וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מעדיף פתרון מדיני, אך זכותנו להתגונן"

טל שלו

20.11.2012 / 12:38

בהתייחסות ראשונה למגעים להפסקת אש מול חמאס, אמר ראש הממשלה בפגישה עם שר החוץ הגרמני כי מחפשים פתרון באמצעות מגעים, אך "אם הירי יימשך, לא נהסס להרחיב הצעדים"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה למגעים להפסקת אש מול חמאס בתיווך מצרי. "אני מעדיף פתרון מדיני. אני מקווה שנוכל להשיג פתרון כזה, אך אם לא, יש לנו את הזכות המלאה להגן על עצמנו באמצעים אחרים ונשתמש בהם", אמר נתניהו במהלך פגישה עם שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, המבקר בישראל בניסיון לקדם הפסקת אש עם החמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ווסטרוולה בביקורו האחרון בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו מחפשים פתרון מדיני באמצעות מגעים להפסקת אש, אך אם הירי יימשך, נאלץ לנקוט צעדים רחבים יותר ולא נהסס לעשות זאת", הוסיף נתניהו. כמו כן, הוא הציג בפני וסטרוולה תמונות ותצלומי אוויר, המראים כיצד פועל חמאס בין אזרחים כדי לירות על אזרחים בישראל, ואמר לו כי יש למצוא פתרון לסיום לסכסוך, בדמות "הסדר ארוך טווח שיבטיח שנשקים כאלה לא ייכנסו שוב לרצועת עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שר החוץ הגרמני: "על חמאס להתחייב לעצירת הירי"

וסטרוולה הדגיש בפני נתניהו את עמידתה של גרמניה לצד "ידידתה ישראל", ואת הגיבוי הנרחב לזכותה של ישראל להגן על עצמה. "כעת עלינו לבחון ולדון כיצד ניתן להגיע להפסקת אש", אמר וסטרוולה, והביע תמיכה בדרישתה של ישראל להפסקת אש דו-שלבית, הכוללת קודם כל התחייבות של חמאס לעצירת ירי הטילים על ישראל. "יש תנאי מוקדם אחד לכך, וזהו הפסקה של התקפות הטילים על ישראל. זהו מסר ברור לא רק של ממשלת גרמניה, אלא גם של שרי החוץ האירופים מאתמול".

"אני מקבל בברכה את דבריך, שאתה שואף לפתרון מדיני ואנו מסכימים לכך באופן מוחלט", אמר השר בפנייה לראש הממשלה. "חשוב גם לוודא שמצרים תמלא בכך תפקיד מרכזי. גרמניה מוכנה לסייע ולתמוך, ונעשה כל שביכולתנו למען האינטרסים של ידידינו בישראל, ונעשה כל שביכולתנו להביא להפסקת אש".

נתניהו הודה לו על תמיכתה של גרמניה, והדגיש: "בזמן שאנו משוחחים כעת, ערי ישראל מופגזות ויש התקפות רקטות על באר שבע. לארגוני הטרור בעזה אין כל חמלה, והם יורים על אזרחים בזמן שהם מתחבאים מאחורי אזרחים. אנו עושים את ההיפך. עבורנו, בכל פעם שיש נפגעים אזרחיים זהו כישלון מבצעי, ועבורם זוהי הצלחה. זהו הבדל מהותי, ותושבי ישראל לא יכולים לסבול את המצב הזה, בו ערינו נמצאות תחת מתקפה מתמדת".

פגיעת רקטה בבית בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
"ערינו נמצאות תחת מתקפה מתמדת". בית שנפגע מרקטה בבאר שבע, היום/יותם רונן

בתוך כך, ביקר היום שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, בבאר שבע וסייר במוקדי נפילות הטילים. "צרפת מגנה בתוקף את המשך ירי הרקטות. הבהרנו שלישראל יש זכות להגן על עצמה", אמר ביגו, ששב והדגיש כי צרפת פועלת בשיתוף עם קטאר וטורקיה בניסיון להביא להפסקת אש. "חייבים למצוא דרך להחזיר בדחיפות את החיים האזרחיים לשגרה, זו שאיפה משותפת לכולם. כמה שיותר מוקדם יותר טוב", אמר ביגו והביע תמיכה בדרישת ישראל להסדר ארוך טווח שיבטיח את השקט באזור. "אנחנו צריכים ערובות מוצקות להפסקת הברחת כלי הנשק לתך עזה והפסקת הירי", אמר ביגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully