וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב מג'ד אל-כרום נאשם בריגול עבור חיזבאללה

קובי מנדל

4.10.2012 / 12:30

הותר לפרסום: מילאד חטיב בן ה-26, תושב הכפר שליד כרמיאל, נאשם בכך שנפגש עם סוכן חיזבאללה בשנת 2007, ובשנים שלאחר מכן אסף מידע אודות בסיסי צה"ל, חברי כנסת והנשיא

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי ויסנטוק

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש בצהריים (חמישי) כתב אישום בגין ריגול ועבירות נוספות על ביטחון המדינה נגד מילאד חטיב, צעיר בן 26 תושב הכפר מג'ד אל-כרום שליד כרמיאל. חטיב נעצר בחודש שעבר בחשד שבשנת 2007 התארח בדנמרק יחד עם בני אדם נוספים אצל בורהאן חטיב, חבר בארגון החיזבאללה המשמש כסוכן חוץ של הארגון. כך הותר בצהריים לפרסום על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

לטענת התביעה, במפגשיו של חטיב עם הסוכן, שוחחו השניים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל התקפות הטילים של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה והצלחותיו של ארגון חיזבאללה. במפגש זה ניצת לכאורה הרעיון להקמת ארגון ערבי כמו חיזבאללה בתוך ישראל, אשר יוכל לפי האישום "להילחם בשלטון ולייצר פיגועים".

מכתב האישום עולה כי בשנים 2009 ו-2010 התקיימו מפגשים נוספים בין השניים בדנמרק ובטורקיה בהם תדרך הסוכן את חטיב כיצד להתנהג כמרגל, כיצד לבצע תצפיות, איסוף מידע, וכן הדריך אותו על דרכי תקשורת ביניהם שלא באמצעות תקשורת אלקטרונית, זאת כדי להימנע מחשיפה.

עוד נכתב באישום כי חטיב שב ארצה והחל באיסוף מידע רגיש על בסיסי צה"ל, תחמושת, זמני נסיעות בין בסיסים לכפרים ערביים, מידע רגיש על בסיסי רפא"ל, מחסני נשק של צה"ל ומידע רגיש אודות חבר הכנסת אחמד דבאח (קדימה) וחבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, חמד חליילה (ח"כים).

כמו כן הוא נאשם כי אסף מידע אודות ביקור נשיא המדינה שמעון פרס במג'דל כרום באוגוסט 2012 וגייס כביכול את גיסו של ראש מועצת מג'ד אל-כרום כדי לאסוף פרטים אודות הביקור. בין היתר, נאשם חטיב באיסוף מידע הנוגע למספר המאבטחים של הנשיא, באילו מכוניות הוא נוסע, מספרי כלי הרכב ועוד. סעיפי האישום נגדו הם מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול. הפרשייה לוותה על ידי הפרקליטות.

ניצב-משנה מיכאל שפשק, מפקד ימ"ר צפון מסר כי, "שיתוף הפעולה המוצלח בין מחוז צפון לשב"כ חשף בעבר חוליות וסיכל פיגועים, ואין ספק כי הפרשייה הנוכחית חשפה חוליה נוספת של פעילי טרור נגד מדינת ישראל, אשר התכוונה לפעול ולפגע כנגד מוסדות ואישים בתוך ישראל".

עוד באותו נושא:
דיווח בלבנון: צה"ל הפציץ מתקן האזנה לחיזבאללה
תושב מג'דל שמס נאשם בריגול עבור סוריה
"חיזבאללה עצר 3 מבכיריו שריגלו לישראל וארה"ב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully