וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ במשדר וואלה!: "חמאס מנצל את המשא-ומתן"

שר התחבורה, ישראל כץ, דרש לנקוט מדיניות תקיפה מול הארגון, ובשיחה במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, התייחס לרגיעה אפשרית: "קו גבול מרתיע, כמו בדרום לבנון, יהיה מצוין"

צילום: דרור פיקלני, ניב אהרונסון, עידו שחם, עריכה: מיכאל ברגמן

"החמאס מנצל את המגעים כדי למתוח את החבל עד הקצה" – כך אמר היום (ג') שר התחבורה, ישראל כץ, בריאיון למשרד המיוחד של וואלה! חדשות, כשהוא מתייחס לאפיק הדיפלומטי של מבצע "עמוד ענן". כץ אמר: "הייתי רוצה לראות מדיניות תקיפה מול הארגון, ולא לאפשר תחושה שהם מגיעים להישגים".

שר התחבורה אמר במשדר: "יצאנו למבצע בפתיחה חזקה ביותר. חיסול ג'עברי היה דבר מוצדק ונכון, וגם כתישת התשתיות המבצעיות של החמאס, יותר מפי ארבעה מאשר במבצע 'חומת מגן', היא דבר ראוי". באשר לעתיד המבצע, אמר כץ: "השאלה היא איך מסיימים את זה? הייתי רוצה שניתן מכה רחבה יותר לחמאס. הסיכולים הממוקדים מדאיגים אותם - ולא זה שילדים נהרגים". השר אף קרא להמשיך ולהרחיב את המבצע, אפילו בזמן המשא-ומתן, תוך פגיעה בהנהגת החמאס.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בפגישה עם נציגי וועד הרכבת גילה אדרעי ועופר עיניי,פברואר 2012. דרור עינב
שר התחבורה כץ: "החמאס מנצל את המגעים כדי למתוח את החבל עד הקצה"/דרור עינב

לטענת שר התחבורה, "כמו כל תושבי הדרום והמדינה, היינו רוצים לראות את החמאס נמלט. אם נתנתק מכל קשר אזרחי לעזה - זה רווח שלנו". לדברי השר, בזמן בו גלעד שליט היה בשבי, ישראל נמנעה מפגיעה בג'עברי. גם לאחר מכן, ישראל לא שלחה את ידה אליו עקב השינויים האזוריים, "כך שהמסר שהועבר כעת בחיסולו הוא מסר חשוב".


ומה באשר להסכם רגיעה? שר התחבורה גיבה בצורה פומבית את ראש הממשלה נתניהו, וגרס שחייב להיות בטחון ארוך טווח, יחד עם מתן החופש לישראל להגיב במידה והשקט מופר. "אם יהיה קו גבול עם הרתעה כמו בדרום לבנון, זה יהיה מצוין" אמר השר, באמרו כי הממשלה לקחה על עצמה להסיר את האיום הביטחוני מהגבול עם הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ח"כ אלדד: " לחזור למצב שלפני ההתנתקות, לפחות מבחינה צבאית"

חבר הכנסת אריה אלדד השמיע במשדר המיוחד של וואלה! חדשות דברים חריפים בנוגע למבצע "עמוד ענן". "פגיעה בתל אביב היא דבר אינו קביל. הממשלה הגדירה מטרות למבצע ולא השיגה אותן" אמר אלדד. "חמאס שיורה על ירושלים בכמויות כאלה לא מפחד, אין הרתעה".

ח"כ אלדד אף אמר כי "מלבד חיסול ג'עברי, הייתה מטרה של ניתוק עזה מסיני, כמו גם פתיחת ציר פילדלפי. היום הכל יוצא ונכנס. אין לי ספק שאי אפשר לסמוך על ערבויות בינלאומיות או על חמס, כי כשיתחשק לגורם לירות, הוא יירה".

לדבריו של אלדד, "הדבר היחיד שיחזיק את הגלגל אחורנית הוא לחזור למצב שלפני ההתנתקות, לפחות מבחינה צבאית. כל איש חמאס נושא נשק הוא מחבל, כל אחד דינו מוות, בין אם ירה באותו בוקר או לא". ומה באשר למצרים? "אם יהיה שקט ארוך טווח, נבין שיש במצרים מישהו לצדנו.", אלה דברי אלדד.

ח"כ גילאון: "כשהתותחים רועמים, המערכת המדינית צריכה לפעול שעות נוספות"

"כתושב אשדוד, אני חושב שדווקא כשהתותחים רועמים, המערכת המדינית צריכה לפעול שעות נוספות." אמר אילן גלאון ממרץ לינון מגל במשדר המיוחד של וואלה! חדשות. "אני מקווה שוועדת חוץ ובטחון תקבל החלטה תבונית יותר משל ממשלת ישראל, ונכנס להפסקת אש ולהסכם אסטרטגי אליו מגיעים בהידברות". לדברי גלאון, "האויב שמולנו הוא כזה שהקרבת חייו היא חלק מדרכי הלחימה שלו, מבחינת החמאס מותם של חפים מפשע וילדים הוא מקובל. עקרון הלחימה של ישראל שונה".

חבר הכנסת גלאון אף אומר דברים קשים על התהליך המדיני: "אבו מאזן היה מוכן למשא ומתן, ואנחנו "סמרטטנו" אותו לגמרי. מאז מותו של רבין, ישראל מעודדת את דוקטרינת היעדר הפרטנר, תוך תקיפה מדי כמה שנים כדי להראות שאין לנו פרטנר בצד השני. אני אוהב את ישראל, ומאמין בנצח ישראל, אך חושב שללא הידברות או פשרה, לא נגיע לשם".

בסוף דבריו, אמר חבר הכנסת כי "לפלסטינים הייתה הנהגה אומללה דור אחרי דור, אשאר לא החמיצה אף טעות. אחרי מלחמת ששת הימים ידינו הייתה על העליונה, והיינו צריכים הידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully