וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טורקיה תמכור למצרים 10 מל"טים מתקדמים

לפי דיווח בעיתון "סבאח" ראש הממשלה ארדואן חתם את העסקה כשביקר בקהיר לתווך במגעים בין ישראל וחמאס. בעבר דווח כי טורקיה בונה גם דגם חמוש של המל"ט, שנועד לצרכי ריגול

טורקיה תמכור למצרים עשרה מטוסים ללא-טייס - כך מדווח הבוקר (חמישי) העיתון הטורקי "סבאח". לדיווח אין אישור בקהיר, אך עיתונים במצרים מצטטים בהרחבה את הדיווח הטורקי. לפי הדיווח, ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, חתם את העסקה בסוף השבוע האחרון, כשבא לקהיר להיפגש עם הנשיא מוחמד מורסי, במסגרת המגעים לכינונה של הפסקת האש בין ישראל לחמאס.

ההסכם, כך דווח, יכלול מכירה של עשרה מל"טים מסוג "אנקה" (עוף החול), שנחשבים לחוד החנית של התעשייה הצבאית הטורקית. לאחרונה דווח כי המל"ט סיים את טיסות הניסוי שלו, אך לא ברור אם המטוס כבר נכנס לשימוש מבצעי בטורקיה. כמו כן, לא ברור איזו גרסה מצרים מעוניינת לרכוש - הגירסה שנועדה לריגול או הגירסה שנועדה לתקפה, ולא נכתב בדיווח מתי המטוסים אמורים להימסר לידיה.

צפו במטוס הטורקי ממריא ונוחת

בקיץ דיווח העיתון "סבאח" כי ראש הממשלה ארדואן הורה לחמש את המל"ט, אחרי שארצות הברית סירבה למכור לטורקיה מל"טים חמושים מסוג "פרדטור". כיום, דווח כי המל"ט מסוגל לשאת כ-200 קילוגרמים של ציוד, אך לא נמסר אם מדובר בציוד מעקב או בכלי נשק.

העיתון הטורקי מציין כי מל"טים מסוג "הרון", מתוצרת ישראל (המכונה "שובל" בחיל האוויר) מסוגלים לשאת ציוד במשקל של 185 קילוגרמים בלבד, ומציין כי טורקיה מצטרפת לישראל ולארצות-ברית לשורת המדינות שהצליחו לייצר בעצמן מטוסים ללא-טייס. לפי העיתון, למטוס "אנקה" יש מוטת כנפיים של 17 מטרים ואורכו תשעה מטרים. גובהו מטר ו-70 סנטימטרים. "המטוס מסוגל לפעול ביום ובלילה במשימות ביון במשימות מעקב ותקיפה", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט "אנקה" באחת מטיסות הניסוי שביצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully