וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי: עד השעה 21:00 תושג הפסקת אש

ניר יהב וטל שלו

20.11.2012 / 18:13

לפי מקורות פלסטינים, בשלב הראשון תיכנס לתוקף הפסקת האש, ובשלב שני יוענקו הקלות במעברי הכניסה לרצועה והיציאה ממנה. דובר חמאס אמר בקהיר: "ההסכם ייכנס לתוקף בשעה חצות

שידור חי ממסיבת העיתונאים של פרס ובאן

LIVE

דובר הג'יהאד האיסלמי אמר הערב (שלישי) כי תוך שלוש שעות תושג הפסקת אש. במקביל, חיזקו מקורות פלסטינים את הדברים ואמרו לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין" כי בשעה 21:00 צפויה להכנס לתוקפה הפסקת האש. דובר חמאס, איימן טהא, אמר בקהיר כי ההסכם יוכרז בשעה 21:00 בקהיר וייכנס לתוקפו בחצות.

גם רשת "אל ג'זירה", שדיווחה מפי מקורות פלסטינים, פרסמה כי הערב תוצג הפסקת האש במסיבת עיתונאים בקהיר על ידי המתווך המצרי ונציגי חמאס והג'יהאד האיסלמי. ההסכם יכלול בשלב ראשון הפסקת האש, ובשלב שני תחל הענקת הקלות על המעברים לעזה.

מוקדם יותר הכריז גם נשיא מצרים מוחמד מורסי כי "המתקפה הישראלית על רצועת עזה תסתיים היום". סוכנות הידיעות הרשמית המצרית ציטטה את מורסי שאמר כי "מאמצי התיווך לגיבוש הפסקת אש יובילו לתוצאות חיוביות בשעות הקרובות". מורסי אמר את הדברים בעת שהשתתף בהלווית אחותו בכפר אל-עדוה במחוז א-שרקיה, שמצפון-מזרח לקהיר.

מבצע "עמוד ענן" - דיווחים אחרונים
שתי רקטות נפלו בגוש עציון; אחת בכפר פלסטיני
מוחמד דף מאיים בנאום נדיר: "נחטוף חיילים"
פרשנות: איפה העוקץ בהסכם הפסקת האש עם חמאס?

נשיא מצרים מוחמד מורסי. AP
קרובים להפסקת אש? מורסי/AP

גם גורם ישראלי בכיר התייחס למגעים ואמר כי תוך כמה שעות יתברר האם יש הסכם. בצהריים נחת בישראל מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ששהה בקהיר אך הקדים את הגעתו לישראל בשל מותה של אחותו של נשיא מצרים, ונפגש עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, במשרד החוץ בירושלים. "אנו מעריכים את עמדתה של הקהילה הבינלאומית שגיבתה באופן חד משמעי את זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה", אמר ליברמן לבאן, והודה לו על מאמציו להביא לשקט ולרגיעה באזור. "יחד עם זאת", אמר ליברמן, "הדיבורים והקריאות הפומביות לישראל להימנע מפעילות קרקעית מחזקות את החמאס ומאריכות את העימות הנוכחי. אם ישראל תאלץ להיכנס לעזה למבצע קרקעי זה לא יהיה מבצע מוגבל ולא 'עמוד ענן 2' אלא 'חומת מגן 2'.

הערב נפגש באן עם ראש הממשלה וייפגש בהמשך עם נשיא המדינה, ושר הביטחון, ומחר בבוקר יוועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה. שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, תגיע מאוחר יותר הלילה לביקור בזק דומה בישראל, הרשות הפלסטינית, ומצרים. קלינטון תיפגש עוד הלילה עם ראש הממשלה ומחר בבוקר תיוועד בקצרה עם אבו מאזן ברמאללה, וככל הנראה תקיים גם פגישה עם המזכ"ל, לפני שהשניים יטוסו לקהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שרי התשיעייה החליטו אמש להמשיך לתת זמן למאמצי התיווך המצרים כדי לנסות ולהגיע להפסקת אש, במקביל להמשך תקיפות צה"ל ברצועה והיערכות לכניסה קרקעית. בירושלים מעריכים כי מיצוי המגעים הדיפלומטיים יכשירו את הלגיטימציה הבינלאומית למהלך קרקעי של צה"ל והחרפת הפעילות ברצועה במידה והמגעים ייכשלו. "אני מעדיף פתרון מדיני. אני מקווה שנוכל להשיג פתרון כזה אך אם לא, יש לנו את הזכות המלאה להגן על עצמנו באמצעים אחרים ונשתמש בהם", אמר נתניהו לשר החוץ הגרמני.

בישראל דורשים מהמצרים הפסקת אש דו שלבית, הכוללת דבר ראשון עצירה מוחלטת של הירי מעזה בתמורה להפסקת תקיפות צה"ל ברצועה, ובהמשך משא ומתן על הסדר ארוך טווח שיכיל התחייבויות ברורות כולל לוחות זמנים להפסקת אש כולל ערבויות מצריות ובינלאומיות. במסגרת המגעים מול המצרים להסדר ארוך הטווח דורשת ישראל את ערבות מצרית למניעת התחמשות החמאס ועצירת משלוחי הנשק המגיעים מאירן, סודן ולוב, דרך מצרים לרצועה. "אם המצרים היו פועלים כמו שצריך למנוע את הברחות הנשק אז לא היו נורים פאג'רים וגראדים", אמר היום המשנה לראש הממשלה, השר משה בוגי יעלון, בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "לרצועה זרמו אמצעי לחימה מאירן דרך סודן ומלוב וכל זה דרך טריטוריה מצרית - מהקצוות הרחוקים של מצרים, דרך מעברים בתעלת סואץ וצירים ברורים בסיני, עד למנהרות בציר פילדלפי". יעלון הדגיש כי "הנשק האפקטיבי שפוגע בנו בימים הללו הוא נשק שהגיע דרך מצרים בעיקר מאירן וחלק מלוב". נתניהו אמר לוסטרוולה כי פתרון הסיום בסכסוך חייב להיות "הסדר ארוך טווח שיבטיח שנשקים כאלה לא ייכנסו שוב לרצועת עזה".

פגיעת רקטה בנתיבות, נובמבר 2012. יותם רונן
רקטה שנפלה בנתיבות, היום/יותם רונן
נפילה רקטה בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
נזק מרקטה בבאר שבע/יותם רונן

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il
לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 15:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully