וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפק לסוכן מידע על מחסני נשק ועקב אחרי ח"כים"

מכתב האישום שהוגש נגד מילאד חטיב עולה כי הודרך על ידי סוכן חיזבאללה עמו נפגש באירופה במספר הזדמנויות. עורך דינו: הטענות על פגיעה בבטחון המדינה מגוכחות

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי ויסנטוק

פרשת הריגול עבור חיזבאללה: מכתב האישום נגד מילאד חטיב, בן 26 ממג'ד אל-כרום, שהוגש היום (חמישי) נחשפת דרך פעולתו ודרך פעולת גיוס הסוכנים בחיזבאללה. חטיב תודרך במספר מפגשים על ידי סוכן החוץ ממוצא לבנוני ברהאן חטיב לצורך איסוף המידע. חטיב נעצר בתחילת חודש ספטמבר בחשד שגויס על ידי ארגון חיזבאללה והתבקש להעביר מידע בטחוני על מדינת ישראל ומתקנים רגישים. עורך דינו גרס כי הטענה כי אסף מידע הפוגע בביטחון המדינה "מגוכחת".

לאחר הקשר הראשוני שנוצר בין השניים ב-2007, בפגישתו השנייה עם הסוכן שהתקיימה בטורקיה מסר לו הנאשם, בין היתר, מידע אודות קיומם של בסיס צבאי ומחסני נשק ליד מג'ד אל-כרום במקום הנקרא "אל בורג'", ואת זמן הנסיעה בין הבסיס הנ"ל לכפרו. כמו כן סיפק מידע המתייחס למיקומם של מפעלי רפאל סמוך לסכנין ולחיפה, ואפיונם כמפעלים צבאיים גדולים. בנוסף, סיפק חטיב מידע על מחסני נשק החצובים בהר בסמוך לכפר עילבון בצפון.

תושב מג'ד אל-כרום נאשם שריגל עבור חיזבאללה, אוקטובר 2012. ערן גילווארג
חטיב בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

חטיב מיקד את איסוף המידע על נבחרי ציבור במפלגות ציוניות - באחמד דבאח (קדימה), ובעפיף חליאלה (עבודה). בין היתר, הוא נאשם שהעביר מידע על דבאח, תושב דיר אל אסד, והיותו בעל אולם שמחות שבו נוהגים להתארח אישים חשובים באירועים משפחתיים. על חליאלה, תושב מג'ד אל-כרום, גילה כי במהלך תקופת הבחירות נהג להזמין לביתו אישים חשובים וחברי כנסת.

בעקבות המידע שמסר הנאשם הוא התבקש לסייע לחיזבאללה על-ידי מדידת המרחקים בין המקומות עליהם דיווח לבין מקום מגוריו. הוא התבקש לצלם גם מקומות אסטרטגיים בישראל, כדוגמת מפעלים ובסיסים צבאיים ולאסוף מידע על סידורי האבטחה של אישי ציבור. בנוסף, במהלך הביקור השני בטורקיה, מסר הסוכן ברהאן לידי חטיב מילות קוד אשר באמצעותן יזדהה בפניו מחליפו של ברהאן בחיזבאללה, במקרה בו זה יילך לעולמו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ברר על סדרי האבטחה של הנשיא

כתב האישום פורט בהרחבה את איסוף המידע על הנשיא פרס. לפני ביקורו של הנשיא פרס במג'ד אל-כרום, פנה חטיב לעבד אלרחמאן אבו-רומחין, תושב הכפר וגיסו של ראש המועצה, ושאל אותו אודות ביקור הנשיא. לאחר ביקור הנשיא, פנה הנאשם שוב לאבו-רומחין ושאל אותו אודות סדרי האבטחה של הנשיא וכלי הרכב עמם הגיע לביקור. הוא קיבל מידע אודות מספר המאבטחים של הנשיא, סוג הרכב בו נוסע הנשיא, צבעו, מספר כלי הרכב בשיירת הנשיא ומאפייניהם, סדרי האבטחה שננקטו לקראת ביקור הנשיא ועוד. את המידע שאסף, התכוון הנאשם למסור לברהאן בפגישה שתוכננה להתקיים ביניהם במהלך מאי 2013.

חטיב ידע היטב כי המפעיל שלו הוא איש חיזבאללה שפועל בשליחות הארגון תוך כדי שהוא מבין שהמידע שהוא מעביר עשוי לפגוע בביטחון המדינה. היום הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד מילאד חטיב בגין עבירות ריגול, מגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב במלחמה וקשירת קשר לסיוע.

בחיזבאללה מתאמצים לגייס סוכנים מישראל

בשב"כ הדגישו הבוקר כי חשיפת הפרשה מעידה על המאמץ חובק העולם של חיזבאללה כולל מדינות באירופה לפגוע בישראל באמצעות הפעלת רשת סוכנים בתוך ישראל. בחודש יולי נחשפה על ידי שב"כ רשת של סוחרי סמים ישראליים שפעלו בשירות חיזבאללה, אשר במסגרת פעילותם הפלילית החדירו כ-20 קילוגרמים של חומר נפץ תקני מסוג C4 וכן מערכות הפעלה לטובת תפעול מטענים. המטענים הועברו דרך גדר הגבול מסוחרי סמים לבנוניים לסוחרי סמים בכפר רג'ר. בהמשך הועברו המטענים לידי תושב נצרת, אשר הסתירם בחצר ביתו.

עורך הדין חוסיין אבו חוסיין המייצג את הנאשם אמר לוואלה! חדשות: "כשאתה שומע מישהו המדבר על ריגול בבית המשפט, חושבים מיד על מידע הכולל סודות כמוסים שאינם נמצאים בידי פשוטי העם. המידע שבכתב האישום אין בו כל סוד מדינה, למשל ציון העובדה שרפאל נמצאים בכביש חיפה-עכו או ליד סכנין. הוא לא הקים שום גוף מחתרתי. מדובר ברצון מ-2009 על פי כתב האישום שכלל לא התממש והמידע שאסף על נשיא המדינה הוא מצחיק וכפי שכתוב בכתב האישום הוא פוגע באינטליגנציה. לבוא ולטעון שזה מידע חסוי הפוגע בביטחון המדינה כפי שנטען בכתב האישום זו טענה מגוחכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully