וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "צה"ל השמיד את רוב הרקטות ארוכות הטווח"

טל שלו

20.11.2012 / 16:32

באזכרה לדוד בן גוריון אמר ראש הממשלה כי בניגוד לאויבי ישראל, "צה"ל מבצע את משימותיו תוך שהוא עושה כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים". פרס: "אין פנינו לכיבוש שטחים"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל, מור שמעוני, עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: יעל חסיד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום (שלישי) כי צה"ל השמיד אלפי טילים ורקטות, כולל את רוב הרקטות ארוכות הטווח מאז החל מבצע "עמוד ענן". בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה דוד בן גוריון בשדה בוקר, אמר נתניהו כי "כל הארץ חזית, כל העם בחזית. צה"ל מכה בעוצמה בטרור. הנחינו את צה"ל לגבות מחיר כבד על הירי. הבאנו אותו לפגוע ביכולות האסטרטגיות של האויב. צה"ל פגע בראשי המחבלים ובדרג השדה של הטרור. השמדנו כבר אלפי טילים ורקטות שכוונו לעבר אזרחי ישראל".

"פגענו במתקני חמאס. אנחנו ממשיכים לתקוף אותו, את הג'יהאד האיסלמי ואת שאר ארגוני הטרור", הוסיף נתניהו, "אבל בניגוד גמור לאויבינו, צה"ל מבצע את משימותיו תוך שהוא עושה כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, וזוהי משימה קשה במיוחד משום שהאויב ממקם את היורים והטילים שלו בלב שכונות אזרחיות בעזה. ולמרות זאת, הצליח צה"ל להשמיד אלפי רקטות בפגיעות מדויקות כולל את רוב הרקטות ארוכות הטווח".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
שתי רקטות בגוש עציון ובכפר פלסטיני, 3 פצועים קל באשדוד
מורסי: "תוצאות חיוביות לשיחות - בשעות הקרובות"
השר כץ במשדר וואלה!: ”חמאס מנצל השיחות”

אישה ליד הריסות ביתה בעיר באר שבע. Tsafrir Abayov, AP
הריסות בבית שנפגע בבאר שבע/AP, Tsafrir Abayov

"אנחנו אכן עומדים מול אויב שאין לו שום מעצורים להפציץ ערים תוך כדי זה שהוא מסתתר מאחורי ילדים", האשים ראש הממשלה. "זה האויב שמולו אנחנו ניצבים, הוא יורה על ילדינו ומסתתר מאחורי ילדיו. ישראל נמצאת בליבו של אזור לא יציב, אזור מורכב ומסוכן. מדינת ישראל היא מדינה חזקה והיא תוכל להתמודד עם כל האתגרים. כדי לעשות זאת צריך לשמור על עוצמתנו הביטחונית ולפעול בתבונה מדינית".

נשיא המדינה, שמעון פרס התייחס בדבריו באזכרה למערכת כיפת ברזל ויעילותה. "כיפת ברזל היא בגדר הישג עולמי. היא האנטי טיל המתוחכם ביותר שקיים בעולם. הכיפה הצילה חיי אדם. היא יצרה מרחב תמרון צבאי, והעמידה לרשות הממשלה כלי ממדרגה ראשונה במלחמה הקשה מנשוא נגד ארגוני הטרור. הערכת האומה נתונה ליוזמים, למפתחים ולמפעילים את כיפת ברזל. תודה שהשלימו את פיתוחה מבעוד זמן", אמר פרס.

"אני משוכנע שנגבר גם על הטרור", אמר פרס והודה לכוחות הביטחון. "אין פנינו לכיבוש שטחים. אבל נגן בכל הדרוש על חיי אזרחינו. צר לנו על הסבל. הוא תוצרת עזה ובכוחם להפסיקו. הם יכולים להשתחרר מייסורי המלחמה שפתחו בה, אם יפסיקו את האש", הוסיף וטען כי ישראל לא פתחה בירי ולא תסכים להיות מטרה לירי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פגיעת רקטה בנתיבות, נובמבר 2012. יותם רונן
נזק מפגיעת רקטה בנתיבות/יותם רונן

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully