חיזבאללה תדרכו את הנאשם לשוב לישראל/רויטרס

משאהרה, בן 37 נהג אוטובוס מהכפר ג'בל מוכבר שבדרום ירושלים, הודה בחקירתו בגיוס לחיזבאללה ובמסירת מידע על אתרים בישראל, בין היתר על אתרי ממשל, כמו הכנסת וקריית הממשלה ואתרים ציבוריים כמו האוניברסיטה העברית, בית החולים הדסה עין כרם ובית החולים הר הצופים. הוא גויס לחיזבאללה במהלך ביקור בלבנון בחודש יוני האחרון.

עוד עלה בחקירתו של משאהרה, כי גורמי חיזבאללה תדרכו אותו לשוב לישראל, ולהמשיך לקיים את הקשר עם הארגון באמצעות האינטרנט. בשב"כ טוענים כי "גיוסו של משאהרה לחיזבאללה הוא דוגמא נוספת למאמציו של הארגון לגייס סוכנים ישראלים, או תושבים בעלי תעודת זהות ישראלית (כחולה) לטובת פעילות ריגול וטרור נגד ישראל. זאת, נוכח הערכיות שמייחס, הארגון לנגישותם של אלה לאישים ולאתרים ברחבי ישראל - בשונה מפלסטינים תושבי יהודה ושומרון".

יצוין כי בחודשים האחרונים נחשפו עוד ועוד נסיונות של חיזבאללה לפעול נגד ישראל. בין היתר, שימוש ברשת של סוחרי סמים ישראלים לצורך החדרה לישראל של 20 ק"ג חומר נפץ ומערכות הפעלה. בנוסף, נעצר מילאד חטיב, תושב מג'ד אל כרום, בשל חשד למסירת מידע לחזבאללה, ובחודש אוקטובר הוגש נגדו כתב אישום חמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully