וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בירושלים: "אין כל הסכמה על הפסקת אש"

טל שלו

20.11.2012 / 18:59

בעוד בצד הפלסטיני כבר הכריזו שהסכם על הפסקת אש קרוב, בישראל מיהרו לצנן את הדיווחים. גורמים מדיניים נוספים ציינו שהמגעים נמשכים לקראת בואה של קלינטון לאזור

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

"אין כל הסכמה ישראלית לשום נוסח של הפסקת אש" - כך הכריזו הערב (שלישי) גורמים רשמיים בירושלים בצל הדיווחים על התקדמות לקראת הסכם. עם זאת, גורמים מדיניים נוספים ציינו כי המגעים נמשכים לקראת בואה של מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון, לאזור.

שידור חי מרצועת עזה

LIVE

גורמים ישראליים הוסיפו כי לא מדובר על נוסח של הפסקת אש עליו חותמים היום. לדבריהם, מדובר על הבנה ששני הצדדים יפסיקו לירות החל מהלילה, וממחר יתחילו לדון בפרטי ההסדר. הפסקת האש תכלול קודם כל התחייבות לעצירת הירי מעזה ועצירת התקפות צה"ל ובהמשך דיון על ערבויות מצרים על הסדרים במעברי הגבול ומניעת התחמשות חמאס בעתיד. גם דובר הממשלה, מארק רגב, אמר לרשת CNN כי ישראל עדיין לא הסכימה על הפסקת אש עם חמאס. "עד שאתה לא שם, אתה לא שם", אמר רגב.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
רקטה פגעה בבניין בראשון לציון, שני פצועים קל
ג'יהאד האיסלמי: עד השעה 21:00 תושג הפסקת אש
שישה גברים הוצאו להורג בעזה: "ריגלו למען ישראל"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נפילת רקטה בבניין בראשון לציון. דרור עינב
פגיעת הרקטה בבניין ראשון לציון/דרור עינב

במקביל, דובר חמאס, פאוזי ברהום אמר כי "ישראל לא השיבה סופית לבכירים המצרים בנוגע להפסקת האש. ההתנגדות נמשכת". ברהום אמר בראיון לאל-ג'זירה: "טילי הכיבוש ממשיכים עד לרגע זה נגד הבתים, המכוניות, התינוקות ולכן ההתנגדות חייבת להימשך עד אשר יסכים הכיבוש לכל תנאי ההתנגדות". קודם לכן אמר דובר הג'יהאד האיסלמי כי תוך שלוש שעות תושג הפסקת אש. במקביל, חיזקו מקורות פלסטינים את הדברים ואמרו לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין" כי בשעה 21:00 צפויה להכנס לתוקפה הפסקת האש. רשת "אל ג'זירה" דיווחה מפי מקורות פלסטינים כי הערב תוצג הפסקת האש במסיבת עיתונאים בקהיר על ידי המתווך המצרי ונציגי חמאס והג'יהאד האיסלמי. לפי המקורות, ההסכם יכלול בשלב ראשון הפסקת האש, ובשלב שני תחל הענקת הקלות על המעברים לעזה.

בצהריים הגיע לישראל מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, והתייחס למאמצים להשגת הפסקת אש בפגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "מצרים היא מנהיגה באזור והתרשמתי שהמצרים משתמשים בקשרים שלהם בכל הצדדים כדי להגיע להפסקת אש מידית. אני כאן כדי להציע את עזרתי כדי לסייע לסיים את האלימות ולמצוא פתרון של שלום לעימות. העולם מסתכל ומחכה, אין לנו אף רגע לאבד", אמר באן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ובאן בפגישתם היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אף מדינה לא תקבל מתקפת טילים נגד אנשיה ונגד הערים שלה. אם יש פתרון דיפלומטי אנחנו מוכנים לקחת בו חלק, אבל פעולה צבאית חזקה היא חשובה כדי לעצור מתקפת טילים כזאת ואנחנו לא נהסס לעשות מה שצריך כדי להגן על אזרחנו. אני נושא עיניים לשיחות בינינו היום", אמר לו נתניהו. הנשיא פרס אמר מאוחר יותר לבאן, בפגישה בין השניים, כי "ישראל מעריכה את המאמצים של הנשיא המצרי, מוחמד מורסי. עם זאת, אנחנו לא מופתעים שאירן דוחפת לכיוון השני בכל שהיא מספקת רקטות לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully