וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירנים קיבלו אחריות על הפאג'רים - אבל בזהירות

יוסי מלמן ומשה-חי הגיגת

22.11.2012 / 8:12

טהרן עשתה כל שביכולתה לזכות בקרדיט על הירי לעומק ישראל. אבל בתיאום מרשים, נזהרו הדוברים והכריזו רק על "סיוע טכנולוגי" - בלי להודות באמת: הם הבריחו את הרקטות בפועל

בין נפילות הרקטות, התקיפות בעזה ודיוני הפסקת האש, נפל אתמול (רביעי) דבר במזרח התיכון: לראשונה, הכריזה אירן בגלוי כי סייעה לחמאס להקים את מערך רקטות ה"פאג'ר-5" ברצועת עזה, ובעצם הודתה כי נטלה חלק בהפעלת טרור נגד אזרחים ישראלים.

היה מי שהעריך אתמול כי בירושלים כבר מכינים תביעת-ענק נגד הרפובליקה האיסלמית, אבל אם בוחנים בדקדוק את דבריהם של האירנים - מגלים שהם חישבו היטב מה מותר ומה אסור להם לומר: הם אמנם עשו כמיטב יכולתם להתגאות ב"סיוע הצבאי" שלהם ל"התנגדות הפלסטינית" נגד הכיבוש, אך לא פירטו בדיוק כיצד עשו זאת, ולא הותירו בשטח "רקטה מעשנת".

את הדברים המפורשים ביותר אמר מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, שהודה כי אירן סייעה "טכנולוגית" בפיתוח מערך הרקטות, אך הכחיש את מה שידוע היטב לגורמי ביטחון ומודיעין - שאירן לא רק שלחה מהנדסים לעזה כדי לסייע בפיתוח הרקטות, אלא גם העבירה בפועל את הרקטות לרצועה, בנתיב ההברחה הידוע דרך סודן ומצרים, באמצעות "כוח קודס" של משמרות המהפכה. לא מן הנמנע שמפעל הנשק שהופצץ בחרטום בחודש שעבר היווה חלק מרכזי באותה תעשייה. אולם האירנים אינם מסוגלים להודות בכך, ולאו דווקא בשל החשש מתביעה ישראלית - אלא בעיקר משום שאינם יכולים להודות בפומבי שהבריחו נשק דרך שטחה של המעצמה הערבית, מצרים.

האירנים כבר הודו: "אינטרסים שלנו נפגעו בתקיפה בסודן"

יירוט כיפת ברזל. ברני ארדוב
עוד רקטת פאג'ר-5 מסיימת את חייה בשמי תל אביב, באדיבות מערכת "כיפת ברזל"/ברני ארדוב

"לא שלחנו את טילי הפאג'ר-5 באופן ישיר לעזה, אלא רק את הטכנולוגיה לייצורם, וחלק גדול מטילים אלו נמצאים עדיין בתהליך ייצור", אמר אתמול ג'עפרי. "איננו יכולים לשלוח טילים לעזה, אבל אנחנו שולחים לעמים המקופחים, דוגמת עזה, את הניסיון והטכנולוגיה שלנו".

דברים אף מרומזים יותר - אך מתואמים להפליא עם דבריו של ג'עפרי - אמר אחד האישים החשובים באירן: יו"ר הפרלמנט, עלי לריג'אני, הנחשב לאחד ממקורביו של המנהיג העליון עלי חמינאי, ומועמד מוביל להיבחר לנשיא במקום מחמוד אחמדינג'ד, שיסיים את כהונתו ביוני הקרוב. "אירן גאה במעשיה להגנת הפלסטינים ובהם חמאס, ותמשיך לעזור להם בעתות קשות. אנחנו גאים בכך שעזרתנו הייתה חומרית, וצבאית באופיה". הוא לא התייחס מפורשות לעניין הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully