וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא היה צפי שחמאס יירד על הברכיים"

ביום שאחרי כניסת הפסקת האש לתוקף, טען שר הביטחון כי גיוס המילואים לא היה לשווא והצהיר כי "לא נכנסים להרפתקאות מבצעיות לפי מצבי רוח, בטח לא מצבי רוח ציבוריים"

צילום: מור שאולי, עריכה: אמיר קוטיגרו

"לא היה צפי שחמאס יירד על הברכיים. אף אחד לא הניח שהוא ייעלם בפעולה, חוץ מכניסה לעזה", כך אמר הבוקר (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק, ביום שאחרי סיום מבצע "עמוד ענן" והסכם הפסקת האש. "כל מי שחולם בלילה על חוף עזה וסמטאות בית להיא - יש לו את הזכות לכך. אני לא מתגעגע. רק החזרת השלטון בעזה לישראל תמוטט את שלטון חמאס, אבל אני לא בטוח שזה יהיה חכם", הוסיף ברק בראיון לגלי צה"ל.

"המחשבה שהעולם מחולק לשחור וללבן ושאנחנו יכולים לתת מכה והצד השני ייעלם, היא לא בוגרת", אמר השר, "לא נכנסים להרפתקאות מבצעיות לפי מצבי רוח, בטח לא מצבי רוח ציבוריים, שיכולים להשתנות עם התהפכות הנגמ"ש הראשון או המטען שמופעל נגד כוח בשטח. גם מצב הרוח העולמי יכול להתהפך".

"בכל הדור האחרון, בכל פעם שנכנסנו למבצע צבאי נרחב בכל אחד מהמבצעים רואים בבהירות שהיתה יותר מנקודה אחת להפסיק את הדבר הזה, עם 90% מההישג והרבה פחות מחיר, אמר ברק.

חטיבה 401 וחטיבת גבעתי בשטחי כינוס בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
"היינו צריכים להיות מסוגלים לבצע"/דובר צה"ל

"אני מקווה שאחרי החוויה שעברו חמאס וג'יהאד בעזה, אין להם תיאבון להמשיך להתקיף", הבהיר ברק, "בכל פעם שהסבבים מתקצרים, כמו שהיה עכשיו, אין ברירה אלא לפעול. המטרה היא להרחיק ככל האפשר את הסבב הבא באמצעות מכה חזקה על הצד השני".

ברק התייחס לגיוס המילואים הנרחב, וטען כי המהלך לא היה לשווא. "היינו צריכים להיות מסוגלים לבצע, כי ב'עופרת יצוקה' גיוס המילואים נמשך זמן רב, וב-2006 גויסו המילואים רק אחרי שהכוחות הקרקעיים כבר נכנסו. למדנו שהפעלת הכוחות צריכה להיות טלסקופית. כלומר, בעוד הכוח של שלב א' פועל, הכוח לשלב ב' כבר צריך להיות מוכן". ברק העריך כי לא כל חיילי המילואים ישתחררו היום, אבל הם לא יעוכבו. "חלקם מצביעים בפריימריז בעבודה ובליכוד", הוסיף.

לגבי היום שאחרי הפסקת האש אמר שר הביטחון כי"אם לא יהיו התקפות לאורך הגבול ולא תהיה שום רקטה, אין בעיה שחקלאים מעזה יעבדו ליד הגדר. אבל אם פעילות חקלאים תנוצל כדי להניח מטענים - אנחנו נבין שזו הפרה של הפסקת האש ונרגיש חופשיים לפעול. זכות ההגנה העצמית גוברת על כל נייר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully