וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "ישראל תחשוב אלף פעם לפני שתתקוף שוב"

ניר יהב

23.11.2012 / 10:02

בהתבטאות פומבית ראשונה מאז המבצע בעזה, התגאה בכיר חמאס בכך שמשוואת העימות עם ישראל השתנתה. "התקופה שבה האויב היה פולש - הסתיימה. הגיעה התקופה שאנו פולשים"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן")

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אמר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון ופורסם שהיום (שישי) כי הגעת הטילים של חמאס ללב תל אביב "שינתה את משוואת העימות עם הישות הישראלית", ויצרה מאזן אימה "שיגרום לישראל לחשוב אלף פעם בעתיד לפני כל מתקפה אפשרית על רצועת עזה". בהתבטאות פומבית ראשונה מאז המבצע שיבח א-זהאר את מצרים על התפקיד שמילאה בגיבוש הפסקת האש בין הצדדים, ואמר כי חמאס ציפה להתנהגות כזו מצד "מצרים החדשה, אשר עומדת לצד העם הפלסטיני".

"נתניהו רצה לסיים את המלחמה לאחר שלושה ימים, אולם ההנהגה הביטחונית שלו אמרה לו שלפלגי ההתנגדות בעזה יש 300 טילים שבכוונתם לשגר, ורק לאחר מכן צריך לסיים את המערכה", הוסיף. "הישראלים הופתעו מכך שפלגי ההתנגדות רק הגבירו את כמות הטילים שהומטרה על ישראל ככל שחלפו הימים". הוא ציין כי ממשלת ישראל "הסכימה לכל הדרישות של פלגי ההתנגדות מבלי ששינתה בהן דבר".

"סירבנו להצעה הישראלית שהרגיעה תתבצע בשני שלבים: ראשית הפסקת אש, ולאחר מכן פתיחה של המעברים", אמר א-זהאר. "אנחנו סירבנו והתעקשנו על הדרישות שלנו: הפסקת אש ופתיחת מעברים בשלב אחד. ישראל קיבלה את זה במלואו". עוד אמר כי הוכח כי "אופציית ההתנגדות" היא "האופציה המוצלחת והיחידה עבור פלגי ההתנגדות". הוא נתן לכך כמה דוגמאות, כמו "סילוק הכיבוש הישראלי מעזה ב-2005, מבצע 'עופרת יצוקה' ועסקת שליט".

נפילת רקטה בבניין בראשון לציון. דרור עינב
הבניין שנפגע מרקטה בראשון לציון/דרור עינב

"התקופה שבה האויב היה פולש - הסתיימה. הגיעה התקופה שאנו פולשים אליהם. זהו שלב הדם והרובה. לעם הפלסטיני אין אופציה אחרת מלבד התנגדות", הכריז. הוא קרא לכולם "להתאחד סביב אופציית הרובה", וציין כי כל הרבבות שיצאו לחגוג את "ניצחון עזה" הם בבחינת "משאל-עם אמיתי בדבר הצורך באופציית הג'יהאד וההתנגדות". עוד אמר הבכיר כי "דם הבכירים שחוסלו יישאר כדלק לעם ולהתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully