וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': לתת סיכוי לשקט; לפיד: המטרות לא הושגו

פנחס וולף

21.11.2012 / 22:35

יו"ר מפלגת העבודה בירכה על ההחלטה להפסיק האש, אולם ציינה כי "המבחן יהיה מבחן התוצאה והמעשה". מופז: "לא כך מסיימים לחימה נגד הטרור". אורי אריאל: "כניעה מבישה"

מתוך משדר וואלה! חדשות

מהמערכה בשטח למערכת הבחירות: במערכת הפוליטית מיהרו הערב (רביעי) להגיב על הפסקת האש שישראל וחמאס הסכימו עליה. פוליטיקאים ממפלגות שונות מתחו ביקורת על הממשלה - בין אם בשל הפסקת המבצע הצבאי בטרם עת, לטענתם, ובין אם מפני שהאש לא הופסקה בשלב מוקדם יותר. עם זאת, חלק מהפוליטיקאים גם קראו לתת הזדמנות לרגיעה.

הלחימה והפסקת האש - הכותרות האחרונות:
נתניהו: "נכון למצות את ההזדמנות להפסקת אש מתמשכת"
פרטי ההסכם: "האש תופסק, המעברים ייפתחו תוך יממה"
בדרום ספקנים: "נתפלל שההסכם יתברר כהחלטה נכונה"

יו"ר האופוזיציה ומפלגת קדימה, חבר הכנסת שאול מופז, אמר בתגובה להפסקת האש כי "מטרות המבצע לא הושגו. הסיבוב הבא הוא רק עניין של זמן. לא כך מסיימים לחימה נגד הטרור". מופז הוסיף כי "אסור היה לעצור את המבצע בשלב הזה. חמאס התחזק, וההרתעה לא הושגה. אפשר לנצח את הטרור. הוכחנו זאת בעבר במבצע חומת מגן בהיותי רמטכ"ל. הצבא יודע לעשות את העבודה. היה צריך לנצח גם הפעם. הפסקת האש בשלב הזה היא טעות. חמאס יצא כשידו על העליונה. מצרים הפכה לבורר בין ישראל לחמאס".

גם יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מתח ביקורת על הממשלה. לדבריו, "הפסקת האש מגיעה מאוחר מדי ומבלי שהושגו המטרות שהממשלה עצמה הציבה למבצע". הוא הוסיף, כי "'יש עתיד' תדרוש פיצוי מיידי לתושבי הדרום על הנזקים שנגרמו להם במהלך המבצע ותקיים מעקב צמוד אחרי תהליך הפיצוי".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת אורי אריאל, התייחס להצהרות שהעניקו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן. לדבריו, "צפינו בהצגה עצובה שמנסה לתרץ ללא הצלחה את הכניעה המבישה של ממשלת נתניהו-ליברמן. תושבי ישראל מרגישים היום נבגדים, והם יודעים שהם עוד ירגישו על בשרם בצורה כואבת את ההססנות של הממשלה".

טיבי: "מלחמת שלום הקלפי"

לעומתם, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קראה "לתת סיכוי להפסקת האש". עם זאת, היא ציינה ש"המבחן יהיה מבחן התוצאה והמעשה", והוסיפה: "אני ומפלגתי הענקנו גיבוי למבצע, ויש לקוות שהמטרות המוצדקות שהוצבו אכן הושגו. לראש הממשלה עמדו צבא שהשיג הישגים מופלאים, ציבור שגילה איתנות יוצאת דופן, הנהגה מקומית מעוררת השראה, גיבוי בינלאומי ותמיכה יוצאת דופן של האופוזיציה. בימים ובשבועות הקרובים נבחן אם כל אלה הניבו את ההישגים האסטרטגיים שיכלו להניב. בהפסקת האש שהושגה התגלו שוב חשיבותם של התיאום עם ארצות הברית והתפקיד המיוחד של מצרים, שעל אף החששות והחשדנות, באה לידי ביטוי החיוניות שלה כגורם היכול להשפיע על היציבות באזור".

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה להפסקת האש כי "טוב שראש הממשלה לא נגרר אחר ההתלהמות המופקרת של חברי קואליציה ואופוזיציה. במחיר של שכול, כאב וכסף אימצה הממשלה את ההצעה שהציגה מרצ ביום הראשון ללחימה". מחד"ש נמסר כי "שוב כולנו רואים: לסכסוך הזה אין פתרון צבאי. הידברות שתביא בהקדם להסדר צודק של שתי מדינות לשני עמים - זו האופציה היחידה לחיות כאן בשקט ושלום".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התבטא בחריפות ואמר כי "זו הייתה מלחמה מיותרת והרפתקנית, ונדמה כי הפעם התודעה שנצרבה היא זו של 'הליכוד ביתנו'". הוא הוסיף: "כואב על הדם שנשפך כדי להגיע להסכם הפסקת אש שאפשר היה להשיג אותו לפני היציאה ל'מלחמת שלום הקלפי'".

גם תנועת ש"ס הגיבה באופן רשמי על הפסקת האש ומסרה: "ישראל נענתה לבקשתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והסכימה להפסקת האש בתיווכה של מצרים, בתקווה שההסכם יעצור את סבבי הטרור של חמאס. אנחנו מצפים מראש הממשלה לכך שישראל תעקוב בעין בוחנת אחר יישומה של הפסקת האש ולתגובה חריפה החל מהטיל הראשון שיגיע מעזה".

ש"ס הוסיפה כי "אסור שסבבי הטרור של חמאס יהפכו להרגל ולחלק ממציאות החיים של תושבי הדרום. אם תהיה הפרה של ההסכם, ישראל תהיה מחויבת לשינוי אסטרטגי במדיניות כלפי החמאס. אנו מברכים את חיילי צה"ל על ההקרבה והמסירות למען ביטחון ישראל ואת תושבי הדרום על עמידתם האיתנה אל מול טרור החמאס. כמו כן, אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים בסבב הלחימה הנוכחי".

כל הדיווחים, הניתוחים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully