וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה עצר 3 מבכיריו שריגלו לישראל וארה"ב"

ניר יהב

10.7.2012 / 15:40

על פי דיווח ברשת "אל-ערביה", השלושה חשודים שהיו חברים ברשת ריגול שהופעלה על ידי המוסד וה-CIA. בין היתר, נטען כי ערכו מעקבים והעבירו מידע תמורת סכומי עתק

ארגון חיזבאללה עצר שלושה בכירים מפעיליו, בחשד שהיו חברים ברשת ריגול שפעלה עבור המוסד הישראלי וה-CIA האמריקאי, כך דווח היום (שלישי) ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה". על פי הדיווח, השלושה – מוחמד חוסייני, ג'יהאד ג'לול ומוחמד סבע – הצטרפו לשורות חיזבאללה לפני זמן רב, ובשנים האחרונות ריגלו לטובת ישראל וארצות הברית וקיבלו בתמורה כסף רב.

בדיווח נמסר כי חוסייני פעל באוקראינה במסגרת רשת להברחת לבנונים, פלסטינים ועירקים לאירופה. בשנת 2000, הוא שב לביירות ולאחר מכן נסע לפריז. שם, לטענת חיזבאללה, הוא הטעה את הארגון הלבנוני כשגרם לו לחשוב שנעצר על ידי משטרת צרפת, אך למעשה גויס לשורות ה-CIA. "הוא נהג להיפגש עם מפעיליו האמריקאים, ואלו הטילו עליו משימות מעקב, ביניהן מעקב אחר בכיר חיזבאללה חסן עז א-דין, במטרה לחטוף אותו".

עוד דווח כי סבע וג'לול נדרשו לגייס פעילים מתוך חיזבאללה לשורות המוסד וה-CIA. לפי הדיווח, השניים קיבלו סכומי עתק בתמורה להעברת מידע על פעילות חיזבאללה בדרום לבנון, ועל רשת התקשורת של הארגון הלבנוני באזור. כמו כן, דווח כי חשיפת רשת הריגול התאפשרה לאחר שישראל פוצצה מתקן האזנה שלה בדרום לבנון.

גורמים בחיזבאללה אמרו לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" כי "הדג השמן" מבין שלושת העצורים הוא חוסייני, "שהיה אמור לאסוף מידע על עז א-דין, הנחשב לאחד ממפקדי השטח הבכירים בחיזבאללה". עוד סיפרו כי ג'לול נשא משרה רמה במוסדות פיננסיים של חיזבאללה. "הוא נחשף במקרה, בעקבות חקירה בחשד למעשי שחיתות". אשר לחשוד השלישי, א-סבע, טענו הגורמים כי במשך שנים הוא שימש כמלווהו של חוסיין חליל, יועצו המדיני של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

אין זו הפעם הראשונה שהארגון מתפאר בחשיפת רשתות ריגול למען ישראל וארצות הברית. בנובמבר 2011 דיווחו כלי תקשורת אמריקאים כי מרגלים של סוכנות הביון האמריקאית נחשפו ונעצרו על ידי חיזבאללה. על פי הדיווחים, הסוכנים פעלו בתוך שורות הארגון השיעי, אולם למרות שהוזהרו על ידי מפעיליהם ב-CIA, הם נחשפו ונתפסו. כמה חודשים קודם לכן, דיווחו כלי התקשורת בלבנון כי כמה פעילי חיזבאללה נעצרו על ידי כוחות הביטחון הלבנונים בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully